*nora* Skrevet 24. april 2003 #1 Skrevet 24. april 2003 Noen som har sett filmen? Vurderer sterkt å gå å se den, har hørt mye positiv om den. Skal visst være spennende, grøssende?
Tusseline Skrevet 24. april 2003 #2 Skrevet 24. april 2003 Åh, får frysninger på ryggen bare tanken jeg.. Filmen var genial, genial, genial!
Tusseline Skrevet 24. april 2003 #3 Skrevet 24. april 2003 Jeg kan også legge til at det finnes en annen tråd om dette emnet.
*nora* Skrevet 25. april 2003 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2003 Takk! Får sjekke den andre tråden. Lette etter allerede oppstartet tråd før jeg la inn nytt tema, men må ha oversett den! :D
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2003 #6 Skrevet 25. april 2003 Anbefales IKKE. Helt meningsløs handling. Når man vet det finnes en morder ute i skogen, hvorfor skal man da på død og liv løpe rundt der midt på natten? nero
Joplaya Skrevet 25. april 2003 #7 Skrevet 25. april 2003 ANBEFALES! Men ikke les den andre tråden... Står en liten løsning der på en måte...
Eowyn Skrevet 25. april 2003 #8 Skrevet 25. april 2003 http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=26180
*nora* Skrevet 27. april 2003 Forfatter #9 Skrevet 27. april 2003 Skal reise å se den i dag!! Må si jeg har store forventninger !! Måtte smugkikke på linken du skrev, Eowyn, men tror ikke det vil forringe opplevelsen av å se filmen, tvert imot! Kanskje jeg rett og slett vil skjønne mer?? :blunke:
Eowyn Skrevet 27. april 2003 #10 Skrevet 27. april 2003 Jeg skjønte ihvertfall ingenting før etter filmen, sambo hadde lagt merke til flere smådetaljer enn jeg Må få høre hva du synes da!!
*nora* Skrevet 28. april 2003 Forfatter #11 Skrevet 28. april 2003 Filmen var knallbra! Jeg ble skremt, og det var litt av vitsen Men, sitter igjen med endel spørsmål, ja... Hva var det med "portmannen". Var det han som drepte dama? Og hva med det flyet i bøtta? Hvem var inni hytta? Var det tyskeren? Hvorfor ble han så gal bare av at kona drukna? Og hva med de tegnene som Lasse så på trærne? Fire trær som var blitt fjernet bark på, og det lå noe i midten? Var det en spesiell grunn til at Gunnar hugde ned trærne, eller var det bare for å få oss til å tro at han var helt gal? Og HVA skulle han i den hytta å gjøre???
Joplaya Skrevet 28. april 2003 #12 Skrevet 28. april 2003 Kan ikke huske noe fly i en bøtte... Hvor var den bøtten? Sikkert et symbol på flyet i tjernet. Jeg har tenkt tanken at det var portmannen som drepte damen ja... Kanskje Gunnar hugget ned trær for å holde det "onde" borte? Var mye fortid med i denne filmen. Det var jo hans hytte, og han ble nektet som barn å gå ned til det tjernet. Hmmm kanskje det er portmannen som fikk det tyskerflyet til å styrte på et vis? Kanskje det var han som gikk og lagde alle de tegnene i skogen, på trærne? Gal av at konen druknet? Kanskje det bare var et enormt hat og raseri? Alt var jo plassert slik som det var den dagen konen druknet. Melken lå i vannet, kopper med vann i (som Lasse sparket i, men dagen etter var alt likt igjen). Kanskje det var derfor tyskeren klikket og ville drepe de? Han første som ble drept var jo han som faktisk tok på seg kjolen til damen... Kanskje han fremdeles levde i fortiden, latet som om konen fremdeles levde? Og så kommer disse og ødelegger virkeligheten hans? Må visst se filmen en gang til så jeg får med meg litt flere detaljer.
Sandman Skrevet 28. april 2003 #13 Skrevet 28. april 2003 Jeg kan styre min begeistring for folk som har sett filmen, og breier ut om detaljer fra den. Vi er ganske mange som enda ikke har sett den, da...
Eowyn Skrevet 28. april 2003 #14 Skrevet 28. april 2003 Hihi, da må du ikke lese Sandman! Ja, det er enda mye jeg ikke har skjønt med den filmen, men da skal det vel være sånn da....At vi skal gå rundt å lure på hvorfor ditt og hvorfor datt.
Joplaya Skrevet 28. april 2003 #15 Skrevet 28. april 2003 Nei, men Sandman da... Ikke begeistret for meg? Uffda, hvordan kan jeg gjøre det bedre??? Men... Hva hadde du egentlig forventet å finne i denne tråden da? Må stoppe å lese med en gang du ser antydning til detaljer da vet du.
Sandman Skrevet 28. april 2003 #16 Skrevet 28. april 2003 Nei, men Sandman da... Ikke begeistret for meg? Uffda, hvordan kan jeg gjøre det bedre??? Motstandskraften min er som en softis når en kvinne tukler litt med meg... bare et tips... Jeg skal ikke åpne denne tråden mer, skal be Hege slette den...
*nora* Skrevet 28. april 2003 Forfatter #17 Skrevet 28. april 2003 Joplaya, husker du når de kom igjen til hytten etter å ha flyttet alle tømmerstokkene? Da var førstemann borte, og på gulvet i hytta stod det masse bøtter/kar med vann i. I den største bøtta lå det et fly. Jeg tenkte også at det var et symbol på flyet som styrtet i vannet under krigen, men hvorfor det da?? Uff, jeg tenker alt for mye på denne filmen... Men de sier jo det at de beste filmene får en til å reflektere over det en har sett etterpå, så da er iallefall dette en bra film!! Og Sandman, stakars deg. Var ikke meningen å røpe alt, men etter min mening gjør det ikke noe fra eller til for selve opplevelsen, det får en bare til å følge ekstra nøye med. Så løp å se filmen du, så kan du være med i debatten også!
Joplaya Skrevet 28. april 2003 #18 Skrevet 28. april 2003 Stemmer det ja! Hmmm... Kanskje et tegn eller en advarsel til de om at de måtte holde seg borte fra vannet? Det jeg likte best med filmen - i tillegg til det vannvittig skremmende - var den morsomme dialogen. Enkel ja, men morsom! Bare det at han Lasse foreslo at de skulle binde han andre ned til bakken, måten han sa det på og hele settingen der: sinnsyk bra (kanskje jeg er litt enkel? ). Eller da han kameraten holdt opp melkekartongen og ser på datoen og sier: det er jo bursdagen din - og så flirte han litt (gutter er enkle). MÅ se filmen igjen snart! Kan de ikke sende den ut på DVD veeeldig snart? *tukler litt med sandman*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå