Gjest linda S Skrevet 17. januar 2008 #1 Skrevet 17. januar 2008 HEI! Ny her, egentlig bare gjest men har noe på hjerte som jeg ønsker noen tilbakemeldinger på.. Har møtt en kar nå i over 1,5 år uten at vi har blitt ordentlig kjærester.. Men vi har tilbrakt mye tid sammen og møtt hverandres venner o.l.Men nå forteller han at underveis har han hatt sex med andre jenter! Siden vi ikke er sammen vet jeg ikke hvordan jeg skal (kan) reagere på dette. kjenner jeg er sint og såret, kunne ikke falt meg inn å dratt med meg noen andre hjem fra byen, som han tydligvis har gjort. Men er jeg urimelig?? vi er jo ikke kjærester, men alikevel ble jeg kjempe lei meg etter han fortalte meg dette. Det har hele tiden virket som om vi kom til å bli kjæretser i fremtiden etter (min)utdanning og hans jobb roet seg ned. Føler jeg har investert mye tid her og føler dette var urettferdig, mener at hvis det nå var sånn at han ikke så det samme som meg mellom oss burde han ha vært ærlig mye tidligere!!! Etter at han fortalte meg dette klarer jeg ikke å tilbringe noe tid sammen med han. hva syntes dere? er jeg urimelig?(virker som om han syntes det var HELT greit.....)
Duracella Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 (endret) Du kan ikke vente at han IKKE skal gjøre noe med andre, når dere IKKE er sammen. Uansett. Om du ville vært sikker, OG rimelig mot deres tydeligvise følelser og forventninger, så skulle dere vært sammen. Å drive å vente å vente, og forvente at ingenting skal skje FØR dere er sammen, det er jo veldig optimistisk. Jeg mener ikke å være "bus", men realiteten er jo slik. Endret 17. januar 2008 av Duracella
viren Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Tja, da jeg var singel var ikke dette med dating så vanlig. Enten var man sammen eller så var man ikke, og skulle man unngå å bli stemplet som en dritt holdt man seg til en av gangen. Jeg vet dog at det er veldig vanlig i dag at man dater (og har sex med) flere, det fungerer visstnok sånn at med mindre man har blitt enige om å holde seg kun til hverandre så er det fritt frem. En av de jeg kjenner feks dater jevnlig når han ikke er i forhold, da er det inneforstått mellom dem som dater at de ikke er sammen, men bare "tester" hverandre. En annen dater flere i uka og har gjort det i mange år, ikke fordi han er ute etter et forhold men fordi han ikke er interessert i å slå seg til ro med ei dame og heller vil ta for seg av det han kan få. Det går greit så lenge damene også har den instillingen, men det har skjedd at noen har blitt såret fordi de har trodd at det var mer enn det det var. Personlig tror jeg det er viktig å få klarhet i hva man har eller ikke har når det begynner å bli følelser inne i bildet, jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde likt om en jeg var forelsket i og datet/hadde sex med også var sammen med andre. I ditt tilfelle er det vel egentlig bare en ting å gjøre: ta en prat med han om hva han vil med "forholdet" deres. Er det slik at han holder deg på gress sånn at han har noen å slå seg sammen med når han er ferdig å humpe rundt på andre så ville i allfall jeg satt sluttstrek.
aline Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Det har hele tiden virket som om vi kom til å bli kjæretser i fremtiden etter (min)utdanning og hans jobb roet seg ned. Føler jeg har investert mye tid her og føler dette var urettferdig, mener at hvis det nå var sånn at han ikke så det samme som meg mellom oss burde han ha vært ærlig mye tidligere!!! Etter at han fortalte meg dette klarer jeg ikke å tilbringe noe tid sammen med han. snakket dere om hva dere ville fremover og hvor dere ville at dette skulle føre? snakket dere om at dere var eksklusive? Fortalte du ham hva du følte og hvor du følte at dere var? Dersom dere ikke snakket om dette, begge visste at dere ikke var sammen, men dere heller ikke snakket om at dere var ekslusive sex-messig, så synes jeg faktisk ikke han har vært urettferdig, jeg synes heller ikke han har vært uærlig, for han har jo på ingen måte løyet? Det går an å prate om slike ting selv om man ikke er kjærester, så lenge man har ett seksuellt forhold til en annen, så synes jeg det er helt greit å snakke om dette med sex med andre, ikke for å binde noen, men fordi det dreier seg om å vite hvem man har sex med. Jeg hadde ett rent elsker forhold en gang, vi hadde ingen planer om å bli sammen, likevel snakket vi om det, og det var en klar enighet om at vi ikke hadde sex med andre så lenge vi var elskere. Han brøt den en gang, da ble jeg faktisk rasende og han fikk aldri mer noe sex hos meg. Det er snakk om å sette krav når man har dem, og følge dem opp om man faktisk synes de er viktige (og er de ikke så viktige at man er villig til å gjøre noe med det om de trosses, så kutt dem ut). Har man ikke stilt krav eller snakket om hva man ønsker og forventer, så kan man heller ikke kalle den andre slem om ikke dine krav blir fulgt, så lenge du ikke har fortalt ham dem. Han er ingen tankeleser, og om dere ikke snakker, så kan din oppfatning være en helt annen en hans, uten at det betyr at hans er feil og din er rett.
Gjest jente37 Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Har man ikke stilt krav eller snakket om hva man ønsker og forventer, så kan man heller ikke kalle den andre slem om ikke dine krav blir fulgt, så lenge du ikke har fortalt ham dem. Han er ingen tankeleser, og om dere ikke snakker, så kan din oppfatning være en helt annen en hans, uten at det betyr at hans er feil og din er rett. Dette oppsumerer hva det hele egentlig dreier seg om, ikke sant...?! Så denne signerer jeg.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 Hei! Jeg synest ikke du stiller for høye krav. MEN, du burde kanskje ha avklart dette for lenge siden...., kanskje litt merkelig å date og ha sex så lenge før ting blir avklart. Synest du skulle ta en prat med ham og si noe sånt som at du faktisk er blitt forelsket/glad i ham og at du kjente at du ikke likte det når han fortalte at han hadde hatt sex med andre jenter. Og at du mener at det nå er tid for å ta et valg her.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 takk for svar! men for oppklaringens skyld vi hadde en enighet på at vi ikke skulle ha sex med andre og han viste hvordan jeg følte det, jeg trodde han følte det samme han sa i allefall aldri noe. men kan jo hende jeg er for optimistisk som noen har skriver. Men det har i alle fall vært greit å høre fra utenforstående om hvrdan de ser saken. Ser jeg er enig med noen her at nå er det på tide å ta ett valg så nå er det over og ut med han.
aline Skrevet 17. januar 2008 #8 Skrevet 17. januar 2008 takk for svar! men for oppklaringens skyld vi hadde en enighet på at vi ikke skulle ha sex med andre og han viste hvordan jeg følte det, Da skjønner jeg godt at du blir forbannet og såret ja!! Jeg hadde da gått ja, gitt klar beskjed om at det å tråkke over mine grenser, som han VET er der, ikke aksepteres. Og at han synes det er helt greit i tillegg... nei, ville ikke brukt tiden min på slike.
Uno Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 I og med at dere ikke er kjærester, så kan du ikke forlange at han skal holde seg til kun deg med mindre dere har en avtale om nettopp det.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 I og med at dere ikke er kjærester, så kan du ikke forlange at han skal holde seg til kun deg med mindre dere har en avtale om nettopp det. takk for svar! men for oppklaringens skyld vi hadde en enighet på at vi ikke skulle ha sex med andre og han viste hvordan jeg følte det,(se over)
Uno Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Og siden jeg nå så at dere hadde en slik avtale, så har han jo brutt en avtale og da er det opp til deg om du liker å leke med slike.
Sarah_83 Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Vært på dealern i 1,5 år uten at der er blitt kjærester- høres ut som om han bruker deg (samme som han sikkert gjør med de andre jentene han ligger med også) Og hvorfor skulle dere liksom vente med å bli sammen pga utdannelse og jobb?? Det er jo en del av folks daglige liv, hvis dere ikke klarer å kombinere det å være student, ha jobb og det å værei et forhold tror jeg dere har liten sjanse i det hele tatt. Tror som sagt han bruker deg- hadde jeg vært deg hadde jeg glemt fyren og gått videre. Sånne folk er ikke til å stole på og vartfall ikke noe å samle på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå