Gjest Miljøvennlig etanolpeis!! Skrevet 17. januar 2008 #1 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg har akkurat kjøpt meg en etanolpeis og er såååå fornøyd! Ville bare tipsene dere andre jentene her inne om den. Man trenger ikke pipe, den avgir ikke lukt eller røyk og man kan henge den opp hvor som helst - uten montering! Man bruker bio-etanolbrensel for å fyre på den, så det er både miljøvennlig og stilig. Og perfekt hvis du bor steder feks i Oslo området hvor man ikke har lov til å ha pipe. Den avgir også varme - den er ikke bare pen å se på. Jeg fant annonsen på Zett, og den er fra VM Import. Dere kan sjekke nettsiden deres w w w . v m i m p o r t . n o / n y h e t e r (sammenhengende selvfølgelig). Jeg er rå fornøyd og ville bare si det!! Skikkelig stilig er det her nå når jeg sitter å brenner i peisen som henger på veggen, med et glass rødvin etter en lang arbeidsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 17. januar 2008 #2 Del Skrevet 17. januar 2008 sååååååå fin den va Gratulerer med ny peis!!! men er det ikke dyrt å bruke den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #3 Del Skrevet 17. januar 2008 Takk!! Jeg er kjempe fornøyd. Er ikke ofte jeg bruker penger på meg selv, men denne gang klarte jeg ikke la være. Nei den er ikke dyr i bruk sett i forhold til hvor mye den varmer! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 17. januar 2008 #4 Del Skrevet 17. januar 2008 hvor stort areal varmer den sånn ca? og hvor lenge har du en liter etanol.. Fikk skikkelig lyst på sånn.. Vi har ikke peis hvor vi bor nå. Men vi leier da, men det er vel bare å ta den med når vi flytter, for den er vel flyttabar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 17. januar 2008 #5 Del Skrevet 17. januar 2008 Det lukter litt reklame av dette... Spesielt siden samme innlegget ligger i flere fora. Forøvrig får man samme peis hos Ellos til godt under halve prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 17. januar 2008 #6 Del Skrevet 17. januar 2008 Forøvrig får man samme peis hos Ellos til godt under halve prisen. Jeg har så lyst på peis, men har ikke pipe. Hadde vært artig å kjøpte seg peis på Ellos! Noen om har den Ellos-peisen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 17. januar 2008 #7 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Faktisk så er den temmelig lekker, ikke dyr en gang Den er ikke laget for å varme opp hus, men mest for stemningens skyld. Avgir kun 3-4 kw. Har litt lyst til å kjøpe en til soverommet... Endret 17. januar 2008 av Lucy Outlaw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #8 Del Skrevet 17. januar 2008 Hvor mye koster den på Ellos da? Det var jeg ikke klar over.. Men jeg er klar over at de har den på Montèr, og der koster den 12900!! Men jeg valgte denne og fikk en tilbudspakke med alt tilbehør, så er ganske fornøyd. Jeg undersøkte masse før jeg kjøpte og det er forskjellig kvalitet overalt. Jeg vet selvfølgelig at man kan få en sånn type peis til halve prisen av det jeg har gitt men de er gjerne mindre og ikke like fine. Den varmer 3500watt, og man kan lett montere den på vegg og ta den ned igjen hvis man skal flytte eller ha i et annet rom. Mannen min brukte omtrent et kvarter! Skjønner ikke hva du mener med reklame fordi jeg har lagt ut samme melding på to fora. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 17. januar 2008 #9 Del Skrevet 17. januar 2008 Mente ikke å ødelegge tråden ved å antyde at det var reklame, men det hender ikke så sjelden at flere fora blir spammet med reklame for diverse produkter. (Å legge samme innlegg flere steder irriterer mer enn det opplyser, siden de fleste benytter seg av "nye innlegg" funksjonen) Dessuten var det litt reklametekst-preg over første innlegget. Peisen fra ellos finner du her: http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage...SearchBackLink= Denne peisen ser lik ut og har samme mål som den du linket til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fat Sally Lee Skrevet 17. januar 2008 #10 Del Skrevet 17. januar 2008 Ser nå at peisene ikke er like, så det er helt sikkert en helt annen kvalitet på tårdstarters peis enn den fra Ellos. Peisene er utrolig lekre! Noen som vet hvor mye brennstoff som går med, og hvor mye det koster pr. liter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 