Gå til innhold

Thailand, hvor er Paradis?

Anbefalte innlegg

Gjest Heidi38
Skrevet

Vi er et par i slutten av 30 årene skal til Thailand i vår.

Ønsker å finne et slags paradis hvor vi kan oppleve de beste strendene, lite charterturisme (ingen skandinaver...) med avslapning men også muligheter for litt liv innimellom.

Flyr til Bangkok men er derfra åpne for videre transport med fly, tog eller buss.

Håper noen vil dele favorittstedet med meg selv om det da kanskje blir et par fler nordmenn der!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Hva med å fly til Maldivene fra Bangkok? :ler: Vi er vel alle på jakt etter det perfekte stedet som både har flotte strender, lite folk, flotte hoteller, gode restauranter etc. Men det er dessverre slik at disse tingene ofte henger sammen...så hvis en plass er flott men det ikke er noen folk der så vil det ikke være så mange fasiliteter. Men som sagt...dersom du er på jakt etter flotte strender med lite folk kan du dra til Maldivene. Her er et reisebrev som jeg har laget http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm

Skrevet

Thailand har jo vært et ferieparadis i mange, mange år. Og det er også et land der folk drar rundt, og ikke kun til en plass, sånn at det er jo blitt ganske turistinfisert på mange av de små, flotte plassene også.

Jeg innbiller meg at det er ganske idyllisk på øyene som ligger utenfor Koh Chang, altså øst i Thailand opp mot grensen til Kambodsja.

Ellers kan man jo vurdere Vietnam dersom dere ønsker et paradis som ikke er så turistinfisert ;-)

Skrevet

K Ngai er kjempefint for en rolig og romantisk ferie. Sjekk ut Fantasy Resort feks ko ngai. Ellers er Ko lanta fint, men endel turister er det jo..sør på øyen er roligest. Eller Ko LIpe kanakje??

Skrevet
Hei

Hva med å fly til Maldivene fra Bangkok? :ler: Vi er vel alle på jakt etter det perfekte stedet som både har flotte strender, lite folk, flotte hoteller, gode restauranter etc. Men det er dessverre slik at disse tingene ofte henger sammen...så hvis en plass er flott men det ikke er noen folk der så vil det ikke være så mange fasiliteter. Men som sagt...dersom du er på jakt etter flotte strender med lite folk kan du dra til Maldivene. Her er et reisebrev som jeg har laget http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm

Gard da. :ler:

På Maldivene er det knapt annet enn turister. Jeg har sluttet å lese reisebrevene dine for lenge siden, siden de stort sett fokuserer på flotte hoteller og turistfeller, og jeg vil tro at et menneske som er på jakt etter et sted uten for mye turister ikke er veldig opptatt av turistfeller.

---

Ellers er jeg enig med Vilde når det gjelder Vietnam, eller hvis dere vil reise litt lenger kan Fillippinene være et alternativ.

Skrevet

Hei

Hva er egentlig en "turistfelle"? :gjeiper: Det høres ut som vi dro til Maldivene og ble lurt opp i styr og det gjorde vi jo ikke. Vi fikk akkurat det vi var på jakt etter...sol, varme, flotte strender, snorkling etc....og vi så veldig lite til de andre turistene.

Problemet er at det ofte er vanskelig å kombinere flotte strender med greie hoteller uten at det er noen andre turister der...og samtidig skal det være litt liv når man ønsker det. Som regel må man gjøre et kompromiss og godta at det f.eks. er andre turister der slik at en kan få litt liv på kvelden :fnise:

Og ja, jeg er ikke en backpacker turist som oppsøker de mest avsidesliggende plassene...det har du helt rett i. Hvilken andre plasser er turistfeller forresten? Paris? Roma? NYC? :gjeiper:

Skrevet
Hei

Hva er egentlig en "turistfelle"? :gjeiper: Det høres ut som vi dro til Maldivene og ble lurt opp i styr og det gjorde vi jo ikke. Vi fikk akkurat det vi var på jakt etter...sol, varme, flotte strender, snorkling etc....og vi så veldig lite til de andre turistene.

Problemet er at det ofte er vanskelig å kombinere flotte strender med greie hoteller uten at det er noen andre turister der...og samtidig skal det være litt liv når man ønsker det. Som regel må man gjøre et kompromiss og godta at det f.eks. er andre turister der slik at en kan få litt liv på kvelden :fnise:

Og ja, jeg er ikke en backpacker turist som oppsøker de mest avsidesliggende plassene...det har du helt rett i. Hvilken andre plasser er turistfeller forresten? Paris? Roma? NYC? :gjeiper:

Nei Gard, byer omtales ikke som turistfeller. ;)

Du har selv vært i mange turistfeller, hvis jeg husker innleggene dine rett (stikkord: severdigheter som er nedlesset av turister og salgsboder).

Men trenger ikke å være backpacker på reise i de mest usentrale områdene for å reise på en måte så en får med seg litt av det spesielle i landene man reiser i.

Du liker turistfeller og hoteller som stort sett er like fra sted til sted, andre av oss ønsker å oppleve det særegne ved hvert sted.

Skrevet

Koh Chang øst i Thailand kan være et alternativ. Relativt få turister (men det øker kraftig for hvert år), mange lokale i bybildet, lokale restauranter etc. Det aller meste er regnsog, derav gode muligheter for trekking. Anbefaler fly til Bangkok og buss til Trat og deretter ferge til Koh Chang. Velg strand etter ønske om liv og røre vs færre turister. Jeg foretrekker ved hotell Tropicana. (Passelig med liv og turister)

Skrevet

...ellers er Langkawi (Malaysia) et bra alternativ dersom du ønsker alle fasiliteter samtidig som det er svært få turister. Mange lokale restauranter. Gode muligheter for trekking. Glimrende strender, spesielt i nord.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Gry_*
Skrevet

Hei! Vi skal også til Thailand i vår og ønsker selvsagt som alle andre å finne paradis. Og det er kun Thailand som er aktuelt siden flybillett allerede er kjøpt til Bangkok.

Hva med Vestkysten? Krabi? Er det bare turistifisert eller finnes det fine perler der fortsatt? Phi phi? Hvordan er det? Amandan-øyene (eller hva de heter) utenfor vestkysten? Ko Lanta?

Vil helst ikke møte et følge charterturister fra Star Tour så litt rolig plass, kanskje litt mer thaiturister (ikke med gamle vestlige griser) er å foretrekke...

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Gry_*
Skrevet
Hei! Vi skal også til Thailand i vår og ønsker selvsagt som alle andre å finne paradis. Og det er kun Thailand som er aktuelt siden flybillett allerede er kjøpt til Bangkok.

Hva med Vestkysten? Krabi? Er det bare turistifisert eller finnes det fine perler der fortsatt? Phi phi? Hvordan er det? Amandan-øyene (eller hva de heter) utenfor vestkysten? Ko Lanta?

Vil helst ikke møte et følge charterturister fra Star Tour så litt rolig plass, kanskje litt mer thaiturister (ikke med gamle vestlige griser) er å foretrekke...

Ingen?

Gjest Elfrida
Skrevet
Og det er kun Thailand som er aktuelt siden flybillett allerede er kjøpt til Bangkok.
Fly til Phnom Penh i Kambodsja tar bare en time, derfra kan man ta buss til

Sihanoukville. Jeg har ikke vært der, men har hørt at det skal være veldig fint og forholdsvis rolig. Jeg har vært i Kambodsja, og må bare si at det var et superhyggelig land, veldig billig og god mat (litt mindre hot enn i Thailand).

Skrevet

Koh Lanta er et fantastikst flott sted og bare en kort båttur unna Koh Phi Phi. Jeg må inrømme at jeg ble helt forelsket i Phi Phi, strenende, miljøet, alle aktivitetene, men jeg var der vel og merke før tsunamien, og har hørt at det har poppet opp fantzy og nye hoteller overalt.

Hvis man er mer keen på å dra på den andre siden av Thailand - er koh chang og kho mak (?) utrolig bra. Rolig stemning og fantastiske strender.

Et lite handle tips før man drar ned er å sjekke ut www.enklereliv.no. De har utrolig mange nyttige reiseprodukter som solsengetrekk, passlommer, pengebelter, etuier til ipoden osv. Utrolig kjekt å være litt forbredt.

Skrevet
Vi er et par i slutten av 30 årene skal til Thailand i vår.

Ønsker å finne et slags paradis hvor vi kan oppleve de beste strendene, lite charterturisme (ingen skandinaver...) med avslapning men også muligheter for litt liv innimellom.

Flyr til Bangkok men er derfra åpne for videre transport med fly, tog eller buss.

Håper noen vil dele favorittstedet med meg selv om det da kanskje blir et par fler nordmenn der!

Phi Phi Island Village..... det er ikke så lang vei fra Bangkok men et himmelsk sted med herlig befolkning.. God tur :)

Skrevet
Ingen?

Jeg digger Ko Lanta..masse fine strender, god stemning,nydelige mennesker, flott solnedgang,lett å finne bosteder , lei moped og dra rundt på øyen, littegrann shopping i Saladan og billig supergod mat:) Ko Ngai og Ko Mook er og flott...barbentøyer:)

Gjest Gjest_erika_*
Skrevet

viss det er på våren dere skal reise, så er kamela beach å anbefale. Nesten ikke turister der da samt flotte strender og også noen norske barer og optic, for dem som trenger briller.

http://islandoptic.com

Der er også en link til kamela beach.

Skrevet

Dropp Pukhet og Phi Phi Island, vi har nettopp vært der nå i 14 dager og det var ikke noe jeg anbefaler, de pratet svensk over alt...

Dessverre fant ikke vi vår idyll, men det er nok de små øyene man må prøve. Har bare hørt godord om Vietanam om dere ikke er fast bestemt på Thailand.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...