Gjest Catwoman Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 ok, dette er sikkert tatt opp ørtenmillioner ganger før. Men jeg blir helt forvirra av alle datatypene som finnes. Hva er bra? Er vel håpløst å spørre i de forskjellige butikkene fordi de er betalt for å anbefale det merket de tjener best på uansett. På expert skrøt de veldig av LG - jeg er bittelitt skeptisk til den, fordi det er et litt ukjent datamerke for meg. Sambo har en acer aspire - den ser ut til å fungere veldig fint, men hører noen sier det ofte er en del trøbbel med de (?! ) Hva med HP? Andre merker? Dell er vel bankers, men synes det er greit å kunne kjøpe i butikk. Packard bell er utelukket (det har jeg nemlig nå - og den bråker noe så inderlig)
lolita90 Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 jeg bruker Tochiba (eller hvordan det nå skrives) og er fornøyd med den
Suzy Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Acer har fått god omtale i tester og Dell er veldig rimelig - sjekk forbruker.no, eller Aftenposten og søk opp tester på laptoper, så finner du sikkert noe
Mozilla Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 (endret) .......... Endret 16. mai 2008 av Mozilla
Gjest Gjest_mozilla_* Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Så ikke at du skrev at du ikke ville ha Packard Bell. Min gamle bråket noe når viften gikk. Min nye er godt som lydløs også når viften går. Har du fått sjekket om det er noe feil med din?
Gjest Catwoman Skrevet 20. januar 2008 #6 Skrevet 20. januar 2008 Godt mulig det er noe galt med min nå, den er kanskje litt sliten (?!) Men jeg tror ikke det var noe galt med den når den var ny - jeg har vel bare en variant som er høylydt. Den bråker fryktelig når vifta går, og nå går ofte vifta på full speed, det bråker og er ganske masete. Når den var ny gikk ikke vifta så mye som nå.
smaksløk Skrevet 21. januar 2008 #7 Skrevet 21. januar 2008 Har hatt to Acer Aspire og er veldig fornøyd med de. Fornøyd med Acer generelt. Kommer an på hvilken bruk du har, vil du ha med lenger batteri varighet (altså når du er koblet fra) er Acer travelmate bedre.
Go'gutt Skrevet 21. januar 2008 #8 Skrevet 21. januar 2008 Hei, har hatt HP i snart 5 år og har vært fornøyd fra dag én. De har fått mye juling opp gjennom årene, vært med på utallige hytteturer, reising i jobben, altså en trofast kamerat både i jobb og privat. Som med alt annet, så får du det du betaler for, også når det gjelder pc/laptoper. De billigste produktene har veldig ofte integrert skjermkort på hovedkortet. Det vil si at operativsystemet setter av en viss mengde RAM til skjermkortet. Det kan være alt fra 32mb til 256mb +. La oss si at laptopen har 1gb RAM installert og det integrerte skjermkortet bruker 256mb. Da har du bare 768mb igjen til operativsystemet og andre applikasjoner. Ved å gå litt høyere i pris, vil du kunne få en laptop med "eksternt" skjermkort. Da vil du kunne utnytte all RAM'en som er installert i laptopen til operativsystemet og applikasjoner. Skjermoppløsning er også noe man bør tenke på når man skal kjøpe bærbar. Skal laptop'en brukes til mer enn å betale regninger på nettet, så anbefaler jeg å legge til litt ekstra kroner og kjøpe en laptop med "eksternt" skjermkort og høyere enn 1024x768 skjermoppløsning. Uansett hvilket merke, spesifikasjoner og pris du går for, så bør du tenke over hva du har tenkt å bruke laptopen til. Hvis du finner en laptop du liker og lurer på om det er noe kjøpe, så sender du meg en pm med merke, modell og bruksformål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå