Gå til innhold

Dagpenger fra NAV

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Heisann!

Jeg er for øyeblikket i jobb, men tenker på å slutte. Skal på en rekke jobbintervjuer så regner med at jeg er i jobb snart. Men hva hvis det ikke skjer? Hvor lang karantenetid har man hos NAV når man sier opp frivillig? Og hvor mye får man i dagpenger?

Håper noen kan svare meg på dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Heisann!

Jeg er for øyeblikket i jobb, men tenker på å slutte. Skal på en rekke jobbintervjuer så regner med at jeg er i jobb snart. Men hva hvis det ikke skjer? Hvor lang karantenetid har man hos NAV når man sier opp frivillig? Og hvor mye får man i dagpenger?

Håper noen kan svare meg på dette

Venteperioden (karantenen) er 8 uker dersom du sier opp selv. Husk at den teller fra datoen du slutter eller datoen du melder seg arbeidsledig hos NAV - den av de som er sist.

Dagsatsen på dagpengene er 24 promille av dagpengegrunnlaget (enten fjorårets bruttoinntekt eller snittet av bruttoinntekt for de tre foregående år - den av de som er høyest) i 5 dager pr uke.

Gjest kenneth
Skrevet
(...)Dagsatsen på dagpengene er 24 promille av dagpengegrunnlaget (enten fjorårets bruttoinntekt eller snittet av bruttoinntekt for de tre foregående år - den av de som er høyest) i 5 dager pr uke.
2,4 promille (ikke 24 promille, som tilsvarer 2,4%)
Skrevet
2,4 promille (ikke 24 promille, som tilsvarer 2,4%)

:klaske:

Skylder på at jeg har snytt ut omtrent hele hjernen siste døgnet... :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...