18. januar 2008 #11 Del Skrevet 18. januar 2008 Hvor stor er denne da? Og hvordan brennes spriten? Er det tank, slik at det ikke må etterfylles hvert kvarter? Eller er det porøse keramikkubber som skal dynkes med sprit, før de tennes, omtrent som når vi heller tennveske over grillkull? Fortell litt mer om hvordan den er å bruke i praksis, da! : ) Men å kalle noe som bruker brensel, og danner CO2 for miljøvennlig, er da vel å ta hardt i! Mindre miljøskadelig, til nød. - Enn tradisjonell oljefyr. Forutsatt at den kan brukes som en, og ikke bare leverer 15-20 minutters tekos, før den må kjøles ned, før den kan etterfylles, og brukes på igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 20. mars 2008 #12 Del Skrevet 20. mars 2008 Faktisk så er den temmelig lekker, ikke dyr en gang Den er ikke laget for å varme opp hus, men mest for stemningens skyld. Avgir kun 3-4 kw. Har litt lyst til å kjøpe en til soverommet... Hei. Vi har kjøpt en "designer" biopeis hos www.decoflame.no, som heter San Diego. Syns den ble veldig fin på veggen, også uten flamme. Jeg kan si at den varmer noe, og man merker når den er i bruk. Men i all hovedsak kjøpte vi peisen som møbel, og for kosen sin del. Det jeg likte best med denne peisen var muligheten for å velge farge på rammen, og "speileffekten" på innsiden. De hadde flere modeller som var noe dyrere, og vi var litt frem og tilbake om vi skulle ta den med glass... uansett anbefaler jeg biopeis. Veldig enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2008 #13 Del Skrevet 22. mars 2008 Jeg har akkurat kjøpt meg en etanolpeis og er såååå fornøyd! Ville bare tipsene dere andre jentene her inne om den. Man trenger ikke pipe, den avgir ikke lukt eller røyk og man kan henge den opp hvor som helst - uten montering! Man bruker bio-etanolbrensel for å fyre på den, så det er både miljøvennlig og stilig. Og perfekt hvis du bor steder feks i Oslo området hvor man ikke har lov til å ha pipe. Den avgir også varme - den er ikke bare pen å se på. Jeg fant annonsen på Zett, og den er fra VM Import. Dere kan sjekke nettsiden deres w w w . v m i m p o r t . n o / n y h e t e r (sammenhengende selvfølgelig). Jeg er rå fornøyd og ville bare si det!! Skikkelig stilig er det her nå når jeg sitter å brenner i peisen som henger på veggen, med et glass rødvin etter en lang arbeidsdag! poenget må være miløvenning og at en kan varme op huset på en bilig påte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I Fyr og flamme Skrevet 9. desember 2008 #14 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg er i fyr og flamme over min nye peis som er kjøpt hos PeisUtenPipe i Bygdøy Alle. Peisene er designer peiser fra nederland, og leveres med et serifikat på at de er godkjente av Statens Provningsinstitut i Sverige. Det synes jeg er viktig. Peisen min varmer, lukter ikke og er dritkul ! se wesider. peisutenpipe.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2008 #15 Del Skrevet 9. desember 2008 Er peisene så dårlige at de ansatte blir pålagt å reklamere på nettfora på fritiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #16 Del Skrevet 28. november 2009 Tydeligvis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feedtime Skrevet 8. september 2010 #17 Del Skrevet 8. september 2010 Kjøpte akkurat en norskprodusert biopeis fra netthandelen til Miljøpeis. Biopeisen kom i posten etter kun to dager og ser helt fantastisk ut på veggen!! Fikk høre av en kollega som er sivilingeniør at jeg burde kjøpe biopeis fra Miljøpeis, da det er strengere sikkerhetskrav til peiser produsert i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. september 2010 #18 Del Skrevet 9. september 2010 (endret) Skikkelig stilig er det her nå når jeg sitter å brenner i peisen som henger på veggen, med et glass rødvin etter en lang arbeidsdag! Å sitte å brenne i peisen må være varmt og smertefullt, selvom du har rødvin å kjøle deg med . Endret 9. september 2010 av Belladonna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2010 #19 Del Skrevet 9. september 2010 Å sitte å brenne i peisen må være varmt og smertefullt, selvom du har rødvin å kjøle deg med . Haha, skulle ønske jeg hadde så lett for å se det morsomme i slike setninger som du har Belladonna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå