Gå til innhold

Thailand, unngå steder hvor tsunamien var

Gjest Berit D.

Anbefalte innlegg

Gjest Berit D.

Har lyst til å dra til vestkysten av Thailand men er faktisk litt redd for gjentagelse av tsunamien. Hvor er det "safest" å dra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
Har lyst til å dra til vestkysten av Thailand men er faktisk litt redd for gjentagelse av tsunamien. Hvor er det "safest" å dra?

Østkysten ...

Phuket og Krabiområdet var vel det som ble verst rammet. Men jeg tror f.eks. at østsiden (innsiden) og sørsiden av Phuket (i ly av Indonesia) var skjermet.

Det er fint på østkysten av Thailand også. Koh Samui ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er vel umulig å si hvor det er sikrest for et jordskjelv kan vel oppstå både her og der. Men de har vel innført systemer for varsling av tsunamier nå så en burde være sikrere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia

Thailand har tatt tsunamitrusselen alvorlig, og har innført en rekke tiltak: Bedre overvåking og varsling, slik man får evakuert raskere. I tillegg er det satt opp varslingsanlegg/sirener på strendene, og de har også merket tydelig rømningsveier fra strendene med egne skilt.

Om det skulle komme en ny tsunami, er i alle fall alle forhåndsregler tatt. Jeg hadde IKKE vært redd for å dra til Phuket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Tove B.

Jeg har også hørt at man har mer tsunamivarsel nå men er nå ikke sikker selv om jeg tør å dra til tsunamirammede områder. Skal til Thailand i vår og mannen har lyst til å dra til Phi Phi men er nå nervøs da siden ungene er med og alt ting.

Men det er vel bare meg som er dum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Gry_*
Jeg har også hørt at man har mer tsunamivarsel nå men er nå ikke sikker selv om jeg tør å dra til tsunamirammede områder. Skal til Thailand i vår og mannen har lyst til å dra til Phi Phi men er nå nervøs da siden ungene er med og alt ting.

Men det er vel bare meg som er dum...

Jeg synes ikke du er dum, jeg har det på samme måten.

Og spesielt siden det akkurat var tsunamivarsel for noen dager siden.

Så veldig usikker hvor vi kommer til å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nord-thailand:) Og i nærheten av bangkok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere slappe av... de fleste stedene der tsunamien traff er helt fine igjen nå.. thai folket har jobbet hardt og de fleste hotellene er nå bygd opp igjen.. Phuket er fantastisk.. vinter særlig.. koh samui om sommeren da de ikke har samme regntid.. Surin er flott.. Tror nok ikke det kommer noe tsunami på en god stund.. foreldrene mine var der da det skjedde og har reist tilbake hvert år.. ingenting har skjedd.. Dra og kos deg du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper

Jeg ville reist til et av stedene der tsunamien traff, rett og slett for å hjelpe de med å bygge opp igjen. De behøver turister mer enn de andre, og jeg tviler på at noe slikt hender igjen med det første.

Men er man redd for slike ting, bør man kanskje ikke reise til østen i det hele tatt. Jordskjelv kan skje overalt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...