Gå til innhold

Tannpuss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 1 1/2 år nekter plent å la meg pusse tennene hennes, dette skal hun klare selv. Hun biter litt på tannbørsten, men regner med at dette ikke er godt nok. Er det noen som har noen gode råd på veien.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fëawen
Skrevet

I starten brukte jeg 2 tannbørster. En som hun kunne pusse med, og en som jeg pusset med. Så byttet hun og jeg på. (Evt bruke tannkrem på den børsten du pusser med, så frister den litt). Noen ganger har det også hjulpet om vi sto ved et speil, slik at hun selv fikk se. Nå for tiden synes hun det er greit å ligge på stellebordet, når jeg pusser. Kanskje fordi da ser jeg hva jeg gjør, hvor jeg pusser, og det blir mindre ubehagelig? :)

Som du skjønner, er det ikke helt rutine på det. :fnise:

Skrevet

Førstepri er ihvertfall å kjøpe en elektrisk tannbørste hvis dere ikke har det, den gjør så mye bedre arbeid på den samme tiden. (viktig å bruke lite hode beregnet på barn).

Ellers så har jeg ingen gode råd, for det eneste som hjalp jenta vår var at hun ble eldre. Lovnader og triks kunne fungere en dag eller to, så var det stopp og påan igjen. Måtte stort sett holde henne fast på fanget for å få pusset tennene orntlig, men må man så må man. Lillebror er ikke veldig mye bedre. han har dårlige dager, og gode dager da han er eksemplarisk på tannpussen. Rekner med at han vil vokse av seg de dårlige dagene...

Skrevet

Elektrisk tannbørste fungerte ikke her, og gjør det ikke enda. Han er 3 år nå, men vi har hatt perioder der tvang bare måtte til. Tennene skal pusses uansett. Når han ble eldre gikk det bedre og nå har vi to tannbørster. En han pusser med og en jeg pusser med.

Skrevet

Mine to måtte gjennom en periode med tvangspussing før de skjønte at det ikke var noen vei utenom. Det ble mye skrik og skrål en stund, men det gikk seg til etter hvert. Heller det enn råtne tenner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...