Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du tenkt deg i den nye operaen i Bjørvika?

Jeg kan vel ikke akkurat påstå at jeg frekventerte den gamle, men er nysgjerrig på den splitter nye operaen og må dit en gang i år. Gjerne en familieforestillign så ungene kan være med.

Hva med deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet

Har absolutt planer om å ta en tur dit en gang, ja. Om ikke annet så for å se nærmere på selve bygget.

Skrevet

Definitivt, uten at jeg foreløpig har bestilt billetter til noen forestilling. Men den nye norske åpningsforestillingen basert på "Jorden rundt på 80 dager" kunne jeg gjerne tenke meg å se.

Skrevet

Ja, selvfølgelig! Jeg heller var ikke akkurat så mye i den gamle operaen, men det nye bygget ser fantastisk ut :) Gleder meg til å se både inni og gå utenfor.

Jeg er i utgangspunktet åpen for opera (så lenge det ikke blir for sært), men det spørs om jeg kommer til å gå ned gangene der ;)

Det er flott at Oslo endelig har fått et bygg som vi kan være stolte av!

Skrevet

Definitivt en gang i løpet av året. Gleder meg villt!

Skrevet

Ja, dit skal jeg garantert. Var ofte i den gamle operaen og ser ingen grunn til å slutte med operaturer

Skrevet

Ettersom jeg bor 500 km unna, og dermed må betale transport og overnatting i tillegg til de svindyre operabillettene, blir svaret mest sannsynlig nei... Selv om politikerne så fint sier at dette er et bygg for hele Norge, så endrer ikke det det faktum at mesteparten av befolkningen faktisk har såpass lang reisevei og derfor får så store utgifter at bygget i realiteten ikke blir for dem. I stedet for å bruke alle pengene på dyr marmor og jegvetikkehva, så kunne heller ha brukt litt av pengene til å bygge operahus i andre norske byer også.

Skrevet

det syns nok ungene sikkert er kjeeempe morsomt :ironi:

hehehh ;)

nei har nok ikke det. kanskje når jeg blir sviskete

Skrevet

Ja, men det blir lenge til. Når hypen har lagt, seg, hehe.

Skrevet

Ja, gleder meg. Jeg er ingen opplagt operafan, men enkelte stykker kan interessere meg. Jeg leser om det jeg vil se i programmet og på operaens hjemmesider. Jeg vil ikke høre noe jeg ikke forstår handlingen på. Derfor leser jeg litt om oppsettingen først. Jeg er ikke ofte på det, men når jeg først har vært på en forestilling føler jeg meg bedre og litt rikere innvendig i etterkant. Akkurat som når jeg har trent!

Skrevet

hehehh ;)

Hm...vel, operaen har egne barneforestillinger, tror jeg. Konserthuset og Oslo filharmoniske orkester har hvertfall egne barnekonserter. Tror operaen har det også.

Skrevet
Den nye norske åpningsforestillingen basert på "Jorden rundt på 80 dager" kunne jeg gjerne tenke meg å se.

Den kunne jeg tenke meg å oppleve...hørtes interessant ut.

Skrevet

Ja, jeg har tenkt meg dit. Har faktisk aldri vært i den gamle operaen selv om jeg er vokst opp i Oslo, men har veldig lyst til å se hvordan det blir i den nye. Har ei venninne som jobber der, så får til og med billigere billett :)

(jeg tror forresten barn kan ha stor glede av operaen, f eks Nøtteknekkeren eller ulike ballettforestillinger. De er ikke forhåndsprogrammert til å bare like Teletubbies og Disney-versjonen av Ole Brumm. Det er vel verre med oss voksne :ler: )

Skrevet

Definitivt, elsker ballett. Har vært flere ganger i den gamle operaen.

Har tenkt å prøve meg på litt mer opera også.

*gleder meg*

Skrevet

Definitivt! Bygget blir fantastisk og selv om jeg ikke akkurat har rent ned dørene på den gamle operaen så gleder jeg meg masse! :-D

Skrevet

Ja, det skal jeg, er nysgjerrig. :)

Mvh Yvonne :duskedame:

Skrevet

"Barbereren i Sevilla", "Tosca", "Aida", "Figaros Bryllup", "Don Giovanni" osv

- HERE I COME! :digge:

Gjest Gjest_Maren_*
Skrevet

Nei, det tror jeg neppe ... kommer ikke til å reise til Oslo for å gå på noen opera ... Jeg er ikke så interessert i opera at jeg betaler fly til Oslo - samt overnatting for å høre på noe jeg egentlig ikke liker .. Den eneste operaen jeg kunnne tenkt meg å sett var Carmen .. nydelig musikk ...Men jeg venter til vi får operahus i Stavanger ..

Skrevet

Har allerede vært der et par ganger under selve byggeprossesen (det er helt vilt hvordan de har jobbet med utformingen av den største salen med hensyn på lyd) og det er virkelig et imponerende bygg!

Selv om jeg ikke er noen operafantast så tror jeg at jeg må ta turen innom for å se hvordan alt er blitt og føle hvordan det er å sitte i hovedsalen og følge en forestilling (men kjenner jeg meg selv rett så vil jeg være mer opptatt av selve salen, mer enn forestillingen). Men dit skal jeg uansett!

Skrevet

Jeg skal, og gleder meg stort :)

hehehh ;)

Jeg var en del i operaen som barn og likte det veldig godt, en del stykker -for eksempel Tryllefløyten -er absolutt barnevennlige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...