KathMor Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #41 Del Skrevet 29. januar 2008 Ja, jeg har aldri vært vekke fra Norge mer enn 1 mnd i strekk, så jeg skal vel gjerne ikke uttale meg om hvordan det er å bo i et annet land... hadde nok fått hjemlengsel jeg også etterhvert, spesielt som du sier når du er gravid. Hadde nok vært litt tungt å ikke bli støttet opp av gode venner og familie da... Men det er jo ganske billig å fly til London etterhvert, så familien og venner fra Norge kan vel komme på besøk endel? Blir selvfølgelig ikke helt det samme, men... Det er ikke noen mulighet for at dere kan dra til Norge tidligere enn først tenkt da? Nei, det kan desverre ikke bli noe for.. Jeg har en mann som er ambisios og karriere rettet mer enn det jeg noen gang har sett, og han har sine mal klare for hva han skal fa til her i England de 3 arene han tilsammen skal vare her.. Ingenting kan desverre forandre dette.. Og pa en mate setter jeg stor pris pa at han er slik, sa jeg har bare mattet venne med til tanken om at sann blir det.. Jo, fly er billig, men tungvint alikavel skal jeg si deg.. Komme seg til flyplassen, sa komme seg fra gardemoen og til kr.sand, plutselig har man brukt en hel dag pa reising... Prover a dra hjem en gang annen hver mnd, ikke alltid jeg far det til men.. Ma bare se det positive i det.. Middager i London, dra pa musicals, ga pa turer langs Thamesen, og hvor vi bor er det fantastisk natur om man bare har tid til a sette seg i bilen.. Sa blir det bra nar jeg i august da far en liten a koze meg med, samtid som ogsa hunden min blir med meg hjem(er hjemme i "karantene" forsatt) - noe jeg gleder meg enromt til.. Lille lykkelige familen :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 29. januar 2008 #42 Del Skrevet 29. januar 2008 Nei, det kan desverre ikke bli noe for.. Jeg har en mann som er ambisios og karriere rettet mer enn det jeg noen gang har sett, og han har sine mal klare for hva han skal fa til her i England de 3 arene han tilsammen skal vare her.. Ingenting kan desverre forandre dette.. Og pa en mate setter jeg stor pris pa at han er slik, sa jeg har bare mattet venne med til tanken om at sann blir det.. Jo, fly er billig, men tungvint alikavel skal jeg si deg.. Komme seg til flyplassen, sa komme seg fra gardemoen og til kr.sand, plutselig har man brukt en hel dag pa reising... Prover a dra hjem en gang annen hver mnd, ikke alltid jeg far det til men.. Ma bare se det positive i det.. Middager i London, dra pa musicals, ga pa turer langs Thamesen, og hvor vi bor er det fantastisk natur om man bare har tid til a sette seg i bilen.. Sa blir det bra nar jeg i august da far en liten a koze meg med, samtid som ogsa hunden min blir med meg hjem(er hjemme i "karantene" forsatt) - noe jeg gleder meg enromt til.. Lille lykkelige familen :rødme: Bra at han er ambisiøs da! Veldig god egenskap det Jeg tenkte ikke på at det blir litt reising i hver ende av flyreisen og. Da blir det jo straks litt mer tungvindt ja. Foreldrene dine synes vel gjerne det er litt tungt at dere bor et godt stykke vekke og, spesielt nå som de skal bli besteforeldre... eller har dere ikke fortalt det ennå? Ja, hvis det er bestemt at det er sånn det blir så er det ikke så mye å gjøre med det. Men som sagt, så vet du jo at det bare er for en avgrenset periode Skal dere bosette dere i Kristiansand når dere flytter til Norge da? Men du har jo babyen å se frem til ja og mye å finne på når man bor nær en storby. Tiden går nok fortere enn du aner!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 31. januar 2008 Forfatter #43 Del Skrevet 31. januar 2008 God morgen God morgen 10+2/ 11+6 Jeg er sa fornoyd, sa fornoyd! Jeg er ikke uvel og kvalm! weeeee, er det virkelig sant?? .. bank i bordet, men na har jeg ikke vart darlig pa 3 dager! Bare noen timer her og der. Forsatt trott, men det gar fint i forhold! Tror det er en hjemme som ogsa er rimelig fornoyd da han hadde vart i solibat i hele 11 dager til i gar stakkaren .. Sa fornoyd da jeg var hjemme fra jobben i gar klokka 19, og forsatte a fungere! Fikk satt pa ett par klesvasker, laget god middag, laget bolledeig! MEN a steike de bollene var et kapitel for seg selv.. Da det gar i pokkers gasovner i detta landet, og de kan ikke jeg.. Endte opp med a bli harde som murstein pa utsiden, og halvferdige inn ... Sparte mesteparten av deigen, sa blir ned te naboen og lane ovnen der i kveld 18 dager igjen til UL, jeg tror aldri tiden har gatt sa sent for, gurimalla rett og slett.. Gleder meg til denna magan tar form.. Men normalt sa flate mage er na byttet ut med ikke-eksisterende hofter for tiden foler jeg.. Blir fin etter hvert tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #44 Del Skrevet 5. februar 2008 Hei sann En ny dag pa en ny uke.. jeg tror jeg ma ha tidenes kjiiipeste jobb.. Det er rimelig nedtur nar man tror det har gatt 45 minutter, sa har det kun gatt usle 15 Hadde kjip dag i gar, med ett akutt anfall av hjemlengsel.. Hores vel litt patetisk ut, men endte med a sitte i badekaret a grine i en time, plutselig sa var alt galt.. Jeg hater a vare avhengig av folk, og her i England er jeg na avhengig av min kjare. Han har bil, en jeg ikke kan kjore (firmabil), jeg har solgt min.. er altsa satt helt fast et sted pa bygda uten noen muligheter til a finne pa noe selv og jeg HATER det.. Ingen hund a ga tur med, ingen av vennene mine a ga lunche med med.. Snakket med min kjare om det, men tror ikke jeg har sjans a fa han til Norge for de beromte 2 arene... Er vel ikke nodvendig a si at det er i tillegg ekstra mye folelser og hormoner nar man er gravid ja,ja - ordner seg vel... 11+0/12+4 i dag.. tiden har da beveget seg litt.. ikke mye, men litt.. Ul narmer seg, kun 13 dager igjen na Gleder meg som en luten unge til julaften!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 5. februar 2008 #45 Del Skrevet 5. februar 2008 Åååå så spennende meg ul Skulle ønske jeg fikk en ul til, men det får nå så være Har ikke råd til å ta en ekstra heller *sukk* Men men, kjenner da liv så er jo gla og fornøyd med det Så kjipt å føle at man sitter fast da når man ikke har egentlig bil. Var ganske slitsomt når vi bare hadde en bil og, da måtte jeg kjøre sambo til toget først, så dra hjem, vente, så dra på skolen selv. Det var boooring.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 5. februar 2008 Forfatter #46 Del Skrevet 5. februar 2008 Åååå så spennende meg ul Skulle ønske jeg fikk en ul til, men det får nå så være Har ikke råd til å ta en ekstra heller *sukk* Men men, kjenner da liv så er jo gla og fornøyd med det Så kjipt å føle at man sitter fast da når man ikke har egentlig bil. Var ganske slitsomt når vi bare hadde en bil og, da måtte jeg kjøre sambo til toget først, så dra hjem, vente, så dra på skolen selv. Det var boooring.... Men pa den andre siden, du er heldig som kjenner liv du! .. er nok ett par uker til bare kan hape pa a kjenne noe.. Men UL blir bra, haper jeg far se en liten bylt som spreller der inne Er virkelig kjipt a fole at man er sa avhengig av noen, uansett hva jeg skal gjore. Istedet for bare a hoppe i en bil sa er man der.. Eller hjemme har man da busser, tbane og trikk lett tilgjengelig.. Slik luksus er det ikke her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 5. februar 2008 #47 Del Skrevet 5. februar 2008 Så trist at du har så hjemmlengsel, kan tenke meg du savner voffen din også Jeg tror jeg hadde klikka om min hadde vært i karantene Bare 13 dager til ul Skjønner du gleder deg til det ja, det har du all grunn til. Det er en helt fantastisk og utrolig opplevelse. Jeg var så heldig og fikk tilbud om en til litt senere i svskapet. Takket nok ja til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. februar 2008 #48 Del Skrevet 6. februar 2008 Skjønner at du føler deg litt innestegt ja. Vi har bare en bil, så når mannen er på jobb, er jeg avhengig av buss (som går skjelden) eller så må jeg gå. Og både butikker og byen ligger et godt stykke unna... Moro med UL da, er det flere UL'er som er obligatorisk der borte da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #49 Del Skrevet 6. februar 2008 Så trist at du har så hjemmlengsel, kan tenke meg du savner voffen din også Jeg tror jeg hadde klikka om min hadde vært i karantene Bare 13 dager til ul Skjønner du gleder deg til det ja, det har du all grunn til. Det er en helt fantastisk og utrolig opplevelse. Jeg var så heldig og fikk tilbud om en til litt senere i svskapet. Takket nok ja til det Ikke noe goy nei, uten sonnen min.. Han er ikke i sann karantene, men han ma vare hjemme i norge ut mai, men da kommer jo jeg hjem..Han befinner seg na hos eksen (!!!).. Sa han blir nok ikke med over til England for i september. Men det blir kos, da er vi en stor lykkelig familie som kjorer hjem :rødme: Ja, gleder meg som en liten unge vettu, kun tolv dager til na! Jeg skal igjen ha en rundt 18 -20 uke, sa mye a se frem til! Jeg er av den bekymrede typen, sa det blir litt skummelt ogsa, men jeg haper alt er bra og at jeg ser en liten krabat som danser rundt der inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 6. februar 2008 Forfatter #50 Del Skrevet 6. februar 2008 Skjønner at du føler deg litt innestegt ja. Vi har bare en bil, så når mannen er på jobb, er jeg avhengig av buss (som går skjelden) eller så må jeg gå. Og både butikker og byen ligger et godt stykke unna... Moro med UL da, er det flere UL'er som er obligatorisk der borte da eller? Er litt kjipt, jeg er vant med a bo sentralt midt i Oslo, sa plutselig er jeg pa bygda lissom .. Jeg bor i en leilighet jeg ikke klarer a trives i, har nok ogsa en del med saken a gjore, at man ikke koser seg hjemme.. Men etter a ha lest gjennom dagboka de, hores det ut som du er sa flink husmor altsa! :gjeiper: .. Maler, fikser og ordner, baker - flink er du! Men erfaring her i england er: Ringte til legen da jeg fant ut at jeg var gravid, der spurte hun om jeg viste hvor langt jeg var pa vei, noe som jeg ikke gjorde - sa jeg fikk en dateringscan. Etter den sa satte de opp en ny time som de tar i uke 13 som sjekker for downs og at alt er som det skal, sa er det denne siste rundt 18 - 20 uke. Er bare de siste to som er obligatoriske her, jeg fikk kun den forste fordi jeg ikke var sikker nar det hadde skjedd Er glad for at de er litt "slakkere" her, som nevnt over er jeg av den bekymrede typen, sa det a godt a skal fa det bekreftet noen ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 7. februar 2008 Forfatter #51 Del Skrevet 7. februar 2008 Surprise surprise.. another dull day at work..... Guri jeg er glad for at min helg starter i dag! Jaja, gjore litt skolearbeid jeg da... :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #52 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei hei igjen 11+6 / 13+3 Da var det jaggu en ny uke! Hatt en fin fin helg.. Lørdag bar det inn til London igjen, i knall fint vær. Min kjære måte ta noen pc'er in til London kontoret, så da tok vi det som en tur. Så gikk turen til Leichester Square og litt sushi... Spiste en liten porsjon med sashimi, rå fisk, litt dårlig samvittighet men.. Sjansen er jo liten for at det skal skje noe da.. Etter på gikk turen til ett vennepar, det gikk vilt og uhemmet for seg da disse har to turbospeedy gutter, hjelpes asså.. Makan til støynivå skal du leite lenge etter! Grøss og gru, men sier som alle andre sier for å trøste seg selv : Våre unger blir ikke slik! :gjeiper: Søndagen var på først og svømma litt, igjen... makan til godt prevansjonsmiddel! Bare litt forseint for min del.. Søndag og svømmehall ør jo bare si sitt da, egetlig.. Håper det er mindre folk og barn når jeg begynner på Dunk The Bump ... Så tok vi en labbe tur på den typiske engelske landsbygda mens vi koste os med is. Er vår her i england nå, 15 grader og sol som varmer i ansiktet, deilig det Og ul nærmer seg nå, bare en uke igjen... Denne uka håper jeg bare fly avgårde! For jeg vil på ul å se en sprellende liten bylt :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 11. februar 2008 #53 Del Skrevet 11. februar 2008 Høres ut som en fin helg det. Kjenner til det med masse hylende unger i svømmehallen... Skal du begynne på noe gravid-svømming eller noe? Det er i alle fall deilig trening Hvilken UL er dette da? 12 ukers? Hvorfor har du to terminer egentlig? Trodde man egentlig ikke kunne regne termin fra UL før den ordinære UL'en i ca uke 18 jeg... Det er i alle fall den man bør stole mest på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 11. februar 2008 Forfatter #54 Del Skrevet 11. februar 2008 Høres ut som en fin helg det. Kjenner til det med masse hylende unger i svømmehallen... Skal du begynne på noe gravid-svømming eller noe? Det er i alle fall deilig trening Hvilken UL er dette da? 12 ukers? Hvorfor har du to terminer egentlig? Trodde man egentlig ikke kunne regne termin fra UL før den ordinære UL'en i ca uke 18 jeg... Det er i alle fall den man bør stole mest på. I england er dette 12 -14 uker UL.. Jeg var på tidlig UL og da fikk jeg den på 11+6, men i min teori kan ikke den stemme... så i følge siste mens er det 13+3.. tenker jeg får det litt mer nøyaktig om en uke.. Men stoler nok mest på den man får uke 20 her, helt klart Ja, dunk the bump er gravid svømming. Tenkte det ville være litt godt for kroppen + sosialt også, treffe noen i samma "situasjon" som meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 11. februar 2008 #55 Del Skrevet 11. februar 2008 "dunk the bump" - artig navn Ha en fin uke videre=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #56 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei igjen Ja, sa var jeg tebage pa tidenes kjedeligste arbeidsplass.. Hvorfor i all verdens rike jobber jeg her forsatt? Skulle liksom slutte jeg da, men sa far jeg sa darlig samvittighet ovenfor sjefen, han som fiksa meg denne jobben.. Sarlig da han sendte en mail hvor han sier at han haper jeg vil bli, han ser en fremtid for meg her og tror jeg vil vare en veldig bra person for firmaet bla bla bla.. Na er det vel relativt forseint uansett, man kan ikke akkurat ga a soke ny jobb i uke 14 vel?? Jeg drar hjem for eksamener i mai, tenker april blir min siste jobbe mnd, det far vare grenser altsa.. Tenk, jeg gjor ingenting jeg egentlig, ingen verdens ting.. Jeg fyller ut en Exel-ark, sa er det slutt.. Jobben min tar 15 min ut av en dag!.. Nar jeg sitter alene pa rekka mi sa prover jeg a fa gjore litt skolearbeid da, men redd det ser litt dumt ut .. Onsdag, neeeesten helg.. I morra skal jeg og min kjare til den norske abasaden og fikse visum til han, pa'n igjen.. Sa blir det en litt kortere arbeidsdag og deretter en liten middag ett sted! Koselig a ha en kjareste som faktisk gidder a engasjere seg litt pa valetines, ikke hatt det med den siste eksen jeg, sa na er jeg fornoyd Sa er jeg tilbake til a bli darlig pa kvelden, asj altsa... Masse vann i munnen, sulten hele tiden men ikke mye som er godt.. Jeg tror ingen ting at det er over etter 12 uker.. Tror mer pa 16 -17, 4 mnd jeg.. .. Men som sagt, tenke pa det positive som kommer om litt under 6 mnd, sa er det nok verdt det ja!! Bare 5 dager til UL - weeeeeeee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 13. februar 2008 #57 Del Skrevet 13. februar 2008 Ja den der kvalmen er kjip! Nå er jeg 16+3, og måtte spy idag igjen! Hadde gleda meg til det var over etter uke 12 jeg, men noooooo Det hørtes ganske kjedlig ut på jobben din ja..Kan du ikke få flere arbeidsoppgaver?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #58 Del Skrevet 13. februar 2008 Ja den der kvalmen er kjip! Nå er jeg 16+3, og måtte spy idag igjen! Hadde gleda meg til det var over etter uke 12 jeg, men noooooo Det hørtes ganske kjedlig ut på jobben din ja..Kan du ikke få flere arbeidsoppgaver?? Svare pa 5 minutter, har jeg mye a gjore eller? ... Nei, jeg er en claims og operations assistent, og har ikke sa mye a gjore enda.. Kunne kanskje ha spurt meg pent til mere igjen, men sa er det en faktor til... Selve jobben finnes ikke intresant. Det er om klager pa batdrivstoff! Fult av tekninske og matte termer og saker, og det er ikke helt meg. Mye av dette vil de heller ikke gi meg, da det fort dreier seg om $100 000, ikke sa lite penger... Kan sikkert rydde pa kjokkenet, vanne blomster.. Men nei.. Husker som butikksjef i julestria fikk jeg unna gjort MYE mer en det jeg gjor her med all verdens ledig tid.. rart med det.. Huff da, spy enda.. Kjipt altsa.. Har ikke kasta opp, men noen ganger skulle jeg onske! Jeg synes det er bedre a bli kvalm og kaste opp, for da har man det som regel "bra" etter pa.. MEN, ikke goy noen av delene unsett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. februar 2008 #59 Del Skrevet 13. februar 2008 Klart du kan søke ny jobb selv om du er gravid! Vi jenter må ikke la oss "undertrykke" i jobbsammenheng fordi det er vi som føder barn! Nei, bare å finne noe nytt om det dukker opp! Hvordan er det forresten med permisjonsordinger og sånn der borte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KathMor Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #60 Del Skrevet 14. februar 2008 Klart du kan søke ny jobb selv om du er gravid! Vi jenter må ikke la oss "undertrykke" i jobbsammenheng fordi det er vi som føder barn! Nei, bare å finne noe nytt om det dukker opp! Hvordan er det forresten med permisjonsordinger og sånn der borte? Happy Valentines Jenter Kom pa jobb klokka 12.30 i dag, deilig det! Jeg og min kjare var pa den norske ambasaden og fikset visum igjen. Forhapnetlig far han denne gangen for 1 ar med 60 besokelses dager. Skrev i invitasjonsbrevet at jeg var gravid og at det kom til a bli mange turer til Norge for han, sa det hjalp litt pa Sa det er forhapentlig klart for a hentes til Tirsdag igjen, jaggu ikke verst! Sa pa vei til jobben hoppet jeg innom House of Fraser og gikk bananas! Jeg har kapitulert til mine hoyeste heler na, sa kjoopte et par flate, solv ballerina sko (ikke helt grodd pa meg slike sko, men det kommer nok!), ma vare litt fornuftig na. Kjenner det fort i korsrygggen med de hoyeste helene na.. Og jeg som eeeeelsker de hoye helene mine.. Endelig helg for min del na om 4 timer, deilig! Denne uka har faktisk godt fort, tro det eller ei! UL narmer seg med stormskritt :rødme: Gleder meg saaaaaaaaa masse!! weeeeeeeeee Imli: Jo, jeg kan kanskje det, men jeg tror ikke jeg hadde turt.. Er man ikke pliktig til a si i fra om sant om man vet det nar man soker? Uansett skal jeg ikke jobbe fra mai til september.. Det er permisjon ordninger her, men ikke sa gode som hjemme.. Jeg far vel fra jobben her et gjennomsnitt av det jeg har tjent de siste 6 mnd jeg har jobbet her. Og dette far jeg i 6 mnd eller no, ikke helt sikker enda.. Men det er da noe.. Sa stipendet i tillegg. Ikke det heeelt gunstige a vare student og maamma, men det har jo sine positive sider ogsa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå