Gå til innhold

Kampsport

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om at batn driver med kampsport? Er du for eller i mot? Hvorfor?

Får dine barn begynne med det? Hvorfor/hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg driver selv med karate, og ser ikke noe negativt med at barn også driver med det.

Karate er glimrende trening, både for kropp og sinn. Det legges i tillegg stor vekt på disiplin og respekt for andre. Det man lærer på trening lærer man at -ikke- er lov å bruke i skolegården. Bryter man reglene, kan man bli utvist fra klubben. Hos oss godtas ikke bølling, teknikkene er -kun- selvforsvar. "Slåsskjemper" ryker på huet og rævva ut av klubben.

Jeg tror barn som lærer kampsport har mer forståelse for at teknikkene faktisk er farlige. De som bare ser slossing på tv og i dataspill tror kanskje det er like ufarlig som det ser ut der, hvor heltene bare reiser seg igjen etter å ha fått et spark i hodet.

Skrevet

Jeg tror det kan være glimrende for barn som har den rette innstillingen

Når jeg får barn har jeg lyst til å lære dem litt fra de er små av, i sammenheng med lek.

Gjest Fëawen
Skrevet (endret)

Det finnes jo så mye forskjellige kampsporter, så jeg har ikke helt oversikt.

Men karate handler jo også mye om selvforsvar, og det er en viktig lære.

En del kampsport fokuserer mere på "kamp" og mindre på selvforsvar (kick boxing) og det synes jeg ikke så mye om. Men her er det kanskje også aldersgrense?

Tror det er viktig at barn driver med idrett.

Endret av Fëawen
Skrevet
Det finnes jo så mye forskjellige kampsporter, så jeg har ikke helt oversikt.

Men karate handler jo også mye om selvforsvar, og det er en viktig lære.

En del kampsport fokuserer mye på "kamp" (kick boxing) og det synes jeg ikke så mye om. Men her er det kanskje også aldersgrense?

Tror det er viktig at barn driver med idrett.

Det er også mye kamptrening i karate, men på barnepartiene er det null fysisk kontakt når de går kamp, og det telles ikke poeng, det er bare lek. De slår og sparker bare i luften, og det er under ingen omstendigheter lov til å skade hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...