Gå til innhold

kyllingfilet fra first price

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er de på smak i forhold til prior sine?

Skrevet

Merker lite forskjell, men foretrekker FP siden jeg synes den har mindre sener/fett/lignende på seg. Og så er den jo MYE billigere!

Skrevet

First price kyllingfilet er så og si det samme som prior kyllingfilet, bare at de er frosne. First price pakkes hos prior. Smaker helt ok.

Skrevet

ja det er jo myyyye billigere og.. blir jo til at vi ikke har kyllingfilet pga prisen, gubben spiser som en hest så da går det fort et par-tre kyllingfileter bare på han.. Men da ska jeg teste ut first price så fort lønninga er kommet på kontoen :D..

Bare gi meg noen gode oppskrifter med kyllingfileter viss dere har, noen bortsett fra wok =)

Skrevet

Utenom wok bruker jeg kyllingfilet i ulike poseretter som krever kylling (asiatiske/indiske for det meste), i salat (helstekt i stekeovnen med salt, pepper&sitron feks), til taco/fajitas/wraps, helstekt med bacon rullet rundt (og med soppstuing/saus)..

Bruker First Price kyllingfilet gjerne flere ganger for uken.

Skrevet

Jeg kommer med et forslag til hvordan du kan servere kylling, selv om du skriver bortsett fra wok..... Hi hi...

Jeg synes det er nydelig og enkelt å servere stekt kyllingfilet/kyllinglår eller -vinger sammen med kokt ris eller stekte båtpoteter, friske grønnsaker som gulerot, sukkererter, parika og agurk skåret i strimler. Som saus bruker jeg ferdig sursøt saus fra flaske. Blir litt sånn "spise med fingrene mat" siden grønnsakene er rå og strimlet.

Skrevet

takker for alle svar, til og med wok'en :ler:

Var på middagsbesøk en gang å fikk servert noe som jeg syns var ganske godt..

Det var kyllingfilet med bacon og champion, men fløte og ost over som var gratinert i ovn.. var knall godt!!

Skrevet

Jeg har vurdert å kjøpe FP kyllingfileter noen ganger, men synes de ser litt "tørre" og gule ut? Ser frossen kylling sånn ut (jeg pleier ellers bare å kjøpe frossen kylling med skinn, enten hel eller lår), eller er det bare dårlig fryser i nærbutikken vår?

Skrevet

Jeg bruker kyllingfilet fra first price. Syns smaken er helt fin, og prisen er jo veldig fin.. :)

Skrevet
Jeg har vurdert å kjøpe FP kyllingfileter noen ganger, men synes de ser litt "tørre" og gule ut? Ser frossen kylling sånn ut (jeg pleier ellers bare å kjøpe frossen kylling med skinn, enten hel eller lår), eller er det bare dårlig fryser i nærbutikken vår?

De får samme farge som prior sine når de tiner. Men er posen gjennomsiktig?

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Hva er prisen på FP kyllingfiletene?

Gjest antigartner
Skrevet

Slenger meg på denne.

Vi har alltid en pose med FP-fileter i fryseren. De er helt utmerkede på smak og pris. Under halve prisen av Prior sine "ferske", så vidt jeg kan se. En annen ting som er fint med dem, er at de er frosset inn separat slik at du slipper å gjøre den umulige øvelsen "brekke fra hverandre sammenfrosne 18 grader kalde kyllingfileter uten å bli rasende og ødelegge inventaret" hver gang du skal ta opp etpar fileter fra fryseren.

Det står forresten på posen at de er marinert. I hva? Vann? Jeg kjenner ingen kryddersmak. Heldigvis.

Skrevet

Nei, jeg kjente heller ingen smak av marinering. Og jeg ble overrasket over størrelsen på den enkelte fileeten. Nesten i meste laget med en filet til meg, og jeg har ingen problemer med å spise en hel Prior filet...

Penslet med grillolje i dag, men neste gang prøver jeg luksusvarianten med bacon, sopp og fløte. Alltid en vinner!

Gjest antigartner
Skrevet
Hvor får man kjøpt FP-kylling?

Her jeg bor er det bare Kiwi som har dem.

Skrevet
Det står forresten på posen at de er marinert. I hva? Vann? Jeg kjenner ingen kryddersmak. Heldigvis.

Da jeg leste på pakken for kanskje ett års tid siden var de marinert i det du sier, vann. Det vil si at kyllingfileten er sprøytet med (salt)vann. Så vidt jeg husker var det 90% kyllingfilet, 10% vann. Dette gjør at man jo ikke kan sammenligne pris direkte med fersk filet, da denne ikke inneholder fyllstoff som vann.

Dette er forøvrig vanlig med billig-kyllingfileter kjøpt i Sverige. Jeg kjøper konsekvent ikke disse produktene, syns smaken og konsistensen er dårligere, og bruker forbrukermakten min i håp om at det blir slutt på slike billige løsninger.

Skrevet
Hvor får man kjøpt FP-kylling?

FP er EMV (egen merke vare) for Norgesgruppen. Norgesgruppen består av : JOKER, ULTRA, CENTRA, KIWI, MENY, SPAR, EUROSPAR.

Noen har også innkjøpsavtale med Norgesgruppen, eksempelvis Jacobs i Oslo

Alle disse har FP, og har de ikke den kyllingen så prat med butikksjefen om å bestille det inn til deg!

Det er umulig å få FP kylling hos Coop og ICA/rimi og Rema 1000 :)

Gjest antigartner
Skrevet
Da jeg leste på pakken for kanskje ett års tid siden var de marinert i det du sier, vann. Det vil si at kyllingfileten er sprøytet med (salt)vann. Så vidt jeg husker var det 90% kyllingfilet, 10% vann. Dette gjør at man jo ikke kan sammenligne pris direkte med fersk filet, da denne ikke inneholder fyllstoff som vann.

Dette er forøvrig vanlig med billig-kyllingfileter kjøpt i Sverige. Jeg kjøper konsekvent ikke disse produktene, syns smaken og konsistensen er dårligere, og bruker forbrukermakten min i håp om at det blir slutt på slike billige løsninger.

Det var det jeg antok. De har altså brukt "marinert" som en billig måte å øke vekten på produktet og dermed kunne ta lavere kilospris. Likevel slår regnestykket hyggelig ut i FP sin favør. 90% produkt til 50% pris er helt i orden for meg.

Jeg har ikke noe imot kvaliteten på FP. Synes disse filetene gir god valuta for pengene. Jeg bruker dem til gryter, paier og andre retter der de blir delt i småbiter før (og etter) steking.

Min måte å bruke forbrukermakt på i denne sammenhengen er å handle de produktene som gir mest mulig riktig kvalitet til riktig pris. (Dette er ofte en avveining, men med den prisen enkelte andre tar på kyllingfileter, skulle en jo tro at kyllingfilet er rene gallamiddagen.) FP er jo også framstilt i Norge, så de skal tilfredsstille samme krav til dyreetikk, slaktemetode og hygiene som en hvilken som helst annen norsk produsent.

Skrevet

Men i motsetning til svenske fileeter så ble det ikke masse væske i panna av disse fra FP. Jeg har sluttet å kjøpe kyllingfilet i Sverige....

Var veldig spent på FP, men etter første forsøk er jeg helt fan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...