Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter enda med ettervirkningene fra p-sprøyta... Hersens sprøyte!!! :kjefte:

Dette er 6 måneden etter at jeg slutta på den og har kun hatt småblødninger/mensen 2 ganger sia august. Vet ikke om jeg har EL, vet ikk når den kommer - alt er så usikkert... Jeg har hatt brunlig utflod og småblødninger i 5 dager nå, men i dag morrest var blodet helt rent. Tro om det er i dag mensen begynner og kommer ordentlig for første gang?? Hmm, hvem vet...

Jeg er ikke født med sterk tålmodighet slik som mannen min og det sliter veldig på meg. Jeg vil bli gravid nå, i dag, i morgen... I 6 måneder har jeg håpet på positiv test, innbilt meg symptomer, hormonene har kasta formen og humøret mitt veggemellom. (Stakkars mannen...) Klarer ikke være glad og fornøyd for ønske om barn er så sterkt. Alt tankevirksomhet går til det, og det er så slitsomt og frustrerende. Tia går jo ikke fortere, kroppen blir ikke bedre og man blir ikke lettere gravid av å gå rundt å være frustrert, oppgitt, lei og furten... Jeg vet jo alt det der, men vanskelig er det.

Det er ingen vits å gå til legen for han/hun vil bare si at jeg må vente lenger og se det hele an og heller satse på å prøve når syklusen er blitt normal igjen.

:sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
har du prøvd el tester?

Ja, prøvde så og si hver dag i 3 uker før denne menstruasjonen som jeg har nå... Ingen var positive.... Skal teste etter denne menstruasjonen. Om i dag er min 1.mensdag, når ca er EL?

Skrevet

Jeg vet akkuratt hvordan du har det!! Har prøvd like lenge som dere uten å bli gravid.. jeg gikk på p-pillen, begynte da jeg var 15 år. De burde informert om det, hvor lenge det kan henge igjenn i kroppen om en prøver å bli gravid! :frustrert:

Skrevet
Ja, prøvde så og si hver dag i 3 uker før denne menstruasjonen som jeg har nå... Ingen var positive.... Skal teste etter denne menstruasjonen. Om i dag er min 1.mensdag, når ca er EL?

Dessverre, det er umulig å forutsi.

Det er en gang mellom 10 og 18 dager før din neste mens... men med ustabil mens... så er det ikke så greit å vite når det er....

Jeg vet hvor frustrerende det er. P-sprøyte roter med kroppen gangske lenge. DET har ikke jeg vært gjennom da, det holdt for meg at jeg gikk 7 måneder etter pilleslutt før jeg fikk eggløsning i det hele tatt. Stabil syklus, så jeg kunne forutse neste mens fikk jeg aldri, og tilslutt fant gynekologen ut at det nok ikke bare var pillene som rotet med meg, det var noe med meg også... da var det gått ca 2,5 år siden pilleslutt.

Nå var ikke vi prøvere hele denne tiden da, men det ble mange nok måneder med veeeeeenting på en mens jeg aldri visste når ville komme. For meg ble "redningen" å tempe, da visste jeg i det minste om/når jeg hadde hatt EL, slik at jeg visste når mensen evt skulle komme, og altså ikke trengte å gå og håpe, og teste, i ukes eller månedsvis før mensen kom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...