Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Hei! Det er jo en del tråder om husarbeid her, hvem som gjør mest av kvinnen kontra mannen. Derfor spør jeg et litt annerledes spørsmål... Hva har du gjort av husarbeid i dag? Og hva har din kjære gjort av husarbeid i dag?
janne84 Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 jeg har ryddet boden, hengt opp ei maskin med klær, småryddet litt. Mannen har lagt sammen tre maskiner med klær, småryddet litt... også har vi laget middag sammen..
Gjest Bare innom Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 I dag har jeg lagd frokost, lunsj og middag, redd senger, ryddet, tørket støv og støvsugd alle rom, vasket og hengt opp klær. Mannen min har handlet. (Så deilig å slippe å gjøre det selv.)
Arkana Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har laget middag, mannen har dekket av/på spisebordet og satt inn i oppvaskmaskinen.
Amalie_85 Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 I dag har jeg vasket 5 maskiner med klær (vaska baderomsgulvet etter at det ble vått fordi slanget hoppet ut ) jeg har rydda en del på soverommet, jeg har laget middag og tatt oppvasken. I dag har ikke sambo gjort noe, eller han lagde meg en kopp kaffe/kakao nå, men det var jeg som sa han skulle slappe av fordi han var kjempe sliten og har vært på jobb. Jeg har vært hjemme! Så det fortjente han!
Gjest lissi32 Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Min mann har hengt opp en maskin med klær. Gått ut med søpla og henta posten. Stekt kjøttdeig, når vi laget middag. Vasket opp etter middag. Tømt oppvaskmaskinen. Malt en vegg. Jeg har laget middag, og vært på jobb.
Kvist Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 I dag har jeg handlet på vei fra jobb og ryddet av bordet. Mannen har lagt middag (en sjelden ting for han) og fyrt i ovnen, hentet ting og dullet med meg. Deilig å ha sånn omtenktsom mann
monja Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Idag har jeg gjort der lille jeg får lov til. Satt på en maskin med klær og en oppvaskmaskin. Så skal jeg tømme oppvaskmaskina nå. Mannen min har laget middag og handlet, men han skal legge sønnen vår, støvsuge, legge sammen klær og henge opp klær utover kvelden.
Gjest _Leela_ Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Idag har sambo handlet (1 ting vi hadde glemt, så kjapp handling) og laget middag sammen med meg. Jeg har også vært med og laget middagen, vasket en maskin klesvask (mine klær da) og så kommer jeg til å ta oppvasken ute på kjøkkenet etterhvert.
Grissini Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Vi har laget middag sammen, samboeren min ryddet av bordet og satt inn i oppvaskmaskinen, jeg har vasket et par maskiner med klær. Vi deler som regel på det meste...
Gjest Bond Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 Varmet opp middaggen fra i går, ellers bare rotet begge to. Jeg fikk ikke så mye sovn i natt, så i dag er sofagris-dag for meg, har sovnet allerede flere ganger, men prøver å holde ut til kvelden. Det er de dagene som i dag da jeg er så ufattelig gla at jeg ikke har barn :-D
Cienna Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 Jeg laget frokost og kaffe, han laget lunsj...skal vaske treningsklærne hans nå....ellers...ikke så mye i dag:)
Gjest StockDama Skrevet 16. januar 2008 #14 Skrevet 16. januar 2008 Han har tatt oppvasken og handla. Jeg har vaska og bretta klær.
jannamor Skrevet 16. januar 2008 #15 Skrevet 16. januar 2008 Hei! Det er jo en del tråder om husarbeid her, hvem som gjør mest av kvinnen kontra mannen. Derfor spør jeg et litt annerledes spørsmål... Hva har du gjort av husarbeid i dag? Og hva har din kjære gjort av husarbeid i dag? Han har laget pølse med brød og vi har ryddet sammen. (vi har akkurat kommet hjem fra begravelse i en annen by)
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. januar 2008 #16 Skrevet 17. januar 2008 Så flinke menn dere har...Blir litt misunnelig her..
Gjest Frk Åberg Skrevet 17. januar 2008 #17 Skrevet 17. januar 2008 Ingen har gjort noe foreløpig (hvis man ser bort i fra å rydde inn i oppvaskmaskinen etter at man har spist frokost). I går ryddet jeg diverse i leiligheten. I kveld skal jeg vaske en vask, legge sammen klær og kaste glass og metall. Kanskje lager jeg middag også, mens han tar opprydningen etterpå (hvis bare den ene lager mat, pleier den andre å vaske opp). Samboeren støvsugde leiligheten og vasket bad for et par dager siden. Vi pleier å ha en veldig lik fordeling på husarbeidet. Tidligere gjorde han mer enn meg fordi han var en ryddenazi. Men han har blitt mye bedre, og kan nå tillate at det ligger en avis på salongbordet... Vi har nærmet oss hverandre kan man si, og det er veldig bra.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #18 Skrevet 17. januar 2008 Han laget frokost, nå skal jeg lage middag. Og deretter må vi begge rydde og vaske litt fordi familien hans kommer på besøk i helga.
Gjest lissi32 Skrevet 17. januar 2008 #19 Skrevet 17. januar 2008 Min mann har vært nede i kjellerleiligheten og feste knotter på skapdører slik at det ikke skal bråke så når de slamrer dører. Han har også ordnet en vrider i baddøra istedet for nøkkel. Er ganske så lytt i huset gitt. Jeg har laget middag, han har vasket opp. Slik gjør vi det hver dag.
Gjest Gjest_bringebær_* Skrevet 17. januar 2008 #20 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har faktisk laget en husarbeidsliste med navn og oppgave og hengt det på kjøleskapet. Ingen har sneket seg unna samt det gir bra oversikt hva som er nylig gjort og hva som gjenstår. Når jeg ikke er hjemme så tar han frivillig hele husarbeidet. Måltider lages oftest av meg, men han sier ikke nei om jeg ber ham om å gjøre det. (en annen ting er at han fortsatt har noe å lære om matlaging så ikke alt smaker så digg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå