Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har noen snutter på en vhs som jeg kunne ha tenkt meg å få "brent" over på dvd..er det mulig? Er det noen i Trondheim by som gjør slikt?
Gjest Nedfall Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 For å ta opp fra en analog kilde (videocapture), trenger du en analog videoinngang. Noen pcer er utstyrt med skjermkort som har dette innebygget, mangler din maskin dette, trenger du ett separat videokort, som gir deg denne inngangen. Programvare følger følger ofte med kortet. Hvis det mangler videocapturemuligheter, kan kan laste ned gratis programvare evt kjøpe egnet programvare. Selv bruker jeg VirtualDubMod, og ett billig TVtunerkort fra terratec. Funker ok, og koster ingenting. Har du en gammel treg maskin bør du prøve å få tak i ett kort med MPEG komprimering i hardware, dette sparer plass på disken din, og avlaster prosessoren mye. Dette er ett eksempel på slike.
hjertesukka Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Alt du kan,Nedfall.! Oss andre som ikke har fnugg av peiling, kan vel levere våre gamle snutter inn til en fotohandel og få de over på DVD,kanskje?
Gjest Nedfall Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Alt du kan,Nedfall.! Oss andre som ikke har fnugg av peiling, kan vel levere våre gamle snutter inn til en fotohandel og få de over på DVD,kanskje? Går vel an å få andre til å gjøre det, men forbered deg på at det kan bli dyrt ! (Nei, jeg gjør ikke sånt, tar for mye tid) Ikke er det særlig vanskelig heller, og man går for en pakke med alt inkludert. Det som evt tar mest tid er hvis man vil redigere/klippe/legge på effekter, og jeg forstår det så at TS ikke skal det ?
Orthia Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Jeg fikk lagt inn en time med gamle opptak på dvd hos FotoKnudsen. Betalte 300,-
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #6 Skrevet 26. januar 2008 Hvordan ser en analog videoinngang ut?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2008 #7 Skrevet 26. januar 2008 Man får dvd-opptakere ganske billig nå, ville gått for det hvis du har mange gamle vhs-opptak. Har hatt mye glede av min opptaker, og reddet mange gamle klipp
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #8 Skrevet 27. januar 2008 Hvordan ser en analog videoinngang ut? Siden det er snakk om tv-kort til Pc her; de ser ofte ut som den gule kontakten på kortet her. Eller som en s-video inngang, den kontakten ved siden av med flere pinner, bedre bilde av sistnevnte her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå