Gå til innhold

HVor får jeg tak i et supert korsett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger et korset som virkelig gir hold. Det er jo spiler i kjolen min, men vil ha noen som virkelig holder inn.

Noen som har noen gode forslag eller erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt et fra Vollers korsett i England og det er helt FANTASTISK. Det er av den gode gammeldagse sorten hvor man tar spenntak for å stramme.

Mistet 17cm rundt midjen:)

Det er dyre korsetter, men kvaliteten er helt super.

Vollers.co.uk mener jeg å huske adressen er.

Jeg var litt uheldig å bestilte feil farge, men det var ingen problem å bytte, virker som et seriøst selskap:)

Jeg bestilte 3 størrelser mindre enn oppmålt og da passet det som hånd i hanske:)

Gjest glamourgirl
Skrevet

Hei du!

Ta en titt hos LaLina i Ullevållsveien i Oslo, de har veldig mye flott, og er dyktige på å hjelpe. Du kan jo ringe dem og høre hva de har....

www.lalina.no

Skrevet

Vollers er et bra tips, et annet er Axfords. Kvaliteten på disse to er vel omtrent den samme såvidt jeg har forstått.

Gjest LaLina-stamkunde
Skrevet

LaLina er et utrolig godt tips hvis du bor i Oslo! :) De er kjempeflinke til å hjelpe, og veit hvordan undertøy virkelig skal sitte.

(Jeg gikk inn på LaLina med BH-størrelse 95 C og kom ut med 80 F. Gjett om det blei forskjell!)

Gjest glamourgirl
Skrevet

Stamkunde her også, forøvrig.

Gjest Grafica
Skrevet

www.fairygothmother.com sine korsetter er fantastiske, beste kvaliteten jeg noengang har vært borti :) Det er EKTE korsetter, ikke noe undertøysHMmøl, med stålspiler.

Hvis du skal gå med korsett på bryllupsdagen, vil jeg råde deg til å øve deg med det hjemme hver dag et par uker i forveien, for å venne deg til det. Husk at du skal ha 3-4 størrelser mindre enn det målet på livet ditt er :)

Skrevet
Hvis du skal gå med korsett på bryllupsdagen, vil jeg råde deg til å øve deg med det hjemme hver dag et par uker i forveien, for å venne deg til det. Husk at du skal ha 3-4 størrelser mindre enn det målet på livet ditt er :)

Hos Axfords så sender man reelle mål av seg selv også plukker de ut riktig størrelse (bare slik at ingen gjør tabben og setter opp "ønskemål" ;))

Gjest Grafica
Skrevet

Det er fint :) Jeg målte midjen min bare og bestile fire inches mindre, mitt er litt for lite, men det gjør ikke noe, siden jeg har store planer om å kvitte meg med et par kilo ;)

Selv er jeg igang med å velge hva slags type det neste korsettet mitt blir, om det blir enda et underbust, eller et overbust. Jeg er "gother" så jeg bruker korsett endel mer enn bare èn gang på bryllupsdagen ;P

Gjest lurer på
Skrevet

lurer på....blir det ikke klumpete med korsett under brudekjolen? vil ikke den synes liksom. og en ting til brudekjoler som har snøring bak, fungerer de som korsett, eller skal man ha korsett under disse også evt. Har aldri brukt korsett, så spør kanskje dumt men har ikke peil.

Gjest Grafica
Skrevet

Om en brudekjole bare har SNØRING bak, men ingen spiler, ingen hekter foran osv. så fungerer den ikke som et korsett, nei.

Det som evt. blir klumpete er jo snøringen. Men den tykke snøringen som følger med kan byttes ut med sterkt tynt silkebånd eller lignende, så blir det ikke så klumpete ;)

Personlig har jeg tenkt å ta korsett utenpå kjolen, når jeg kommer så langt ;)

Og man SKAL jo ikke ha korsett under noenting, man må ikke :P Det finnes dessuten spesielle undertøyskorsett, også, som er billigere pga det er ikke så fine materialer i de, mindre silke, mer bomull ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...