LilleEkorn Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Fant denne på nettet, og den er kjempesmart! Her får man høre litt av flere brudemarsjer. Kanskje vi kan skrive litt om hvilke vi liker, eller vil ha i våre vielser?? http://www.sjomannskirken.no/hoved.aspx?m=...&amid=21317
Yougogirl Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Vi hadde faktisk Triumf march av Verdi, men når jeg spiller den av her, blir det helt feil... Det som spilles,- er bare en liten del, og det er ikke den delen vi hadde.. Men vi hadde heller ikke orgel, vi hadde trompeter.. Det var utrolig stilig.
mia83 Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Vi skal ha Mendelssohns bryllupsmarsj fra En Midtsommernattsdrøm til inngang og Brudemarsj fra Øre til utgang. Kjempeflott side forresten
Concertina Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Vi har ikke begynt å diskutere brudemarsj enda, men her er noen flere linker hvor man kan høre marsjene (noen med trompet): Tormods bryllupsmusikk med trompet og orgel Sangmannen Music list for weddings at St Mary's Jazz-Vås
Concertina Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Jeg ble sittende å høre på brudemarsjer nå, kunne godt tenkt meg Gammel-Sjugurmarsjen som inngangsmarsj - min kjære har røtter i Skjåk og jeg liker den "ventende"-tonen i starten. Synes og Jan Magne Førdes brudemarsj er nydelig. Sambo vet jeg liker Brudemarsj fra Telemark/Seljord. Vi får se hva vi ender opp på, nok en ting vi må diskutere litt
Sympatia Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Fins det noen sider med salmer da? Syns det er så vanskelig å velge det bare ved å se teksten, vil høre også? Håper jeg ikke kupper tråden....
Hønemora Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Min inngangs (og sikkert utgangs marsj) marsj blir Cannon D major (Canon in D) Visst alt går etter planen blir den spelt med el gitar :D
LilleSolstråle Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Jeg tror kanskje vi skal ha Wagner med brudemarsj fra Johengrin inn og Bryllupsmarsj fra en midtsommernattsdrøm ut.. Har ikke diskurtert det veldig nøye, men vi føler det er det som virker mest naturlig for oss (det vi forbinder med kirkebryllups-musikk:) )
Silje79 Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Vi skal ha Inn: Brudemarsj av Førde / Brass Brothers Ut: Brudemarsj fra Seljord/Telemark Trompetsolo: Gje me handa de ven Trompetsolo: Vitae Lux Salmer: Deilig er jorden Kjærlighet fra Gud
miss_universum Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har hørt uttallige brudemarsjer nå, men finner ingen som liksom høres riktig ut...Noen som har noen tips?
LilleEkorn Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. januar 2008 Et tips jeg har fått er å be organisten i kirken spille noen "live" for dere. Da får man et helt annet inntrykk enn å bare høre noen snutter..
mia83 Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Fins det noen sider med salmer da? Syns det er så vanskelig å velge det bare ved å se teksten, vil høre også? Håper jeg ikke kupper tråden.... Har ikke sett noen side med salmer, men vi skal ha Kjærlighet fra Gud og Å leva det er å elska. Synes det er typisk brudesalmer Og de er fine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå