Gå til innhold

Den stolte mage :)

F&b

Anbefalte innlegg

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne, men da var det som nygift :love:

Nå er tiden inne for å øke familien fra 4 til 5, noe vi ser frem mot alle sammen.

Jeg har ikke kommet lenger enn 9+5 men kjenner det på hele kroppen at noe skjer hehe Er kvalm absolutt hele tiden men håper at det gir seg om 2-3 ukers tid. Helst før!

men en får bare ta tiden til hjelp så lenge ;) Men jeg kjenner det på meg at dette svangerskapet blir ikke som de to forrige!

Morsomt å være tilbake her igjen :jepp:

.png

Endret av F&b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!

Når er foreløpig termin?

Tusen takk! :)

Den foreløbig terminen er 18 august. Men det kan hende jeg blir satt tilbake en uke. Men jeg mener jeg har en syklus på 21 dager og ikke 28 som legen vil ha det til :ler: Så vi får se hvem som har rett hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med syklus på 21 dager blir du vel heller satt fram?

Hvor mange uker er du nå da?

Jeg har satt meg selv frem :) Men kan jo hende jeg tar helt feil og da ka jo ultralyden sette meg en uke tilbake. i følge meg selv er jeg 10 uker nå.

Hvor langt har du kommet? Mener jeg så i stad at det var din 1?

Har det gått greit synes du? Så du slet litt i starten men håper det gikk seg til ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da så :)

Sannsynligvis er du litt lenger enn standard 28-uker da ja. Men det er vel først på UL i ca uke 18 at de setter en mer nøyaktig termin.

Jeg er 30 uker på vei nå, og dette er min første ja. Har gått veldig greit, har ingen ting å klage på. Det vanskligste har vel nesten vært den hormonelle ubalansen ;)

Er heldig og har foreløpig ingen bekkenplager, ikke noe vann i kroppen og en praktisk liten mage :)

Så håper jeg den siste fjerdedelen går like bra.

Ser du har to barn fra før? Hvor gamle er de? Gutter eller jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da så :)

Sannsynligvis er du litt lenger enn standard 28-uker da ja. Men det er vel først på UL i ca uke 18 at de setter en mer nøyaktig termin.

Jeg er 30 uker på vei nå, og dette er min første ja. Har gått veldig greit, har ingen ting å klage på. Det vanskligste har vel nesten vært den hormonelle ubalansen ;)

Er heldig og har foreløpig ingen bekkenplager, ikke noe vann i kroppen og en praktisk liten mage :)

Så håper jeg den siste fjerdedelen går like bra.

Ser du har to barn fra før? Hvor gamle er de? Gutter eller jenter?

Så deilig å ha kommet så langt :jepp: Litt misunnelig her hehe

Jeg synes alltid ( høres ut so jeg har gjort dette alt for ange ganger) de 3 første mnd gå så alt fo sakte. Sikkert fordi man bare går å venter på at den størte risikoen skal avta.

Jeg har ei jente på straks 11 og en gutt på 6. Nå hørtes jeg gammel ut synes jeg selv :ler: Me fikk snuppa mi nå jeg var 21 så er egentlig ikke så gammel alikevel :ler:

Så godt å høre at det har gått så bra i svangerskapet! Ingenting er bedre enn det! Så jeg skal krysse fingrene sammen med deg og håper siste del blir like fin!

Jeg derimot blir rake motsetningen av deg :fnise: Så jeg har mye å se frem til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Å være gravid med nr 3 er absolutt ikke det samme som med de to andre!

Denne gangen har jeg fått den berømte kvalmen, så nå skjønner jeg hva folk snakker om. Jeg kaster ikke opp gudsjelov men godt er det ikke alkevel.

Jeg begynte å blø her for nen dager siden og å si det var skremmende! :tristbla: Men det roet seg etter et par dager Takk og lov. Har time hos legen til mandag og gleder meg faktisk.

Jeg har også blitt utrolig tørr i munn og hals, har på følelsen at jeg går å drikker hele dagen. Ei venninde av meg snakket om svangerskap diabetes noe jeg satser på at det IKKE er :sukk:

Men ser ut som jeg får alt denne gangen som jeg ikke har hatt før. Så skal bli noen artige mnd her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som kvalmen er på vei tilbake nå - deilig :danse:

Ble sykemeldt en uke til da jeg ikke har den roligste jobben, men da håper jeg at jeg er tilbake i jobb og blir der en stund!

Jeg har slitt med bekkenløsning i de to andre svangerskapene, og det ser ut som det blir verre denne gangen :forvirret: Men har fått ordnet meg basseng trening og fysoterapi så da håper jeg å kunne klare å forebygge noe :rosasmil:

Har på føleslen at det ikke er så mye annet enn klaging på meg om dagen.. men det blir nok bedre bare jeg får kommet meg ut litt igjen ;)

Nå skal jeg nyte helgen med mann og barn :buss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :smile:

Nå ble jeg glad! Hyggelig at du kom innom :D

Ser du har kommet llitt lenger enn meg :-D moro!

Er det din første eller hr du flere? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bærer mitt første barn ja=) Vi hadde ingen planer om å bli gravide med det første, siden vi begge studerer, så det var litt av et sjokk kan man si! Men nå er vi jo kjempeglade for at ting gikk som de gikk! Vil ha baby nå jeg..hehe..Synes tiden har gått utrolig fort da..15 uker imorgen jo, og allerede synlig mage=) *hurra*

Hvordan er formen idag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! :-D Det er gjerne sånn av og til hehe at livet ikke alltid blir som man planlegger.

Min første var heller ikke planlagt, men ble fort en enorm glede alikevel. Men jeg syntes det var skikkelig skummelt å planlegge nr to :ler: Vet ikke helt hvorfor men det var liksom en alt for stor beslutning hehe og det slapp jeg jo på første ;) Men nr 3 var helt greit hehe..

Jeg rundet 12 uker i helgen i følge eg selv og det var godt! Slapper litt mere av nå :sol:

men jeg har hatt sånn "teit" mage siden uke 5... en sånn mage som ikke er verken det ene eller det andre, får bare ikke på meg vanlige klær... men det begynner å bli bedre nå hehe litt hardere :hoppe:

I dag er formen grei, så satser på at det holder utover dagen :tommelopp:

Har du lenge igjen å studere? Og hva studerer du?

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg studerer historie på første året (har hatt noen jobbeår), men lurer på om jeg skal fortsette eller om jeg skal søke på førskolelærer istedet. Vanskelig valg, men jeg er heldigvis fremdeles ganske ung (22 denne mnd), så føler at jeg har god tid enda..hehe..Så da har jeg enten 3 eller 4 år igjen, avhengig av hva jeg velger å studere! Det er jo noen år, men det fikser vi.Sambo har igjen 3 år og noen mnd, men da går han rett ut i godt betalt jobb..Vi bor skambillig foreløpig, og har nok til overs til å klare oss heldigvis=)

Grattis med 12 uker da=) deilig å komme over den kneika!

Når skal du til jordmor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historie høres spennende ut! Ikke lett å velge sånne ting nei! Det jeg vet er possitivt for førskolelærere er at de er i manko over det langstrakte land :-D

Jeg har flere venninder som har kunnet forhandle gode lønninger og avtaler pga det. De skriker etter førskolelærere spessielt i barnehager. :tommelsmil:

Det høres ut som fremtidsutsiktene deres er godt planlagte, og at den kommer til å bli verdt alt "strevet" :danser:

Ja godt å komme over 12 ukers kneika, selv om jeg ikke føler meg helt rolig enda. Jeg er vist mye mer bekymret denne gangen enn hva jeg var med de to andre :sukk: men legen mente det var helt typisk når jeg rundet 30... hmmmm

mm hehe så det går nok bra :banantroll:

Jeg skal ikke på ul før 26 mars, men jeg har fått ordent en time på helsestsjonen den 9 februar. så får jeg kanskje høre at det er liv inni der. For det er noe jeg virkelig savner å høre- bare et lite hjerteslag :hjerter:

:gratulerer: med dagen som kommer da :duskedame:

:klem1:

Endret av F&b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Kvalmen er så å si borte takk og lov :tommelsmil:

Har begynt å jobbe igjen og det var godt å komme seg ut i livet igjen :Nikke:

Merker jeg er veldig sliten når jeg kommer hjem til mine to andre barn som også skal ha mamman sin ;) Men sånn er livet og det går seg nok til etterhvert.

Men skulle gjerne hatt en dose overskudd ekstra, har en mann som desverre må jobbe mye til tider også, så da blir det mye på meg :ler: men dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Jeg var ikke klar over at man kunne få så mye rart på en gang, som det jeg har fått i dette svangerskapet! Jeg har fått (tro det eller ei) kolikk, så tro meg når jeg sier at jeg synes virkelig synd på alle barn som har det, for det er ikke godt!!

Jeg sliter med bekkenløsning ( mye jeg ikke klarer om dagen) og på toppen av det så har jeg fått lyskebrokk :forvirret:

Så tankene er mange om dagen, og nå krysser jeg bare fingrene for at brokken ikke blir verre, så jeg slipper å opperere og risikere at jeg ser han før han er klar!

Hadde jeg fått dette først så hadde ikke jeg fått 3 barn for å si det sånn...

Men sånn er det nå ikke :danse: så jeg har snart 3 barn og vi gleder oss masse alle sammen til den lille :babygutt: skal se dagens lys

Navnet er bestemt (så sant vi ikke får en overraskele når "han" blir født hehe)

Og ungene koser og prater til magen støtt og begynner å bli utolmodige hehe me vi må nok smøre oss med tålmodighet litt til :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida, det var ikke rent lite plager du fikk dette svangerskapet nei! Får håpe de ikke blir verre! Rener med du er sykemeldt da eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...