mysan Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 Jeg mistenker maskinen min for å ha fullt lofilter, for den nekter å tømme ut vann og gå over på skylleprogram, men jeg klarer ikke for mitt bare liv å få av lokket til lofilteret og jeg finner ikke bruksanvisningen etter at vi har flyttet i nytt hus og alt står i esker og poser.. Noen som kan hjelpe meg? Jeg vet jeg har gjort det før, og jeg husker jeg pæla fryktelig da også, men nå får jeg det rett og slett ikke til..... er det et triks???
Gjest antigartner Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har også en sånn en. Har hatt samme problem. Det er et slags selvrensende pumpesystem på den maskina der. For å komme til må du tømme maskina som best du kan (legg slangen ned til sluket på gulvet eller oppi ei balje hvis du ikke har gulvsluk). Trekk deretter ut kontakten og fjern dekselet foran på maskina, nede ved gulvet. Nederst til høyre er det et rundt lite lokk. Dette går inn til et forkammer til pumpen. Det skal gå an å ta vekk dette lokket for å ta vekk ting som ligger bak, men hos meg var det akkurat der problemet satt en gang. Måtte tilslutt ringe etter reparatør. Han fant en mynt pluss noe annet rusk som hadde kilt seg fast bak dette lokket, pluss deler av en snor og en strikk fra noen klesplagg. Disse hadde snurret seg rundt noen greier lengre inn i maskinen og forhindret utpumping, og skylling. Heretter sikrer jeg løse snorer, tømmer lommer og putter alltid BH-er i nettingpose Lykke til!
mysan Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2008 Da er det antakelig noe som har kilt seg fast hos meg også da, for jeg får ikke opp den luka om jeg så står på hue.... nå har jeg i min iver til og med greid å ødelegge lokket litt, slik at det om mulig blir enda vanskeligere. Får vel ringe en reparatør da kanskje... og så tar det enda en vinter og par votter før jeg får vasket klær. Særdeles ubeleilig, Yme reiser til Berlin på lørdag og har ikke rene klær... :S Nå er det natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå