Gå til innhold

Hva er egentlig Mastercard?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte bruke 10.000 av mastercarden min idag, uten å fortelle noe mer utover det.... Hva går det egentlig ut på? Når må jeg betale tilbake? Jeg tør ikke å spørre banken akkurat nå, og har panikk her nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg måtte bruke 10.000 av mastercarden min idag, uten å fortelle noe mer utover det.... Hva går det egentlig ut på? Når må jeg betale tilbake? Jeg tør ikke å spørre banken akkurat nå, og har panikk her nå...

Da må du betale tilbake hele beløpet innen utløpet av denne måneden og frem til forfall ca 19 eller 20 februar. Betaler du ikke alt innen forfall får du rundt 20% rente på restbeløpet og jeg tror minstebeløpet du MÅ betale er kr 300.

Betaler du ikke alt ved forfall har du "verdens dyreste lån" i tiden etter og frem til du har betalt alt.

Klarer du ikke å betale hele beløpet på kr 10 000 ved forfall i februar bør du undersøke alle muligheter for å skaffe deg et billigere lån.

Skrevet

Selv om du har skrekk for banken så vil jeg likevel anbefale deg å ta kontakt med dem. Det er flere ulike kortutstedere som tilbyr Mastercard, og både renten, forfallsdato og andre betingelser kan variere fra utsteder til utsteder.

(evt. hvis du forteller oss hvilken kortutsteder du har kortet gjennom så er det gjerne noen her som har det samme)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Det er fra sparebank1.... Får jeg da 2000 kr i renter? Jeg er uten jobb, og måtte betale depositum på leiligheten... Så jeg tror ikke jeg har noe mulighet for lån eller :/

Gjest Elfrida
Skrevet
Får jeg da 2000 kr i renter?
20 % rente på 10 000 blir 2000 på ett år, ikke pr måned. Antagelig kan det også være at renta er høyere enn det, men det blir ikke de svimlende summene med en gang. Tror du kan ta dette helt med ro, og nedbetale så mye du kan hver måned.
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Tusen tusen takk for svar.... Jeg skjønte ikke helt det med rente for hver månede eller år... Jeg skal prøve å betale så mye som jeg overhode kan i måneden...

Skrevet

Et tips kan være å ta kontakt med banken og få depositumslån. Renta vil være lavere enn på Mastercardet.

Skrevet
Tusen tusen takk for svar.... Jeg skjønte ikke helt det med rente for hver månede eller år... Jeg skal prøve å betale så mye som jeg overhode kan i måneden...

Formelen er vel som følger:

(nominell rente * beløp * antall dager utestående (f.eks. 30 dager)) / 100 / 365

Noe som blir knappe 150,- rente for en måned med 10.000,- utestående

Gjest vimselot
Skrevet

Hvis du kan betale beløpet i løpet av kort tid, er det ikke sikkert du tjener noe på å låne av banken da de tar et gebyr for å gi deg lån, og dette kan raskt bli høyere enn rentene du betaler på mastercardet.

Anbefaler ingen å bruke mastercard (har kort selv, men bruker det ikke), fordi det raskt kan bli enkelt å låne litt mer og litt mer, til man sitter der og kun betaler renter, mens selve gjelda nesten ikke går ned.

Skrevet

Herregud, du bruker Mastercard på 10 000, og så vet du ikke hva Mastercard er engang? Er du helt dum eller? Må jo sette deg inn i regler før du bruker så mye penger!!!

Skrevet

Det lureste er å ha en kreditt på bare 5000,- Det er ikke krise om det er i minus, for det kan alltids betales tilbake når det er så små summer. Minstebeløpet som betales per mnd pleier å ligge på 200m. i mnd.

Selv om noen er veldig negative til Mastecard, så synes jeg det er veldig nyttig OM det skulle oppstå en liten pengekrise, eller du vet at du veldig snart får penger som kan dekke 5000,- (som er min maks kreditt).

Er også greit å ha om f.eks brukskortet skulle bli stjålet eller mistet, slik at en har litt å gå på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...