Gå til innhold

Navn på måleapparat for blodsukker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er i hovedsak fire produsenter av blodsukkerapparater på markedet i Norge.

* Roche: Har apparatene Accu-chek compact plus og Accu-chek aviva.

* Bayer: Ascencia contour og Ascencia Breeze 2

* Lifescan: One toutch apparatene

* Abbot: Freestyle og Presiscion.

Hvilke apparater som er best er en smakssak. Ta en tur på et apotek og be om å få litt brosjyrer og om å få se noen apparater, de har alltid apparater til demonstasjon :)

Annonse

Ingen dum markedsføringside det nei. Men ser onetouchstripsene er forholdsvis billige på ebay, så på sikt er det greit å tenke på det også.

Men du nevnte kalibrering, hva er egentlig det? Finner sikkert ut av det på apoteket eller google, men om du har en kort og grei forklaring hadde jeg satt pris på det :)

Hvis du har et blodsukkerapparat som trenger kalibrering (OneTouch er et slikt apparat) betyr det at du må gjøre dette hver eneste gang du åpner en ny boks med teststrimler. Kodenummeret på pakken med teststrimler skal matche kodenummeret på blodsukkerapparatet. Det du gjør er å sette inn en strimmel og sjekker at nummeret som kommer opp stemmer, evt endre det med tastene på apparatet. Det høres ikke ut som mye jobb, men med tanke på at du må ta en ny teststrimmelboks kanskje minimum en gang annenhver uke kan det fort bli et ork. Men som sagt, det er ingen sak å få et nytt blodsukkerapparat gratis hvis du har lyst til å bytte.

Åja, da har jeg faktisk vært litt borti noe liknende før. Så med tanke på at jeg faktisk liker fikle med slikt så trekker ikke det ned på onetouchen ;)

Tror jeg like gjerne bestiller en slik jeg først som sist, for ellers tar det flerfoldige uker før jeg får rotet meg til noe som helst :)

Tusen takk for hjelpen :)

• 9 måneder senere...

Hei. har lest litt på forumet nå..

Jeg er litt nysgjerrig på blodsukekr apparater. Er veldig intr i accu-check compact plus, men finner ingen pris. Ser også at noen nevner at man kan få enkelte apparat gratis, hvis man besøker hjemmesiden.

Noen som kan hjelpe meg med pris og evt gratis apparater, samt generell info om apparatene (da spesielt accu-check compact plus).

Takker for all hjelp!

Hilsen ung og travel diabetiker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...