Gå til innhold

Tips til klassiske veksker i skinn?

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg er lei av å stadig måtte kjøpe nye vekser fordi den gamle går i stykker.

Jeg er derfor på jakt etter en eller to (evt to ulike størrelser), klassike vekser (vil jo ikke at de skal bli utdatert fort) i skinn.

Jeg er villig til å betale en del, men ikke "vilt mye". Har ikke noen klar grense.

Jeg har en forkjærlighet for det "sjokoladebrune", men er også interessert i andre brunfarger. Hvitt og svart derimot er ikke farger jeg er interessert i på dette området.

På forhånd takk for alle tips. Jeg setter stor pris på alle forslag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"The Trend" har slitesterke klassiske vesker i brunt.

"Bel Sac" har også endel fint.

Du må spandere etpar tusen for en bra veske. De fleste butikker har salg nå, så har du flaks så finner du drømmevesken litt rimeligere.

Skrevet
"The Trend" har slitesterke klassiske vesker i brunt.

"Bel Sac" har også endel fint.

Hvor finner jeg disse?

Skrevet

De finnes i de fleste veskebutikker i Norge.

Skrevet

Hei! Jeg kjøpte en veske fra ADAX på salg for et par uker siden. Halv pris ble 625 kroner. Middels størrelse. Sjokoladebrun med mykt skinn. Butikken het Morris.

Skrevet (endret)

De av mine skinnvesker jeg er mest fornøyd med (og som er kjøpt her til lands), er av merkene Claudio Ferrici og Adax. Her i Oslo har jeg sett disse merkene på veskebutikken i Byporten, på Steen&Strøm, og (i litt varierende grad) på Morris. Jeg har også en fra The Trend som er grei nok, men jeg synes den ser litt "billigere" ut i utførelsen - fôret er ikke så pent, og glidelåsen på en innvendig lomme gikk veldig fort i stykker. Claudio Ferrici- og Adax-veskene ligger på mellom 2000 og 3000 hvis du skal ha en med litt størrelse. Jeg synes opp til 3000 er helt greit å betale for en veske jeg har i noen år, mens Mulberry og lignende blir litt i overkant dyrt for meg - jeg har andre ting å bruke penger på, også. :)

Både Claudio Ferrici og Adax har nettsider der du kan kikke litt. Jeg fant forøvrig en Adax-veske på salg nå rett over nyttår som jeg betalte 650 kr for, så du kan gjøre noen kupp nå, særlig når salget nærmer seg slutten.

Endret av itla
Gjest AnneShirley
Skrevet

Takk for supert svar itla! Jeg skal gå inn å kikke på de nettsidene nå med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...