monja Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Jeg skal tine av fryseren i kombiskapet vårt. Den er under kjøleskapet og hvordan gjør jeg dette på mest mulig effektiv måte? Sette inn en bøtte med varmt vann? Vi kan ikke skru av kjølinga på fryserdelen så døra får bare stå åpen mens jeg holder på.
Kristin Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Jeg ville satt inn en kjele med varmt vann, og lukket døra. Dersom skapet ikke lar seg skru av bare en del, så hadde jeg slått av hele skapet. Dersom man ikke åpner kjøleskapdøra mye, holder det seg kjørlig lenge.
Gjest Mayamor Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Jeg er litt for utålmodig til det, så jeg setter en vifteovn foran og tar det i løpet av en 20 minutters tid.
ashera Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Kjøledelen vil holde seg kald den timen det tar å rime av fryseren, så tenk ikke på det.. Setter du fryseren åpen mens skapet står på, vil skapet prøve å kompansere kuldetapet ved å sette inn alle kluter (husk at det er termostatstyrt), og det går masse strøm, og motoren belastes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå