Carebear1 Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 (endret) Det jeg lurte på er, som overskriften sier, om PCO/PCOS kan oppdages ved en helt vanlig rutinesjekk hos gynekolog? Noen som vet? Endret 17. august 2008 av Melania
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Nei, det er innvendig ultralyd og blodprøver. Men en gynekolog vil ha muligheten til å ta en slik test på sparket om han har UL utstyr.
Carebear1 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2008 Nei, det er innvendig ultralyd og blodprøver. Men en gynekolog vil ha muligheten til å ta en slik test på sparket om han har UL utstyr. Aha, men tar de slike prøver om man ber om det, selvom man ikke prøver enda?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Aha, men tar de slike prøver om man ber om det, selvom man ikke prøver enda? De bør iverfall det. Kvinner med PCO bør foreksempel være svært obs på bruk av hormonprevensjon, og i tilegg er det en rekke problemer som er lettere å forebygge om en vet om PCO tidligere.
Carebear1 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2008 (endret) De bør iverfall det. Kvinner med PCO bør foreksempel være svært obs på bruk av hormonprevensjon, og i tilegg er det en rekke problemer som er lettere å forebygge om en vet om PCO tidligere. Ok, takker for svar, da tror jeg at jeg ber om en slik sjekk ved neste rutineundersøkelse. Endret 17. august 2008 av Melania
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Ok, takker for svar, da tror jeg at jeg ber om en slik sjekk ved neste rutineundersøkelse. Hvis jeg har PCO så er det jo fint å vite det nå, slik at vi kan begynne prøving litt før vi egentlig tenkte, siden det kan ta så lang tid med PCO! Sikkert lurt det, men husk på at om du nå har PCO så har du heller ingen garanti for at det tar lang tid med prøving
Carebear1 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2008 (endret) - Endret 17. august 2008 av Melania
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 Neida, det er jeg klar over, men tenker som så at OM jeg da faktisk ble gravid litt fortere enn ventet, så er det ingen krise. Grunnen til at vi må vente to-tre år er mer at jeg ikke ønsker å være en slik som begynner i ny jobb og blir gravid to mnd senere. Men vet jeg at det kan bli problematisk å bli gravid, så tror jeg heller jeg tar sjansen på at det går fortere enn forventet, fremfor å være over-lojal mot arbeidsgiver. Om noen skjønnte det - litt rotete Når jeg, full i feber og vurderer et lite stupdykk i pinexpakken forstod det kan det neppe ha vært SÅ rotete (Og det er en mellomløsning mellom 2-3 år og 2 måneder )
Carebear1 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. januar 2008 (endret) - Endret 17. august 2008 av Melania
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Jeg vet... de to-tre årene var iberegnet at jeg må bli ferdig med studier også. De 2 mnd var fra jeg fikk jobb, hehe. Om jeg ikke blir gravid før jeg har jobbet i 1 år, og deretter forhåpentligvis ikke har noen problemer med å jobbe under svangerskapet, da har jeg jo vært lojal vel? Aha, trodde du var nyansatt nå jeg Ansatt et år før graviditet er en helt grei tid det, så sant du ikke har et ekstremt skjeldent yrke de kommer til å slite med å få erstattet deg i. Og uansett, du kommer jo sannsynligvis tilbake igjen
Carebear1 Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. januar 2008 (endret) - Endret 17. august 2008 av Melania
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå