Gå til innhold

Kathrines gravid-dagbok

KathMor

Anbefalte innlegg

Hei igjen. Det er en portugisisk vannhund, og en golden retriever! herlige hunder :)

Jeg er en del bekymret jeg og. jeg vet ikke hva som er normalt jeg, men jeg blåser i alt så lenge barnet er friskt og alt går bra. jeg har lyst på flere UL, og det kan jeg få også, men noen synes kanskje det er rart. kanskje jeg bare skal slappe av og kose meg? :)

Ja, men det er lettere sagt enn gjort.. Men har en folelse at om dette gar bra, sa sitter jeg der og angrer pa at jeg ikke koste meg mer.. (Som det er lett uansett med denne kvalmen :tristbla:) Jeg har roet meg litt ned, men gleder meg forsatt vilt og uhemma til ul 18 februar, fa det bekreftet igjen, ogsa er jeg da pa den sikre siden :) Jeg tar i mot de ul som blir gitt meg her over, tre stykker.. Jeg har troen pa at legen gjor det som er "riktig".. Hadde jeg vart hjemme hadde jeg garantert tatt en rundt uke 12, ma jo bare fa det bekreftet :)

Men vi skulle na ha provd a slappa av mere... Hva kan man egentlig gjore? Ingenting har jeg funnet ut av.. Tror vi ma ha fokuset pa alle de det faktisk gar bra med! Lene seg tilbake i stolen og glede seg :)

Aaaa, stilige de Vannhundene, har den sann fancy klipp ogsa da?? Jeg har en litten Mops jeg da, lille maskotten det.. Skulle ALDRI ha liten hund da jeg er vokst opp med New foudnlands, Grand Danois, Boxer++.. men jaggu jaggu... Rett og slett for de de er vanvittig kule hunder med tonnevis av personlighet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lilleulv

Hehe mops er artige ja, men ingen hund for meg tror jeg :) Portisen min har raseklipp ja, rumpa bar og stor lenny kravitz-afro. hun er kjempetøff :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var dagboka di, ja! Jeg tror jeg har vært innom her tidligere. Nå har jeg deg i hvert fall på mine innlegg - nå slipper du ikke unna! ;)

Håper formen er bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla! Gar det virkelig ann a kjede seg sa masse!!?? :tristbla: ... Ikke no a gjore her..

Ma ha lest enn 30 - 40 fodselshistorier i dag,........... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann! ... etter mens er jeg 9+6, snart i 11. uke... Men tiden sniiiiiiiiiker seg av gårde.. Formen er enda fin, da jeg har fått sovet i 12 timer i natt :ler:

Formen har vært så som så, sikkert mange som har det verre enn meg, men.. Jeg har vært konstant trøtt siden jul, helt ubrukelig, sliten av null og niks! Jeg er kvalm og uvel og blir verre utover dagen. Kaster ikke opp, men skulle ønske det av og til, da man pleier å bli bedre av å kaste opp! Istedet ligger det bare å "murrer" hele dagen...Og mye mat smaker ikke det samme, merkelig :) Overømme pupper, men er ikke så veldig plagsomt det da..

Jeg har nå tenkt tanken at det hadde vært koz å gjort ting i "riktig rekkefølge", men så ble det sånn som det ble, og det er vel ikke krise å gifte seg med ei/en liten en som brudepike/venn :)

Har dere kommet langt i planleggingen?

Beklager sent svar, tror jeg må legge deg inn på mine innlegg!! Huff, er ikke gøy å føle seg uggen, men bra du har sluppet unna oppkast så langt da!!

Neida, går fint å gifte seg med barn også, min tante giftet seg når fetteren min var 2 år og han var verdens søteste lille brudesvenn (har bare sett det på bilder, jeg var et lite frø i magen selv på de tider :P).. er jo mange som gifter seg først etter de har fått barn i dag :)

Ja, vi har fått ordnet endel... lokale for vielse, fest, reservert vigsler fra HEF, mormor skal sy brudekjolen min, noen vi kjenner skal spille på festen, vi har bestemt forlovere etc :) Men har jo fortsatt god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL 8+6, LMP 10+2

Hei igjen

Da er det litt sann mandagsmorra blues her.. :kaffe: Trott assa... Og jeg hater herved busssjaforer! makan til kjoring skal du leite lenge etter, ikke mye om a gjore for jeg kasta opp i mitt eget fang pa vei til jobb i dag :kjefte: ..

Helga var grei den.. Pa lordag tok vi a hoppet inn i bilen med retning mot London. Korteste vei inn blir da at vi kommer inn ved Knightsbridge, altsa rundt Harrods. Etter en parkeringsko som er den lengste jeg har sett, tok vi turen til Yo!Sushi.. Nam Nam! Torr ikke spise fisken der da, vet ikke hvor lenge den har vart pa bandet ++, men ble noen makiruller med avocado og agurk :) .. Etter pa folte jeg meg litt pigg og vi tok en liten tur inn pa Harrods, noe som for meg betyr a sta a grine i skohimmelen.. Desverre fikk kvalmen og svimmelheten meg tilbake til virkeligheten.. MEN, nar jeg har kommet meg helskinnet gjennom dette har bestemt meg for at jeg har fortjent ett par av de sko vidunderene :lur: dromme dromme.... (ingen hemmlighet, jeg er sko-gal! :) )

Sondagen besto av a kjede seg og vare darlig pa sofaen... Gud sa kjedelig, tiden bare sniiiiiiiiiiiler seg av garde... Jeg er sa dritt lei av a vare darlig, konstant sulten, ingenting som smaker godt... Dagens lille :kjefte:

Far vel tebage til jobben her... zzzzzZZZZZZZzzzzzz

Dumt å høre at du er dårlig, men det tar seg vel opp igjen snart, når du passerer uke 12, får vi håpe :) Åh, shopping i London er konge:) Bare synd at du ikke var helt i form til det... synes du fortjener de skoene jeg også, man skal være snill med seg selv når en er gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe mops er artige ja, men ingen hund for meg tror jeg :) Portisen min har raseklipp ja, rumpa bar og stor lenny kravitz-afro. hun er kjempetøff :-D

Hehe, nei Mopsen er nok for spesielt intresserte :ler: ... Da jeg var "alenemor" en stund var det greit for meg ogsa a ha en hund som ikke krevde sa mye.. Kunne bli en del timer alene av og til desverre, og da var det godt a se en liten tass som sof i sofaen og sa vidt lette pa hodet nar jeg kom hjem! Tok ett par sekunder for han fikk summet seg :ler:

Raseklippen er skikkelig stiiillliiii!! Driver du med lydighet eller utstilling(siden klippen er sa fjong)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååå du hadde en dagbok :P

Du får legge den i signaturen din så jeg finner den igjen :ler:

trodde kanskje ikke du hadde dagbok. Men nå fikk jeg jo oppdatert meg på hvem du er ;)

Da jeg er ekstremt lite datakyndig, kan du forklare hvordan jeg gjor det, legge dagboken til signaturen ?? Pa forhand takker, bukker og neier!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Hehe, nei Mopsen er nok for spesielt intresserte :ler: ... Da jeg var "alenemor" en stund var det greit for meg ogsa a ha en hund som ikke krevde sa mye.. Kunne bli en del timer alene av og til desverre, og da var det godt a se en liten tass som sof i sofaen og sa vidt lette pa hodet nar jeg kom hjem! Tok ett par sekunder for han fikk summet seg :ler:

Raseklippen er skikkelig stiiillliiii!! Driver du med lydighet eller utstilling(siden klippen er sa fjong)??

Jeg har stilt henne, uten noe særlig resultat. Hun er litt "kubeint" stakkar :) Men klippen har jeg beholdt fordi jeg synes den er tøff. Hun har hatt litt forskjellig. Jeg synes fort hun blir seende helt igjengrodd ut med langt over hele, og hun er rett og slett ikke særlig pen som nedklipt. hehe. Det vi driver mest med er lydighet. Har startet offisielt 1 gang, med opprykk til klasse 2. moro :)

Golden retrieveren skal jeg snart begynne å stille, kjempespent på henne. tror hun kan gjøre det bra!

I dag er jeg trøtt.... trøtt, trøtt, trøtt. Jeg drømmer om en ferie til en helsefarm der jeg kan ligge ved bassenget og få sunne drinker servert. og så litt massasje og sånn på kvelden. åhhhhhhhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stilt henne, uten noe særlig resultat. Hun er litt "kubeint" stakkar :) Men klippen har jeg beholdt fordi jeg synes den er tøff. Hun har hatt litt forskjellig. Jeg synes fort hun blir seende helt igjengrodd ut med langt over hele, og hun er rett og slett ikke særlig pen som nedklipt. hehe. Det vi driver mest med er lydighet. Har startet offisielt 1 gang, med opprykk til klasse 2. moro :)

Golden retrieveren skal jeg snart begynne å stille, kjempespent på henne. tror hun kan gjøre det bra!

I dag er jeg trøtt.... trøtt, trøtt, trøtt. Jeg drømmer om en ferie til en helsefarm der jeg kan ligge ved bassenget og få sunne drinker servert. og så litt massasje og sånn på kvelden. åhhhhhhhh

Stilte lille knerten noen ganger, man han er lit liten og tynn(?!!!) til a vare en mops, men fikk faktisk en BIS, veldig stolt mor :rødme:

Da er vi to lilleulv.. Sitter pa jobb og vil bare hjem,, Fantaserer om sofa og dvd, knekkebrod med nokkelost (fatt sendt hjemmeifra :) ).. Jaja, hjemme "snart"... zzzZZZ Jeg gleder meg virkelig til dette her er over altsa, jeg koser meg sann sett med a ga gravid, men jeg gleder meg til dette 2. trimester som skal vare sa bra! For na er jeg lei av a vare konstant sulten, uggen og trott, sur og gretten!! :kjefte::ler: sann er det..

Og jeg blir gledelig med deg til en helsefarm... SPA.. mmmmmm.. Massasje, (alokoholfrie) paraplydrinker, oppvarma svommebasseng.... Nei na ble hverdagen gra og kjedelig her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går inn på kontrallpanel, vis meny, endre signatur, trykker på det grønne pluss tegnet (holder du musa over står det sett inn link) trykker på den, tar vekk det som står der, limer inn dette: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...312760&st=0 skriver inn hva du vil den skal hete. F.eks Kathrines gravid-dagbok, og trykker ok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei igjen.. 9+3 / 10+7

Da var det endelig helg, og jeg får besøk fra Norge i dag :) Ei av mine beste venninner kommer over en tur sammen med samboeren hennes, gleder meg som en liten unge til julaften!! Håper jeg er bedre i formen, hadde en nedtur dag i går da jeg følte meg som en ubrukt vaskefille...

Og i tilleg er det bursdagen min i dag, idag blir jeg stoor jente.... 24!! Da skulle jeg altså bli like gammel som mamma var da hun fikk meg, når jeg blir mamma :jepp:

Var hos jordmor i går , og må si jeg ble veldig skuffa... Hørt om de som får høre hjertelyd og blir kjent på hvordan livmora kjentes ut, men ikke meg... Det mente hun var altfor tidlig. Høre på hjerte kunne man ikke før rundt uke 16 på hennes maskin... :sukk: Så kom bare hjem med ei himla papirmølle, og det var det.. Tok disse blodprøvene og sånt, men skulle så onske jeg fikk hore liv jeg da.. 18 februar virker jo so mange lysår unna... 3 uker og 3 dager....

Tebage til statistikk bøkene mine.. tørrere lesestoff skal man leite lenge etter! Og jeg har så vidt begynt!...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg som fyller ditt år..... :hoppe::klem:

Morro at du får besøk da :)

Så kjedelig å ikke få høre noe før. Jeg fikk høre hos min jordmor i uke 12. Var første gang jeg var der. Syns 3 dager er lenge å vente til ul, og du stakkars må vente da i 3 uker på å høre. Ikke bra ikke bra :sukk:

Men nå skal du jo få besøk så da fyker vel de første dagene nå unna som bare det :)

Kose deg masse i dag da på dagen din :) Jeg har ikke burdag før leeenge jeg. Hihi. Men det er ikke noe stas med bursdager lengre. Er bare bursdag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulererer med overstått!! Håper formen var fin mens du hadde besøk og at du har kost deg i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker :klemmer:

Bursdager er ikke like gøy som før, men jaggu var ikke denne stas! Det skal være evnt at jeg savner maten hjemme masse! Jeg får stadig sendt over nye forsyninger av nøkkelost, knekkebrød og sauser :) Denne ganga her hadde vennina mi kjøpt sauser for hele 900 kroner! :ler: I tillegg fikk jeg brunost, nøkkelost, leverpostei, trøderfår, MASSE paprika chips, makrell i tomat, ostehøvel, men andre ord jeg var i den syvende himmel! SÅ nå er frokosten knekkebrød med leverpostei og majones, nam nam am nam!

Så skal det være sagt jeg er helt uslitt etter besøk! Hentet de sent fredags kveld, var i london hele Lørdagen, og på farta hele søndagen før vi kjørte de til flyplassen igjen.. :søvn: .. Så i natt har jeg sovet i 14 timer!! Jeg gleder meg som en liten unge til å få energien min igjen!! UL er 9+6, Mens er 11+2, så begynner å nærme meg bedre tider, gjør jeg ikke?? Sakte, men sikkert.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man savner maten når man er i utlandet ja :)

Hvorfor bor du i Englad? Planer om å bo der lenge, eller er det for begrensa periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Man savner maten når man er i utlandet ja :)

Hvorfor bor du i Englad? Planer om å bo der lenge, eller er det for begrensa periode?

Lang historie det der, men bor i England da min kjære bor her. Han er opprinnelig født i Zimbabwe, men pga av engelske foreldre fikk han 5 års visum, og flyttet til England etter at vi traff hverandre i Thailand :) Så kompromisset er altså å skulle være i England i 3 år, mot at han flytter til Norge for godt etter det.. Så det synes jeg var rimelig da..

Men hjemmekjær som jeg er har da skapt en del skjær i sjøen for oss, da jeg vist nok ikke er "den sprudlende, jenta som elsket livet" da vi traff hverandre.. Rart hvordan noen føler hjem er der de sover, mens noen, som meg, er hjem kun Norge, der familie og venner er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre at du har hatt en fin helg :) Nå har ikke jeg vært gravid selv, men de fleste sier det tar seg opp litt igjen etter uke 12, så vi får vel stole på det ;)

Jeg er egentlig ganske eventyrlysten, elsker å reise... kunne også tenke meg å bo en periode i utlandet (men kan jo hende jeg hadde fått hjemlengsel over tid), men her er det samboer som er litt skeptisk... hehe... vi elsker å reise begge to, men han vil helst hjem etter et par mnd høyst... :P Du får tenke at 3 år ikke er så lenge i det lange løp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre at du har hatt en fin helg :) Nå har ikke jeg vært gravid selv, men de fleste sier det tar seg opp litt igjen etter uke 12, så vi får vel stole på det ;)

Jeg er egentlig ganske eventyrlysten, elsker å reise... kunne også tenke meg å bo en periode i utlandet (men kan jo hende jeg hadde fått hjemlengsel over tid), men her er det samboer som er litt skeptisk... hehe... vi elsker å reise begge to, men han vil helst hjem etter et par mnd høyst... :P Du får tenke at 3 år ikke er så lenge i det lange løp ;)

Rart med det, jeg husker i begynnelsen hvor spennende jeg syntes det var. Hvor stas det var a fortelle at jeg skulle flytte til London! Men jeg har blitt utrolig skuffet.. Jeg har sikkert hatt litt uflaks pa veien, men sa langt er ikke England noe for meg :tristbla: ... Ett par ar til skal nok ga fint, om som du sier, sa er det ikke sa lenge i det lange lop. Kjenner litt pa det a skal bo sa langt unna familien nar man far en liten en, men sann er det bare..

MEN a dra som bare og bare farte og reise rundt ett par mnd, det er noe annet! Reiste en mnd rundt i Thailand og Vietnam, og jeg eeeelsket det! Men i bakhodet hadde man tanken at man skal jo hjem, dette er bare en laaaang ferie.. Sa det syntes jeg dere virkelig skal prove a fa til, nar man forsatt har muligheten.. (hores ut som en gammel bestemor her :fnise: Eller ta det som en slags bryllups reise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart med det, jeg husker i begynnelsen hvor spennende jeg syntes det var. Hvor stas det var a fortelle at jeg skulle flytte til London! Men jeg har blitt utrolig skuffet.. Jeg har sikkert hatt litt uflaks pa veien, men sa langt er ikke England noe for meg :tristbla: ... Ett par ar til skal nok ga fint, om som du sier, sa er det ikke sa lenge i det lange lop. Kjenner litt pa det a skal bo sa langt unna familien nar man far en liten en, men sann er det bare..

MEN a dra som bare og bare farte og reise rundt ett par mnd, det er noe annet! Reiste en mnd rundt i Thailand og Vietnam, og jeg eeeelsket det! Men i bakhodet hadde man tanken at man skal jo hjem, dette er bare en laaaang ferie.. Sa det syntes jeg dere virkelig skal prove a fa til, nar man forsatt har muligheten.. (hores ut som en gammel bestemor her :fnise: Eller ta det som en slags bryllups reise!

Ja, jeg har aldri vært vekke fra Norge mer enn 1 mnd i strekk, så jeg skal vel gjerne ikke uttale meg om hvordan det er å bo i et annet land... hadde nok fått hjemlengsel jeg også etterhvert, spesielt som du sier når du er gravid. Hadde nok vært litt tungt å ikke bli støttet opp av gode venner og familie da... Men det er jo ganske billig å fly til London etterhvert, så familien og venner fra Norge kan vel komme på besøk endel? Blir selvfølgelig ikke helt det samme, men...

Det er ikke noen mulighet for at dere kan dra til Norge tidligere enn først tenkt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...