Gå til innhold

irish stew

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage irish stew i morgen, men ser det finnes ulike måter å gjøre det på. De store spørsmålet for meg er om jeg skal koke med grønnsakene (gulrot, potet, sellerirot, løk, kål) hele tiden, dvs ca 1 1/2 t, eller koke kjøttet først og ha oppi grønnsakene en halvtimes tid til slutt... Noen som har lagd dette og vil anbefale meg en måte å gjøre det på?

(evt ender jeg med å lage makedonsk "fårikål" i stedet...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å koke grønnsakene med hele tiden. Jeg har spist det i Irland og det smakte skikkelig ihjelkokt. Jeg ville heller hatt i grønnsakene senere.

Skrevet

Takk for svar :) Det bekrefter vel det jeg tenkte, at det hørtes ut som vel lang koketid... Kanskje det blir bedre om man putter gryta i ovnen med mindre væske, evt, sånn som denne? Ellers skal jeg prøve meg på å ha i grønnsakene etter hvert.

Skrevet
Kanskje det blir bedre om man putter gryta i ovnen med mindre væske, evt, sånn som denne?

Den så god ut! Sikkert mye bedre enn irish stew.

Skrevet

Jeg endte med å lage pecheno jagne so zelka sånn ca etter oppskriften i linken (men med mer løk, litt mindre kål og to lange røde chili ca uten frø), og kan fortelle at det ble nydelig :) En sterk og mindre bløt versjon av fårikål, på en måte. Man kan justere mengden chili avhengig av hvor sterk man ønsker den selvsagt, og jeg kokte ikke ekstra poteter ved siden av, men det hadde kanskje vært lurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...