Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Har dere noen måte å "signalisere" overfor partneren deres at samleiet kan ta slutt? Jeg spør fordi noen ganger kan det være vanskelig å vite om den andre er fornøyd og tilfredsstilt.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Tar tak i rumpa hans, og presser han mot meg Det hintet pleier være lett å forstå virker det som Omvendt så blir det at om jeg rir så tar han tak i hoftene mine og "styrer" meg til en viss grad. Husker ikke hvordan vi gjorde ting i starten, tror vi fikk mye gratis pga at vi kjente hverandre godt sexuelt før samleiedebuten.
Gjest Mirina Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Avsluttningen kommer naturlig, uten at noen trenger å si/gjøre noe spesielt.
Suzy Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Det er nå gjerne et ok alternativ å si det... "mmmm... det var deilig" eller noe sånt, burde vel signalisere at det er over?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Dette lurer jeg også på - jeg får aldri orgasme selv gjennom samleie, og av og til lager han ingen lyder når han kommer. Jeg pleier stort sett å kjenne på meg selv etter jeg har rullet meg av ham/fra under ham om det er kliss vått der nede, og da vet jeg at det er greit. Men av og til, når det tar litt tid med ham, så er det neimen ikke godt å vite... Jeg synes HAN burde signalisere noe, men det gjør han altså ikke, og det virker så dumt å spørre ham om han er ferdig (særlig pga at jeg ikke kommer selv, og da virker det så kaldt/klinisk)....
Gjest Frk Åberg Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Er det ikke naturlig å snakke sammen når man har sex?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Når han kommer er vi ferdig. Hva hvis du ikke har fått orgasme?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 Så lenge han har kommet er jeg fornøyd. Selv har jeg ikke sjans til å få orgasme uansett, så da tar jeg heller litt av gleden over at han blir tilfredsstillt. Godt er det uansett. Ikke allitd lett å vite om han er ferdig, med mindre han tar den ut og spruter. Men gir han seg, så er det jo greit.
LilleCanCan Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Hva hvis du ikke har fått orgasme? mange kvinner får ikke alltid orgasme under et samleie vel. jeg kan fint ha sex uten å få orgasme, og enda har jeg fullt utbytte av det.
FantasDick Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Hva hvis du ikke har fått orgasme? Jeg kommer aldri under samleie uansett, jeg. Eller.. Jeg har fått det til et par ganger, men da har vi jobbet aktivt for å få det til, og er temmelig innefortstått med at han skal vente på meg.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Jeg kommer aldri under samleie uansett, jeg. Eller.. Jeg har fått det til et par ganger, men da har vi jobbet aktivt for å få det til, og er temmelig innefortstått med at han skal vente på meg. Sex der kvinnen ikke får orgasme mens mannen har fått det, er et overgrep fra mannens side og burde være straffbart!!
Gjest Frk Åberg Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 (endret) Sex der kvinnen ikke får orgasme mens mannen har fått det, er et overgrep fra mannens side og burde være straffbart!! Et overgrep er vel strengt tatt når man er ufrivillig med på noe... Evt. når et barn eller en utilregnelig person er "frivillig" med på det. Endret 17. januar 2008 av Frk Åberg
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #14 Skrevet 17. januar 2008 Et overgrep er vel strengt tatt når man er ufrivillig med på noe... Evt. når et barn eller en utilregnelig person er "frivillig" med på det. Manglende tilfredsstillelse kan sidestilles med ufrivillighet, da det ofte vil oppleves som ufrivillig i ettertid. Sex der bare mannen tilfredsstilles, kan også ses som et overgrep ut fra et likestillingsperspektiv.
MarianneE Skrevet 18. januar 2008 #15 Skrevet 18. januar 2008 ferdig når han har kommet vi og. Trodde liksom det var vanlig...
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #16 Skrevet 18. januar 2008 Manglende tilfredsstillelse kan sidestilles med ufrivillighet, da det ofte vil oppleves som ufrivillig i ettertid. Sex der bare mannen tilfredsstilles, kan også ses som et overgrep ut fra et likestillingsperspektiv. Men det går an å bli tilfredsstilt av annet enn orgasme.
Gjest Mysticgirl Skrevet 18. januar 2008 #17 Skrevet 18. januar 2008 Manglende tilfredsstillelse kan sidestilles med ufrivillighet, da det ofte vil oppleves som ufrivillig i ettertid. Sex der bare mannen tilfredsstilles, kan også ses som et overgrep ut fra et likestillingsperspektiv. Om kvinnen ikke har kommet trenger hun ikke en pikk for å bli tilfredstillt. Hørt om andre måter?
Gjest Elfrida Skrevet 18. januar 2008 #18 Skrevet 18. januar 2008 Manglende tilfredsstillelse kan sidestilles med ufrivillighet, da det ofte vil oppleves som ufrivillig i ettertid. Sex der bare mannen tilfredsstilles, kan også ses som et overgrep ut fra et likestillingsperspektiv.Dette er noe stort tull. Mange kvinner sliter med å få orgasme, men kan ha stor glede av nærhet og kåthet under sex allikevel. Det som betyr noe er åpenheten rundt dette mellom partene, for å holde på i timesvis for at kvinnen skal komme kan være utrolig frustrerende for begge parter, særlig dersom man har sex ofte. At den som ikke klarer å komme da sier at 'hei, jeg tror ikke jeg klarer å komme i dag' kan være en god ting for begge. Er det derimot slik at den ene parten ikke bryr seg om noe som helst annet enn sin egen orgasme er jo ikke det noe bra, men langt fra noe overgrep.
Marihata Skrevet 18. januar 2008 #19 Skrevet 18. januar 2008 Sex der kvinnen ikke får orgasme mens mannen har fått det, er et overgrep fra mannens side og burde være straffbart!! Et slikt utsagn må jo nesten være på tull, det er så ekstremt og lite nyansert! Om du faktisk mener det, synes jeg mer synd på deg, at det går an å være så uvitende og lite nyansert. Er verden din svart/hvitt eller? Er jeg ikke hoppende glad, så er jeg deprimert osv...herregud er det mulig? Massevis av kvinner har problemer med å få orgasme under samleie, jeg har bare klart det en gang. Det er vanskelig å få den stimuleringen JEG trenger under sex fordi jeg klarer ikke å holde fingrene i den posisjonen de må ligge i, og å ta på meg slik jeg bruker når jeg kommer.Har klart det en gang, men da må sexen være veldig rolig, ingen brå bevegelser, så handen glipper fra klitten, da blir jeg ufokusert på orgasmen. Hadde jo blitt temmelig kjedelig å bare ha SAAAAAKTE sex hver gang, eller hva? Mange kan bare få klitorisorgasme. Jeg elsker å ha rå sex, myk sex, alt etter som.Det er jo deilig å kjenne noe inni seg. Overgrep liksom, det er det fjernmeste jeg har hørt på lenge faktisk.
Gjest Frk Åberg Skrevet 18. januar 2008 #20 Skrevet 18. januar 2008 Manglende tilfredsstillelse kan sidestilles med ufrivillighet, da det ofte vil oppleves som ufrivillig i ettertid. Sex der bare mannen tilfredsstilles, kan også ses som et overgrep ut fra et likestillingsperspektiv. Jeg syns kvinnen selv har et ansvar for å si eller gjøre noe dersom hun føler at hun ikke blir tilfredsstilt. Som flere her nevner, kan kvinner også være fornøyd selv om de ikke får orgasme. Ellers så irriterer det meg med det jeg kaller misbruk av ord som overgrep og traumatisering m.fl. Jeg syns slike begrep bør være forbeholdt der man snakker om mer alvorlige tilfeller, slik at ordene ikke blir helt utvannet og meningsløse. En mann som ikke bryr seg om en kvinnes behov kan være usympatisk, men ikke en overgriper dersom kvinnen selv har vært med på det. Det er grenser for hvor mye ofre vi skal gjøre oss til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå