Gjest Scampi Skrevet 25. april 2003 #21 Del Skrevet 25. april 2003 Ruskfat sies det her i huset, og vi er fra det glade nord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest c75 Skrevet 25. april 2003 #22 Del Skrevet 25. april 2003 Er også fra Nord-Norge og sier skrellfat! Mye forskjellig ute og går!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jusy me Skrevet 25. april 2003 #23 Del Skrevet 25. april 2003 Tror egentlig det heter kuvertt-asjett. Men jeg kaller det for "asjetten med alt rusket oppi".. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sivi Skrevet 25. april 2003 #24 Del Skrevet 25. april 2003 Sier faktisk ruskefat jeg og, selv om jeg er østlending. Har faktisk ikke tenkt på det før nå at dette er et Bergensord, så da har jeg det vel fra han jeg er gift med.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2003 #25 Del Skrevet 26. april 2003 Mens noen bergensere kaller det rødfat. Aner ikke hvorfor..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 26. april 2003 Forfatter #26 Del Skrevet 26. april 2003 Hmmm det har aldri jeg hørt før i alle fall Mange gøye variasjoner her gitt :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jamie Skrevet 27. april 2003 #27 Del Skrevet 27. april 2003 "Ruskefad" sier vi på Jæren! Ihvertfall jeg og resten av min familie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 27. april 2003 #28 Del Skrevet 27. april 2003 Nja, kuvert-asjett er vel egentlig sånn som kvar enkelt person har til venstre for gaffelen sin ved penare oppdekking, på restaurant og sånn, til å ha f.eks. brød og smør på. Ej åkkså e fra sunnmøre, å ej sei ruskefat. Og når de e fisk, heite rusket "måd". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 28. april 2003 #29 Del Skrevet 28. april 2003 På min dialekt sier vi "mollfat". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 28. april 2003 #30 Del Skrevet 28. april 2003 Ein tallerken te å ha skral og bein på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2003 #31 Del Skrevet 28. april 2003 Lisle skrev: på sunnmøre sier vi også ruskefat!!! Jepp! Med u-en uttalt nesten som en o dersom du ikke kommer fra Bya. Da jeg var lita trodde jeg det hette troskefat, fordi jeg ikke hørte e-en i "et" som så ofte kom først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 28. april 2003 #32 Del Skrevet 28. april 2003 Hjemme hos meg kaller vi det bare søpletallerken, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2003 #33 Del Skrevet 28. april 2003 Min sambo fra Oslo (riktignok med foreldre fra Finnmark..) sier ruske fat, jeg ser skræll-tallik (Trysil). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #34 Del Skrevet 22. september 2020 Drar opp denne gamle tråden, istedenfor å lage ny. Jeg sier ruskefat. Er fra Hardanger. Anonymkode: 45e40...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå