Gjest Bond Skrevet 13. februar 2008 #21 Skrevet 13. februar 2008 Har ikke kjøpt FP kylling selv ennå, vi har som oftest kjøpt fra Sverige, men ikke de billige, de har alt for mye vann inn i seg. De som er pakket i papp er mye bedre. I tillegg til de vanlige wok-aktige oppskrifter - en anbefaling for å lage kylling kunne være å kutte små lommer i fileen og fylle med diverse ting - pesto, hvit myggost, osv. Da lukker du det med en tannpirk, så at fyllingen blir inne og steker i ovnen. Best å kutte bare en sånn 1-2cm hull og større inn i fileen, da blir det minst sjanse for at alt renner ut. Det gjør vi ofte her. Smaker bra og gjør store fileene mer interessante (de blir ofte litt kjedelige hvis kjøttet ikke er marinert og bare blir stekt i ovnen)!
Betsy Skrevet 13. februar 2008 #22 Skrevet 13. februar 2008 Penslet med grillolje i dag, men neste gang prøver jeg luksusvarianten med bacon, sopp og fløte. Alltid en vinner! Oppskrift, takk!
malle Skrevet 13. februar 2008 #23 Skrevet 13. februar 2008 JEg er veldig fornøyd med FP sine kyllingfileter. Bruker bare disse.
Gjest StearinPikken Skrevet 13. februar 2008 #24 Skrevet 13. februar 2008 Da jeg leste på pakken for kanskje ett års tid siden var de marinert i det du sier, vann. Det vil si at kyllingfileten er sprøytet med (salt)vann. Så vidt jeg husker var det 90% kyllingfilet, 10% vann. Dette gjør at man jo ikke kan sammenligne pris direkte med fersk filet, da denne ikke inneholder fyllstoff som vann. Nå har jeg ikke lest på pakken til FP eller prøvd kyllingfileten, men at kylling er marinert i saltlake er positivt. Normalt vil salt trekker fuktigheten ut av kjøttet, men en saltlake vil føre til at kjøttet trekker til seg mer fuktighet og dermed blir saftigere.
Lillros Skrevet 14. februar 2008 #25 Skrevet 14. februar 2008 ja det er jo myyyye billigere og.. blir jo til at vi ikke har kyllingfilet pga prisen, gubben spiser som en hest så da går det fort et par-tre kyllingfileter bare på han.. Men da ska jeg teste ut first price så fort lønninga er kommet på kontoen :D.. Bare gi meg noen gode oppskrifter med kyllingfileter viss dere har, noen bortsett fra wok =) Hvor selger du first price kylling filet? Jeg syntes det er utrolig digg å ta kyllig krydder på, steke de på pannen og servere med pasta og kyllingsaus. Utrolig digg!
Kptpower Skrevet 14. februar 2008 #26 Skrevet 14. februar 2008 Hvor selger du first price kylling filet? Jeg syntes det er utrolig digg å ta kyllig krydder på, steke de på pannen og servere med pasta og kyllingsaus. Utrolig digg! Les tidligere innlegg så finner du ut hvor det kan kjøpes. Vil bare nevne til dere tvilere litt om firstprice. Prinsippet bak firsprice er i første omgang selvfølgelig priskonkurransen blandt kjedene. Norgesgruppen har bare KIWI som ren lavpriskjede og derfor er FP viktig for de litt dyrere butikkene som meny for å kunne konkurrere på pris MED F.EKS. Rema 1000. Kvaliteten KAN være dårligere, men stort sett ikke. Dette sitter i hodet på mange forbrukere at merkevarer er mye bedre. Som oftest er det kvalitetskontrollen som bestemmer at et produkt blir first price. F.eks. blir alle appelsiner som f.eks. er litt for små blir ikke en merkevare. Det samme med f.eks. rødløk. Det mange forbrukere ikke vet er at f.eks. disse produktene som er mindre ofte er BEDRE enn de dyre, fordi de bla.a. ikke har vært offfer for alt for mye spøyting o.s.v. Da det gjelder kyllingfileter vil jeg tro det er samme prinsipp. De som er litt for store/små for å bli Nortura/Prior sine går til First Price. I tillegg blir prisen såpass lav fordi stort sett ingen ledd tjener penger på First Price. Som i butikken vil en 2 kg pose stort sett selges med tap / ingen fortjenste. Smarte kjøpmenn "gjemmer" unna endel av First Price produktene, eller rett og slett lar være å ta de inn!
Lillros Skrevet 14. februar 2008 #27 Skrevet 14. februar 2008 Opp med humøret da, er jo bare kylling vi snakker om liksom ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå