Gjest prøvere Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 På søndag fikk jeg mensen igjen, hadde mensen i slutten av november, så denne var jo en smule sen da, men kroppen gjør tydeligvis det den kan for å komme i normalen igjen etter p-sprøyta. (Et 1/2 år sia jeg slutta på den.) Gikk nesten 7 uker mellom disse menstuasjonene. Denne gangen fikk jeg ømme bryster, brun utflod før mensen og skikkelig sukkersugen - helt typisk meg fra tidligere. Det jeg lurer på nå er om jeg kan forvente å få EL denne måneden. Blir spennende å se!!! Har bestil EL tester for å finne ut om det blir noen EL. Som sagt fikk jeg mensen på søndag, 4 dager siden. Lurer da på når jeg skal begynne å ta EL testene. Noen som vet? Har 15 stk, så kan prøve noen dager. Når skal dem taes? Noen sier morgenen mens andre sier ettermiddag/kveld. (Samme klokkeslett hver dag.) (Må nevne at disse to menstuasjonene jeg har hatt har ikke vært helt normale, det har vært alt fra brunt, blodig utflod til lyst blod. Men det er vel mens fordet, eller?) Takker for alle svar!
Duracella Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 (endret) Du kan si du har fått mens når det rene blodet kommer. Fra og med den dagen liksom. Greit å vite når du skal regne eggløsing etc., at du ikke regner fra den dagen det kommer brunt (om det kommer før blødninga), fordi det brune er bare gammelt som vil ut... :-) Endret 17. januar 2008 av Duracella
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Du kan si du har fått mens når det rene blodet kommer. Fra og med den dagen liksom. Greit å vite når du skal regne eggløsing etc., at du ikke regner fra den dagen det kommer brunt (om det kommer før blødninga), fordi det brune er bare gammelt som vil ut... :-) Så hvis man blør brunt 28 dager etter sist pillemens, så er det ikke skikkelig mens, men 'liksommens'? Og man kan ikke regne med å ha eggløsning? Er det sånn å forstå?
Duracella Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Så hvis man blør brunt 28 dager etter sist pillemens, så er det ikke skikkelig mens, men 'liksommens'? Og man kan ikke regne med å ha eggløsning? Er det sånn å forstå? En "liksommens", liksom, ja. Det er jo ingen skikkelig mens uten friskt blod, har jeg i alle fall hørt. Eggløsing kan man ha selvom man ikke har mens. Jeg har ikke hatt mens på 5 mnd etter pilleslutt, men eggløsingen merker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå