Gå til innhold

Vista

Anbefalte innlegg

Gjest Vistabruker
Skrevet

Jeg er en av de som sliter med å venne meg til Vista.

Jeg er en vanlig bruker av nett. (ikke til arbeide)

Leste på en dataside at Vista var et dårlig produkt som er lansert.

Noen synes det er greit,men mange skyr det som pesten.

Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte ny laptop for et halvt år siden, og trodde det skulle gå kjapt å venne seg til Vista. Men jeg føler at jeg fortsatt ikke er vant til det. Jeg synes det er tungvint å finne frem til filer jeg vet finnes på maskinen, og søkefunksjonen synes jeg er helt håpløs. Jeg liker det ikke!

Skrevet

misliker vista, føler jeg blir fratatt muligheten til å bestemme over min egen maskin.

Gjest ikke fornøyd
Skrevet
Jeg synes det er tungvint å finne frem til filer jeg vet finnes på maskinen, og søkefunksjonen synes jeg er helt håpløs. Jeg liker det ikke!

Dette irriterer meg også noe helt grensesløst. Vurdere faktisk å kjøpe xp. Er også fortvilende at det er så vanskelig å rydde/flytte filer/mapper, savner flytte funksjonen på xp som var veldig grei og oversiktlig.

Vista får et par mnd til av meg, og er jeg fortsatt like misfornøyd så går jeg tilbake til xp!

Skrevet

Har ingen problemer med Vista (har ikke fått noen enda i hvertfall, etter å ha hatt PCen i et halvt års tid), og liker det mye bedre enn XP. Har kanskje bare vært ekstra heldig jeg da

Gjest marihan
Skrevet

Jeg synes Vista fungerer helt topp! Har aldri hatt problem med å finne noe..

Skrevet

Liker godt vista. Hadde litt problemer i begynnelsen men nå så kunne jeg ikke tenkt meg å installert XP.

At det er flere som prøver vista og ikke liker det respekterer jeg fullt ut, men har litt større problemer med å skjønne hvorfor veldig mange som aldri har prøvd vista synes det er så fælt ;-)

Skrevet
større problemer med å skjønne hvorfor veldig mange som aldri har prøvd vista synes det er så fælt ;-)

???

hva mener du med det?

Skrevet
???

hva mener du med det?

Veldig mange jeg snakket med før jeg skaffet meg vista frarådet meg på det sterkeste å bytte fra XP ettersom vista var noe skikkelig dritt. Kun en brøkdel av disse hadde faktisk prøvd vista selv. Resten hadde lest at det var dårlig og høtr at det var dårlig fra andre. At det også var mange som likte det veldig godt var helt uinteressant.

Jeg liker å prøve ting selv før jeg dømmer det nord og ned. Dersom noen spør meg om Linux så sier jeg at jeg ikke vet noe særlig om det og det samme gjelder mac og derfor ikke kan si om det er bra eller dårlig.

Skrevet

Dere som sliter med søk: Har dere satt opp indeksering riktig, og latt maskinen stå og bygge opp indeksen? De første dagene etter at jeg installerte Vista, var den også helt håpløs. Men etter å ha tunet innstillingene og latt indeksen bygge seg opp (kan ta et par dager hvis du skrur av og på flere ganger om dagen), så finner den filer og diverse veldig raskt.

Jeg er generelt veldig fornøyd med Vista. Mitt arbeid som systemutvikler er blitt enklere fordi den har et par innebygde funksjoner som XP ikke hadde. Jeg har kjørt Windows Server 2003 på arbeidsstasjonene mine siden det kom ut, men kjører nå Vista. Jeg liker det grafiske, finner filer lett og synes en del ting er mer effektivt. Det skal også sies at jeg pleide å kjøre uten admin-rettigheter før Vista, så det å måtte "godkjenne" en del ting er enklere for meg i Vista enn slik jeg hadde det før.

Skrevet

Har Vista Ultra og var virkelig ille ute innledningsvis. Masse problemer med drivere og fikk lite til å fungere tilfredstillende. Så innstallerte jeg betaversjonen av Service Pack 1 og nå fungerer alt helt utmerket. Trengte litt tid på å venne meg til det nye layouten men er egentlig veldig fornøyd nå :)

Skrevet

Har også vista,fungerer greit og jeg har blitt vant,men savner XP.

Har det på den stasjonere pc`n.

Mange av programmene jeg har som ikke kan brukes på Vista :(

Skrevet

Jeg synes igrunnen det funker helt fint. Har business her. Men det funker dårlig med mindre enn 2 GB ram etter min erfaring. Derfor forumdrer det meg at det selges vista-maskiner med 512 MB ram.

Skrevet

Ser ikke problemet jeg da men ...

Gikk over til Vista omtrent på det tidspunkt det var mulig å få tak i.

Vista har mye tøffere grafikk!

Så lenge man har kontroll over hvor man lagrer filene

er det vel ikke noe problem å finne dem igjen?

Om så kan man jo bare søke etter dem, likt som på XP.

Ikke gå tilbake til XP. Man bør følge utviklingen.

- det er min mening. ;)

Skrevet

Jeg var veldig skeptisk til å få pc med Vista, men har faktisk ikke opplevd noen problemer. Det eneste jeg kan klage på er at den er så... nøye, og gjør mye (sikkert smarte, men for meg litt irriterende) ting på egen hånd. Som min kjære beskrev det godt: Det er som om jeg plutselig skulle stå opp midt på natta og begynne å rydde i klesskapet hans... det kan han selv gjøre fint på dagtid :)

Men med litt leting, så er det kjapt gjort å sette egne innstillinger for oppdateringer og sjekk. Jeg synes hjelpefunksjonen er kjempebra, så det er ikke noe problem å finne ut hvordan man endrer innstillinger.

Jeg har 2 GB ram og synes Vista er kjapt. Takes forever å restarte pcen, men heldigvis trenger jeg ikke å gjøre det særlig ofte. Bruker Hibernate/ Dvale istedenfor.

Jeg er vel en "over snittet-bruker".

Skrevet

Når man får slått av alle sikkerhetsmeldingene er Vista veldig bra. En stor oppgradering fra XP i alle fall. Jeg er kjempefornøyd.

• 2 uker senere...
Skrevet

Treeeeeeeeeeeeeeeeeeeig og overbeskyttende...

Skrevet
Treeeeeeeeeeeeeeeeeeeig og overbeskyttende...

Enig i dette. Ellers er Vista helt greit, med unntak av bugsene som jo f;lger med nye operativsystem. Men det bedrer seg.

PS> Hvorfor i helsike har jeg plutselig f[tt engelsk tastaturoppsett her inne_ Jeg har ikke det p[ f.eks. google! Hjelp.._

Skrevet
Jeg er generelt veldig fornøyd med Vista. Mitt arbeid som systemutvikler er blitt enklere fordi den har et par innebygde funksjoner som XP ikke hadde. Jeg har kjørt Windows Server 2003 på arbeidsstasjonene mine siden det kom ut, men kjører nå Vista. Jeg liker det grafiske, finner filer lett og synes en del ting er mer effektivt. Det skal også sies at jeg pleide å kjøre uten admin-rettigheter før Vista, så det å måtte "godkjenne" en del ting er enklere for meg i Vista enn slik jeg hadde det før.

Hvaslags type utvikling er det du driver med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...