Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Hei til deg som leser her om å implementere en markedsføringsstrategi: Hva betyr det - sånn i hverdagen i praksis? Hva gjør man når man implementerer en markedsføringsstrategi? Vet jo hva ordene betyr...men hva gjør man helt konkret da? (Takker for eventuelle svar)
Gjest Blondie65 Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Hei til deg som leser her om å implementere en markedsføringsstrategi: Hva betyr det - sånn i hverdagen i praksis? Hva gjør man når man implementerer en markedsføringsstrategi? Vet jo hva ordene betyr...men hva gjør man helt konkret da? (Takker for eventuelle svar) Man gjennomfører (implementerer) en plan eller et system for markedsføring. Det kan f.eks. være at man lager en ny layout på alle sine produkter samt et flott slagord og bruker dette i alle sammenhenger der produktet vises, omtales, på emballasje, etc. Eller det kan være at man bestemmer seg for å rette søkelyset mot en kundegruppe der man vet at man har stort potensiale og der man ønsker en større markedsandel. Dermed utarbeider man en plan for hvordan man skal nå disse kundene - det kan jo f.eks. være at man har gjort noen markedsundersøkelser før man begynner. Eller man kan bestemme seg for at man ønsker å tilby produkter i midtre prisklasse - man er verken Mercedes eller Lada, men kanskje litt sånn Toyota. Strategien er da at man lager et produkt som i kvalitet og utførelse dekker et bestemt markedssegment - nemlig mellomprisklassen. Etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå