Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Hei Der jeg legger i skyllemiddel på vaskemaskinen er full av vann, selv etter en klesvask. Skyllemiddelet er borte men den er bare full av vann.. Hva kommer dette av? Hva skal jeg gjøre for at den ikke skal være "tett" Hilsen Karin
wind-up bird Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 I min maskin kan jeg ta ut vaskemiddelskuffen og rengjøre den, kanskje du kan det i din også..? Høres ut som om noe er tett i systemet, så jeg ville ha forsøkt å rengjøre den for vaske- og skyllemidler først.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 I min maskin kan jeg ta ut vaskemiddelskuffen og rengjøre den, kanskje du kan det i din også..? Høres ut som om noe er tett i systemet, så jeg ville ha forsøkt å rengjøre den for vaske- og skyllemidler først. Har forsøkt å ta den ut, men den sitter veldig godt fast.. . SKa den være så hard? kanskje jeg må legge litt mer kraft i å få den ut.. hmm... den ser jo ikke tett ut..
wind-up bird Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Tja, min sitter relativt godt fast, men vet ikke helt hvor mye kraft jeg hadde lagt i det hvis jeg ikke visste at det gikk an. Kanskje det står i bruksanvisningen om den kan tas ut eller ikke?
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har AEG vaskemaskin og opplever i blant samme problemet som deg. Skuffen kan dras ut, men den er ganske hard ja. Må liksom "riste" den ut.. Vaskepulveret faller noen ganger over i feil kammer og da tetter skyllemiddelkammeret seg. Skyller hele systemet i varm vann fjerner alt pulver som har klumpet seg. Da fungerer den fint etterpå :-)
Malama Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 På min er det en liten "hendel" jeg skal trykke opp for å få ut skuffen, mener jeg. Sjekke bruksanvisninga er ikke dumt, ofte er det ikke helt rå kraft, men løfte den ligg, flytte på en del, eller "riste litt". Men å ta den ut og vaske den er nok løsninga. Siden du ikke vet hvordan du gjør det har du med andre ord neppe noen gang gjort det, og det er slikt som må gjøres av og til, ellers går det tett, pga rester, og særlig dersom du har fått litt pulver oppi den beholderen ved et lite uhell. 2
wind-up bird Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Ja, hvis det hjelper så har vel jeg en modell fra ariston.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Dette er ganske vanlig. Jeg har en liten malerpensel som jeg bruker til å vaske vekk størknet skyllemiddel/pulver. Da trenger jeg ikke ta ut hele skuffen (selv om jeg gjør det også iblant for å vaske skikkelig).
Gjest Vaktmestern Skrevet 22. januar 2009 #9 Skrevet 22. januar 2009 Har det samme på vår vaskemaskin. Grunnen til at det er vann i beholderen der du skal ha skyllemiddel eller vaskemiddel er av den enkle grunn at når du starter vaskemaskin så spyles det vann inn i beholderne for å få vaskemiddel/skyllemiddelet ned ilag med tøyet du vasker. Det vannet som ligger igjen er helt ufarlig og er det samme vannet som i utgangspungtet skulle brukes ved forrige vask. Det er ikke nødvendig å ta ut hele beholderen hver gang, men det kan være lurt å rense den en gang i blant (hver 3. mnd).
hufsa! Skrevet 22. januar 2009 #10 Skrevet 22. januar 2009 Heia,jeg har min ute stadig og gjør den gullren.Alle maskiner jeg har hatt, kan du ta de ut på.kan garantere at den er full av gammel såpe,viktig å rense den for dritt ;-)
flickan Skrevet 24. januar 2009 #11 Skrevet 24. januar 2009 På min gamle ariston var det bare rå makt som hjalp. Så ut som den ikke kunne løsnes, men det var bare at "klypene" som den var festet med satt litt hardt.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #12 Skrevet 11. september 2016 Jeg har den siste måneden fått samme problemet. Aldri hatt det før.. Hva kan det komme av? Anonymkode: b5ab2...9ba
Stuka Skrevet 7. juli 2023 #13 Skrevet 7. juli 2023 Dette skyldes nesten alltid at utløpet fra beholderen er blokkert av størknet skyllemiddel eller såpe. På noen beholdere kan det være vanskelig å finne hvor utløpet er, tro det eller ei. På f.eks. Electrolux-vaskemaskiner er det noen små vertikale rør, omtrent tre cm. lange. Disse rengjøres enkelt med en Q-tips, fyrstikk eller til og med en tannpirker. Her vises tre rør bak til høyre hvor skyllemiddelet går fra skuffen til trommelen: Vaskemiddelskuff til vaskemaskin til Vaskemaskiner - 1327307045 | Electrolux
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå