Gjest mamma for 1 gang Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Hei. Når flytter man barnet over på eget rom, sånn ideelt sett? Må barnet ha sluttet med nattmåltider eller hvordan gjør dere det,- som har erfaringer med dette:)
monja Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Vi flytta gutten på eget rom da han var 6 mnd. Da hadde han slutta med nattmåltider og jeg tror flyttingen gjorde at både han og vi sov bedre gjennom natta. Men det vil jo være veldig individuelt fra barn til barn da.
Tusenfryd Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Noen legger barna på eget rom fra de er bare et par måneder, vi har en toåring som fortsatt sover på vårt rom (i egen seng) og skal flytte på eget rom i løpet av et par måneder. Alle har en oppfatning av at det de gjør er det riktige - det har jeg også - riktig for oss og vårt barn og vår familile og vårt familieliv. Og sexliv for den saks skyld. (ofte her virker det som om sex kun kan foregå etter voksenleggetid på soverommet) Gjør hva som er riktig for deg og dere - ingen her har fasiten på ditt barn.
sommerglede Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 vi har flytta dem inn på eget rom når de var 8 mnd gamle.. og nå er minsten 6 mnd gammel og blir værende hos oss til sommeren da vi må fikse opp rommet som han skal ha....
Gjest Gjest_Siona_* Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Vi hadde tenkt til å ha jenta vår på rommet vårt en god stund, men etter en ferietur da hun var 5mnd, hvor rommene var så små at det ikke var plass til henne på vårt, oppdaget vi hvor mye bedre hun sov når hun ikke ble forstyrret av oss. Da vi kom hjem fra ferie bar det rett på eget rom
Ancalime Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Datteren vår var litt over 8 mnd og sønnen var 6 mnd da de flyttet inn på eget rom.
Leanne Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 begge barna var vel rundt 6 mnd da vi flytta de på eget rom... lillebror fikk vel egentlig ikke eget rom, da han ble flyttet rett inn på rommet til storesøster som da var 2år...
Gjest 10 år siden men... Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Hei. Når flytter man barnet over på eget rom, sånn ideelt sett? Må barnet ha sluttet med nattmåltider eller hvordan gjør dere det,- som har erfaringer med dette:) Ved 6 mnd. Vi var nødt for han sov dårlig. Jeg mener dette er den perfekte alder fordi: 1) De har oftest begynt med annen mat, slik at du vet at de kan klare seg gjennom natten uten nattemat. 2) De er ennå ikke kommet til den følsomme alderen som begynner ved ca 7 mnd, da de kan bli mer engstelige. 3) De er store nok til at man "tør" la dem ligge alene uten å være redd for at noe ubehagelig skal skje (man har gode vaner rundt legging og soving, vet hvordan barnet ligger og hva man har i sengen slik at ikke noe kan plage eller skade dem). 4) De er små nok til å ikke klare å komme seg ut av sengen / stå opp i sengen og protestere ved feks innføring av nye legge rutiner. Vi innførte eget rom samtidig med at vi lærte ham sove hele natten (begynte med vanlig mat og grøt 2 uker før det). Før det våknet han annen hver time.....phu! Vi brukte Anna Wahlgren teknikken: fungerte perfekt allerede etter en natt! 1) Vi lot ham sovne selv den første kvelden, som vi hadde vennet ham til fra han var 3 mnd, men i barnevognen denne gangen. 2) Jeg sov i dobbeltsengen ved siden av (kun denne natten og to netter til), og ved første lyd, så begynte jeg å vugge vognen forsiktig frem og tilbake til han ble stille. Han skrek aldri, bare små gryntet. Dette gjentok seg kanskje 5 ganger den første natten. 3) Den andre natten trengte jeg bare å vugge vognen en gang. 4) Den tredje natten, ingen vugging!!!! Hvilken lykke!!!! 5) Den fjerde natten la vi ham tilbake i sin egen seng og der sov han siden, uten et pip! (og vi flyttet dobbeltsengen ut til et annet rom). Lykke til med alt! Klem :-)
Gjest Mysticgirl Skrevet 18. januar 2008 #9 Skrevet 18. januar 2008 Mine var også rundt 5-6mnd alderen når de fikk eget rom. Sov mye bedre da enn når de lå på vårt rom
Gjest pirjo Skrevet 18. januar 2008 #10 Skrevet 18. januar 2008 Begge barna våre var rundt et halvt år da de begynte å sove på eget rom. Det gikk veldig fint.
Gjest Mayamor Skrevet 18. januar 2008 #11 Skrevet 18. januar 2008 Samme som flertallet her; rundt 5-6 mnd alder. Barnet sov bedre og vi fikk sexlivet tilbake... Vi hørte jo dersom barnet våknet selv om vi ikke sov på samme rom.
Gjest Anerikke Skrevet 18. januar 2008 #12 Skrevet 18. januar 2008 Ca 4 mnd her. Sov mye bedre alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå