Gjest Tullerusk snart..... Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Hvor finner jeg Ip-nr på min stasjonære?
Gjest Britt Banditt Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Start ---> Kjør ---> Skriv cmd ---> Trykk enter ---> Skriv ipconfig ---> Trykk enter. Da vil det stå der.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Start ---> Kjør ---> Skriv cmd ---> Trykk enter ---> Skriv ipconfig ---> Trykk enter. Da vil det stå der. Tusen takk. Fant det,men det sto et nr under hvor det stod nettverksmaske. Hva er det?
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Start ---> Kjør ---> Skriv cmd ---> Trykk enter ---> Skriv ipconfig ---> Trykk enter. Da vil det stå der. jeg skal skrive inn ipadr på min bærbare. jeg gjorde som du skrev,men hvor mange tall skal jeg skrive inn? Kun der det står ipnr? ipadr er ti atll nettversksmaske ti tall standard gateway åtte tall ?
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Du kan gå inn her: http://whatismyip.com/ Det som kom opp som min ip adresse der var helt andre tall enn det som kom opp når jeg gjorde det på den andre måten beskrevet over her...??!?
Catzy Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Den linken som Miros skriver, viser hvilken IP-adresse du har ute på nettet. Det er mest sannsynlig ikke den du har på din maskin, siden de fleste nettverk kun har en (eller veldig få) fast IP-adresse mot internett og mange på innsiden. Anyway, både ip-adresse, nettverksmaske og standard gateway har formen xxx.xxx.xxx.xxx, hvor hver "bit" xxx er mellom 0 og 255. Mitt verdier er IP: 192.168.0.24 Nettverksmaske 255.255.255.0 Standard gateway: 192.168.0.1
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 jeg skal skrive inn ipadr på min bærbare. jeg gjorde som du skrev,men hvor mange tall skal jeg skrive inn? Kun der det står ipnr? ipadr er ti atll nettversksmaske ti tall standard gateway åtte tall ? Hva skal du egentlig bruke den ipadressen til ? Det absolutt vanlige i hjemmenettverk er at maskinene er satt opp til å motta en ipadresse av bredbåndsruteren (alle PCer blir automatisk satt opp med denne innstillingen under en vanlig windows innstallasjon) . Setter du opp maskinene med faste ipadresser kan du få problemer med å komme deg på nett.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Min er den samme begge steder :klø: Da har du ingen ruter i ditt hjemmenett. Du har nok ett såkalt "bridged modem", da blir modemet "gjennomsiktig", og PCen din er koblet rett på nettet. Anbefaler en ruter, er litt sikrere å dele opp nettet i ett indre og ett ytre nett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå