Gå til innhold

Vil ha eksen tilbake

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet

Det ble slutt mellom meg og eksen i august pga endel ting jeg har gjort som til slutt endte med at han fant ut at det var best at jeg flyttet ut (utroskap tidlig i forholdet, misstillitt osv) i 3 måneder hadde vi en slags pause, hvor han prøvde å finne tilbake til meg igjen, han sa at han ønsket det..men sa at det ble vanskelig for han. Han fortalte meg stadig hvilken flott jente jeg var å at han aldri kom til å finne noen som meg igjen.

Jeg er utrolig lei meg for det jeg har gjort, å vil ha han tilbake igjen.

Han har holdt på med ei i etterkant, men de ble aldri sammen. Han ønsket det, men ikke hun. Jeg har hatt et par one-night stands, men har ikke klart å binde meg til noen andre fordi jeg fortsatt elsker han. Jeg har fortalt han det, å han synes jeg virker løs. Forteller meg at jeg må beholde trusa på hver gang jeg skal på byen etc.

Vi fungerer som venner nå, å jeg kommer på besøk til han nå og da. jeg sier jeg er gla i han, å han sier at han er gla i meg også. Men jeg tør ikke å snakke om et forhold igjen, jeg er så redd for å bli skuffet..selv om jeg har kommet han endel nærmere nå..

i jula i tillegg til nyttårsaften sendte han meg endel meldinger å ringte meg å spurte hva jeg gjorde. 1.nyttårsdag inviterte han meg på middag hjem til han å søstra.

Så foreslo jeg at vi kunne ha en pizzakveld senere i uka, å det var han enig i, vi masserte hverandre osv. Jeg spurte om jeg kunne overnatte, men han sa at jeg kunne gjøre det en annen gang, når han slipper å stå opp så tidlig. Så spurte han om jeg ble skuffet..så sa jeg at det går greit det. Han er veldig god mot meg når vi først treffes, men kan virke litt mer kald og avvisende på feks msn..til tider litt sint og anklagende.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg har foreslått at vi skal treffes en dag igjen snart, det sa han ja til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det ble slutt mellom meg og eksen i august pga endel ting jeg har gjort som til slutt endte med at han fant ut at det var best at jeg flyttet ut (utroskap tidlig i forholdet, misstillitt osv) i 3 måneder hadde vi en slags pause, hvor han prøvde å finne tilbake til meg igjen, han sa at han ønsket det..men sa at det ble vanskelig for han. Han fortalte meg stadig hvilken flott jente jeg var å at han aldri kom til å finne noen som meg igjen.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg har foreslått at vi skal treffes en dag igjen snart, det sa han ja til.

Det virke som det er håp for dere!

Fortsett å jobbe med ham, og behold trusa på når du treffer andre, eller ikke fortell ham det hvis du lar det være...mulig det er dette som har gjort ham enda mer i tvil?

Klem, du greier det skal du se!

Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet
Det virke som det er håp for dere!

Fortsett å jobbe med ham, og behold trusa på når du treffer andre, eller ikke fortell ham det hvis du lar det være...mulig det er dette som har gjort ham enda mer i tvil?

Klem, du greier det skal du se!

Jeg er jammen ikke sikker jeg =/ Han er veldig på og av. Nå i den siste tiden har han ikke tatt kontakt selv, alltid vært jeg som har sendt melding først, tatt initiativ til å si hei på msn osv. Snakket med han igår kveld, å da sa jeg at jeg ikke var så begeistret for singellivet, å at jeg har problemer med å komme meg videre pga han, å at jeg alltid sammenligner andre med han..å de andre taper. Han sa at det gjaldt for han også..men at han er gla for at vi er venner å at det hjelper endel på savnet. huff.. jeg blir så frustrert! Så spurte jeg om vi kunne få til å treffes en dag snart, noe han sa at vi skulle få til. men han virker jo ikke sånn kjempegira, virker som om han setter meg i andre rekke. Fortalte at han måtte ta det litt på sparket om når det ble, fordi det dukket alltid opp ting. Han sa at han skulle sende på meg mld om når det passet. Blir vanskelig for meg å vente på den meldinga, men skal prøve så godt jeg kan å ikke sende han mld først å spørre hva han har kommet fram til. Etter det ble slutt har han nemlig begynt å trene både håndball og fotball, å bruker mye tid på det. Mens jeg bare surrer rundt å klarer ikke å få tankene mine på noe annet enn han, savner han noe helt sinnsykt! :(

Andre som er i lignende situasjon?

Skrevet

jeg tror du har tapt deg en del på at du fortalte han at du har hatt one night stands..

du får ta tiden til hjelp å prøve å rette opp i dette

Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet
jeg tror du har tapt deg en del på at du fortalte han at du har hatt one night stands..

du får ta tiden til hjelp å prøve å rette opp i dette

Ja, han sa at han mistet litt respekt for meg da, og ble skuffet over meg. Har han grunn til det da? Hva i all verden skal man gjøre?, man må jo prøve=/ han prøvde jo å gå videre med hun han traff, å virket interessert i gå inn i et forhold med henne. Han virket litt desperat spør du meg. Når jeg først spurte om han hadde funnet seg ei ny sa han at de bare var venner, å at det ikke kom til å bli noe mer. Et par dager etter tok han jaggu henne med på hyttetur, han prøvde å skjule det for meg,men jeg fikk vite av det..han brukte jo nicket sitt på msn nermest som en dagbok med hjerter å masse info..slik som "ubeskrivelig, uvirkelig,uendelig<3" jeg ble nesten gal av å se va han skrev hele tiden, men holdte det for meg selv. jenta var jo såvidt fyllt 17 bare, å han er 23 å jeg visste ikke helt om jeg skulle grine eller le. Så forteller han meg at hun minte han litt om meg, men at hun ikke kunne sammenlignes..hva i all verden er det han holder på med? Dette skjedde i oktober å det endte slik jeg ser det at han virket altfor desperat at han skremte henne bort.

Jeg blir gal av dette! Vi skulle jo gifte oss, få barn sammen å alt det der :( Nå er jeg livredd for at jeg ikke klarer å redde drømmen =/ Men han er så snill mot meg hele tiden, hvorfor er han det etter det jeg har gjort?

Skrevet

Høres ut som om du blir holdt litt på gjerdet...Og det bør du komme deg langt bort fra. Synes ikke han har noen rett og si noe om dine one night stands hvis han selv holder på med ei anna jente. Hvis han virkelig vil prøve så gjør han det, hvis han bare gir uttrykk for det her og der, men driver på med andre ville jeg prøvd å komme meg videre for å unngå å bli mer såra...

Skrevet
Høres ut som om du blir holdt litt på gjerdet...Og det bør du komme deg langt bort fra. Synes ikke han har noen rett og si noe om dine one night stands hvis han selv holder på med ei anna jente. Hvis han virkelig vil prøve så gjør han det, hvis han bare gir uttrykk for det her og der, men driver på med andre ville jeg prøvd å komme meg videre for å unngå å bli mer såra...

Slik jeg ser det så virket det ikke som om han likte å høre det. Jeg fortalte han det ei stund etter han var ferdig med denne jenta, som et slags oppvekkelsestegn på at vil han ha meg må han begynne å handle,for jeg kommer ikke til å være det bestandig.( jeg føler det jo sånn, men vil ikke fortelle han alt jeg føler så jeg står helt naken. Han har stil meg spørsmål om de, hva vi gjorde osv. Jeg har ikke klart å troffet de igjen, føler ikke at jeg klarer det. Men han derimot har prøvd å gått videre, bare at det ikke var gjensidig. =/ Lurer på om han kommer til å sende på meg mld, eller om jeg må mase på han å spør om han har funnet en da..det ville ha vært så typisk =/

Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet
Slik jeg ser det så virket det ikke som om han likte å høre det. Jeg fortalte han det ei stund etter han var ferdig med denne jenta, som et slags oppvekkelsestegn på at vil han ha meg må han begynne å handle,for jeg kommer ikke til å være det bestandig.( jeg føler det jo sånn, men vil ikke fortelle han alt jeg føler så jeg står helt naken. Han har stil meg spørsmål om de, hva vi gjorde osv. Jeg har ikke klart å troffet de igjen, føler ikke at jeg klarer det. Men han derimot har prøvd å gått videre, bare at det ikke var gjensidig. =/ Lurer på om han kommer til å sende på meg mld, eller om jeg må mase på han å spør om han har funnet en da..det ville ha vært så typisk =/

Beklager, endel skrivefeil her :P

* kommer ikke til å være der

* Han har stilt meg spørsmål

* funnet en dag

Skrevet

Selvfølgelig liker han ikke å høre at du har truffet noen andre, akkurat som du sikkert ikke liker å høre om denne jenta han har holdt på med. Men hvis han virkelig vil ha deg så hadde han gjort noe, særlig hvis du har gjort det tydelig at du ønsker dette. Det jeg mener er at dersom han ikke lar høre fra seg, selv om han vet dette, bør kanskje du prøve å se fremover.

Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet
Selvfølgelig liker han ikke å høre at du har truffet noen andre, akkurat som du sikkert ikke liker å høre om denne jenta han har holdt på med. Men hvis han virkelig vil ha deg så hadde han gjort noe, særlig hvis du har gjort det tydelig at du ønsker dette. Det jeg mener er at dersom han ikke lar høre fra seg, selv om han vet dette, bør kanskje du prøve å se fremover.

Jeg bare tror at det kan ta litt tid til han, han vet med tanke på hvordan jeg har oppført meg mot han da vi var sammen at det er best for han å gå videre. jeg tror han sliter litt, å ikke er helt sikker på hva han skal gjøre, men prøver så godt han kan å gå videre. Det jeg må gjøre er å få han til å innse at jeg har forandret meg. For jeg vet at hadde jeg fått sjangsen med han igjen, så ville jeg vært evig takknemmelig.

Han er jo utrolig grei mot meg, å tidligere når jeg har spurt han hvorfor, har han sagt at det er mer enn nok vonde i å ha gjort det slutt, å at vi ikke taper på å være venner. Synes dette er litt rart jeg, skulle han egentlig ikke ha hatet meg ? =/

Skrevet
Jeg bare tror at det kan ta litt tid til han, han vet med tanke på hvordan jeg har oppført meg mot han da vi var sammen at det er best for han å gå videre. jeg tror han sliter litt, å ikke er helt sikker på hva han skal gjøre, men prøver så godt han kan å gå videre. Det jeg må gjøre er å få han til å innse at jeg har forandret meg. For jeg vet at hadde jeg fått sjangsen med han igjen, så ville jeg vært evig takknemmelig.

Han er jo utrolig grei mot meg, å tidligere når jeg har spurt han hvorfor, har han sagt at det er mer enn nok vonde i å ha gjort det slutt, å at vi ikke taper på å være venner. Synes dette er litt rart jeg, skulle han egentlig ikke ha hatet meg ? =/

Synes du har et godt svar til deg selv her. Misforstod litt i begynnelsen ser jeg, slik du forklarer det her høres det ut som om han er for snill, og du kanskje ikke har vært så tydelig eller så veldig grei med han. Hvis du virkelig vil ha han, for den han er og det dere har hatt sammen bør du gjøre dette klart for han. Ikke lek mer med han, men snakk med han, fortell at du har forandret deg og at du virkelig vil prøve dette igjen. At du ikke ønsker å såre han mer og at du har lært ditt. Hvis du virkelig har gjort dette. Men ikke prøv å få han tilbake dersom du bare er sjalu på at han går videre for eksempel. Vær sikker på at det er dette du vil før du prøver å få han tilbake. Du har kanskje bare en sjangse til, selv om han høres ut som en veldig snill fyr.

Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet
Synes du har et godt svar til deg selv her. Misforstod litt i begynnelsen ser jeg, slik du forklarer det her høres det ut som om han er for snill, og du kanskje ikke har vært så tydelig eller så veldig grei med han. Hvis du virkelig vil ha han, for den han er og det dere har hatt sammen bør du gjøre dette klart for han. Ikke lek mer med han, men snakk med han, fortell at du har forandret deg og at du virkelig vil prøve dette igjen. At du ikke ønsker å såre han mer og at du har lært ditt. Hvis du virkelig har gjort dette. Men ikke prøv å få han tilbake dersom du bare er sjalu på at han går videre for eksempel. Vær sikker på at det er dette du vil før du prøver å få han tilbake. Du har kanskje bare en sjangse til, selv om han høres ut som en veldig snill fyr.

Føler nesten at det er han som leker med meg nå.. aner ikke=/ Jeg har ikke noe fasit på noe, å jeg bruker ufattelig mye tid på å undre meg å overanalysere ditt og datt..men hva hjelper det, har så uendelige mange teorier..å han sier så mye forskjellig rart, at jeg blir ikke klok på det.

Jeg skal unngå å kontakte han først, neste gang er det han som skal kontakte meg..han har vel kost seg i det siste når jeg har sendt meldinger kan jeg tenke meg, men nå skal han få savne meg! Får bare vente på mlda han skulle sende ang møtetidspunkt..får bare håpe at den kommer snart. Er redd han kommer til å drøye den veldig..han er nok fortsatt litt hevngjerrig tror jeg.

Skrevet
Er redd han kommer til å drøye den veldig..han er nok fortsatt litt hevngjerrig tror jeg.

Han jobber nok for å få deg ut av systemet. Er det rart, synes du, om du var utro mot ham i starten av forholdet, og har onset i vei mens han trakk seg vekk? Den tilfeldige sexen mens du liksom skulle savne ham, gjør at du virker useriøs og mindre tillitverdig for ham.

Det er ikke tid for å spille spill. Legg deg flat, og tar han deg ikke på en ok måte, så gå videre.

Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet
Han jobber nok for å få deg ut av systemet. Er det rart, synes du, om du var utro mot ham i starten av forholdet, og har onset i vei mens han trakk seg vekk? Den tilfeldige sexen mens du liksom skulle savne ham, gjør at du virker useriøs og mindre tillitverdig for ham.

Det er ikke tid for å spille spill. Legg deg flat, og tar han deg ikke på en ok måte, så gå videre.

ja, han gjør vell det. Men han er da så snill mot meg, sier jo også at han er gla i meg å sånt. Det var han som gikk videre først, å når jeg fikk vite av henne, tenkte jeg at jeg måtte prøve å gå videre jeg også..følte at når han følelsmessig klarte å gå videre var det null håp. Men jeg tror i ettertid at han ikke hadde noen følelser for henne, tror heller det var for hevn, når jeg ser på måten han gjorde det på..han virket jo helt desperat..kom i kontakt med henne på nettby å hadde ikke kjent henne så lenge at det er normalt med en sånn hengiven oppførsel.

Er i tvil på om jeg bør legge meg helt flat egentlig, om det er så lurt..jeg har fortalt han at jeg har problemer med å gå videre pga følelsene jeg har for han. Lurer på om det kanskje er bedre å være litt overlegen, så han blir litt mer ivrig på meg igjen? Han sa hei til meg da jeg satt på borten på msn isted, godt å se at jeg ikke alltid må ta initiativ, noe jeg har følt i det siste..

Skrevet
ja, han gjør vell det. Men han er da så snill mot meg, sier jo også at han er gla i meg å sånt. Det var han som gikk videre først, å når jeg fikk vite av henne, tenkte jeg at jeg måtte prøve å gå videre jeg også..følte at når han følelsmessig klarte å gå videre var det null håp. Men jeg tror i ettertid at han ikke hadde noen følelser for henne, tror heller det var for hevn, når jeg ser på måten han gjorde det på..han virket jo helt desperat..kom i kontakt med henne på nettby å hadde ikke kjent henne så lenge at det er normalt med en sånn hengiven oppførsel.

Er i tvil på om jeg bør legge meg helt flat egentlig, om det er så lurt..jeg har fortalt han at jeg har problemer med å gå videre pga følelsene jeg har for han. Lurer på om det kanskje er bedre å være litt overlegen, så han blir litt mer ivrig på meg igjen? Han sa hei til meg da jeg satt på borten på msn isted, godt å se at jeg ikke alltid må ta initiativ, noe jeg har følt i det siste..

Ser ingen vits i å spille spill, som overlegen eller lignende. Det beste er å være ærlig med han og ta tiden til hjelp. Betyr ikke at du må kontakte han til tide og utide, snakk med han en gang og si hva du tenker, la så han få tid til å tenke gjennom saken. Er veldig vanlig for menn å trekke seg litt unna for å tenke, så bare gi han litt tid. Ikke sikkert det var noe seriøst fra hans side med den andre jenta, det trenger du sikkert ikke bekymre deg så mye for, typisk for mange å finne noen å "trøste" seg med...rebound chick. Er du ærlig med han så er det da opp til han. I mellomtiden bør du kanskje prøve å ikke fokusere så mye på det. Er nok vanskelig, men kommer ingen vei med å gruble seg i hel, eller prøve å finne en eller annen indirekte metode for å få han tilbake. Enkleste er oftest best.

Skrevet

( Sier forresten ikke at du skal legge deg flat, hold hodet hevet, men vær ærlig.)

Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet
Ser ingen vits i å spille spill, som overlegen eller lignende. Det beste er å være ærlig med han og ta tiden til hjelp. Betyr ikke at du må kontakte han til tide og utide, snakk med han en gang og si hva du tenker, la så han få tid til å tenke gjennom saken. Er veldig vanlig for menn å trekke seg litt unna for å tenke, så bare gi han litt tid. Ikke sikkert det var noe seriøst fra hans side med den andre jenta, det trenger du sikkert ikke bekymre deg så mye for, typisk for mange å finne noen å "trøste" seg med...rebound chick. Er du ærlig med han så er det da opp til han. I mellomtiden bør du kanskje prøve å ikke fokusere så mye på det. Er nok vanskelig, men kommer ingen vei med å gruble seg i hel, eller prøve å finne en eller annen indirekte metode for å få han tilbake. Enkleste er oftest best.

Setter stor pris på at du prøver å hjelpe meg her! =)

Jeg er enig i det du sier, ærlighet kommer man lengst med. Er nok et godt poeng i det at det nytter ikke å tenke seg ihjel på ulike løsningsmetoder, det enkle er nok ofte det beste. Skal gjøre et forsøk nå på å la han være litt i fred å ikke "mase" så mye. Jeg merker ikke på han at det plager han, virker nesten mer som om han liker det..men når det som regel, eller hvertfall i det siste er jeg som må ta initiativet, føler jeg at det bare går en vei å ikke er tosidig.

Har du vært i en sånn situasjon som jeg er i nå selv?

Skrevet
Setter stor pris på at du prøver å hjelpe meg her! =)

Jeg er enig i det du sier, ærlighet kommer man lengst med. Er nok et godt poeng i det at det nytter ikke å tenke seg ihjel på ulike løsningsmetoder, det enkle er nok ofte det beste. Skal gjøre et forsøk nå på å la han være litt i fred å ikke "mase" så mye. Jeg merker ikke på han at det plager han, virker nesten mer som om han liker det..men når det som regel, eller hvertfall i det siste er jeg som må ta initiativet, føler jeg at det bare går en vei å ikke er tosidig.

Har du vært i en sånn situasjon som jeg er i nå selv?

Bare hyggelig. Er ikke så lett når jeg ikke vet så mye om situasjonen din. Har vel ikke vært i akkurat samme situasjon, men noe lignende når jeg var yngre. Var veldig forelska i en type, men gjorde det slutt av ulikegrunner. Begynte å angre meg senere når jeg følte de grunnene som var så viktige da ble uviktige. Men problemet mitt var at han holdt meg på gjerdet i lang tid. Hver gang jeg prøvde å gå videre kom han inn i bildet igjen, og hver gang jeg ville prøve igjen trakk han seg bort. Ingen av oss hadde noen "nye" inne i bildet, men hvis noen nærmet seg for min del klarte han å gi meg håp igjen...Tok lang tid og mye frustrasjon før jeg bet det i meg og gikk videre. Var jo glad i han og alt det der, trodde han var den rette osv. Og siden han stadig gav meg håp kom jeg tilbake. Når jeg ser tilbake på det nå burde jeg selvfølgelig aldri kasta vekk tida mi på det, sårer bare mer, og andre "potensielle" kjekke karer jeg traff gav jeg ingen sjangse. Lærte vel at hvis han virkelig hadde villet ha meg hadde han ikke oppført seg på den måten. Skal ikke være en slik "kamp" for å få et godt forhold.

Gjest Gjest_sandra_*
Skrevet
Bare hyggelig. Er ikke så lett når jeg ikke vet så mye om situasjonen din. Har vel ikke vært i akkurat samme situasjon, men noe lignende når jeg var yngre. Var veldig forelska i en type, men gjorde det slutt av ulikegrunner. Begynte å angre meg senere når jeg følte de grunnene som var så viktige da ble uviktige. Men problemet mitt var at han holdt meg på gjerdet i lang tid. Hver gang jeg prøvde å gå videre kom han inn i bildet igjen, og hver gang jeg ville prøve igjen trakk han seg bort. Ingen av oss hadde noen "nye" inne i bildet, men hvis noen nærmet seg for min del klarte han å gi meg håp igjen...Tok lang tid og mye frustrasjon før jeg bet det i meg og gikk videre. Var jo glad i han og alt det der, trodde han var den rette osv. Og siden han stadig gav meg håp kom jeg tilbake. Når jeg ser tilbake på det nå burde jeg selvfølgelig aldri kasta vekk tida mi på det, sårer bare mer, og andre "potensielle" kjekke karer jeg traff gav jeg ingen sjangse. Lærte vel at hvis han virkelig hadde villet ha meg hadde han ikke oppført seg på den måten. Skal ikke være en slik "kamp" for å få et godt forhold.

Så han hadde altså den makten på deg, enda det var du som gjorde det slutt å ikke han. Kanksje grunnen til at du begynte å tvile på om du hadde handlet rett var fordi det var vanskelig for deg å se han gå videre fordi du fortsatt hadde litt følelser for han?

Er nok en lignende situasjon jeg er i nå, bare omvendt da. Å grunnen hans er god for å ha gjort det slutt med meg. Men jeg ser han sliter, å virker usikker på det han har gjort, han sier at han fortsatt savner meg, men prøver nok å tvinge seg selv til å gå videre fordi han har selvrespekt å har vanskelig for å gå tilbake. Tror nok ikke jeg bør prøve meg på å gjøre han sjalu ved å finne meg en ny, slik som din eks gjorde for å gjøre han sjalu. Vanskelig å vite hva en skal gjøre =/

Skrevet

Nja, var litt spesiell situasjon. Er somregel følelsene begge har som gjør det vanskelig å kanskje gå videre. Problemet vårt var vel at ingen av oss gjorde det. Men var en del yngre da, og var ikke nok direkte. Hadde jeg bare vært det da, ville det nok ikke pågått så lenge. Derfor eneste tipset mitt er å være ærlig og så gi han sjangsen til å ta sitt valg, vil han ikke så vil han ikke..desverre. For meg høres det virkelig ut som eneste løsningen. Han har blitt skikkelig såret og har problemer med å gå tilbake for han virker redd for at han skal bli såret igjen. Du må bare gjøre dette klart for han, og ikke minst ikke ta han tilbake om du virkelig ikke vil det. Ikke bruk følelsene hans på den måten..Vet ikke hva mer det er å si jeg... Lykke til iallfall! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...