Gå til innhold

Inngangsmusikk til brudebarn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt at brudebarna skal gå opp kirkegulvet alene før jeg og min far kommer inn. Vi skal ha en "vanlig" brudemarsj som inngangsmarsj (har ikke bestemt meg for hvilken ennå),men ser for meg at det kan bli litt voldsomt for ungene,og vil at de skal komme opp alene til en litt roligere sang/marsj.

Er det noen som har forslag til sanger/marsj som egner seg?

Hva synes dere foresten om dette forslaget?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_snuppa_*
Skrevet

Jeg tror jeg ville synes det var rart med brudebarn som går helt opp alene, og til en annen sang. "Jaha, hvor er bruden?" Jeg synes det er mer naturlig at de går noen meter foran dere.

Skrevet
Jeg tror jeg ville synes det var rart med brudebarn som går helt opp alene, og til en annen sang. "Jaha, hvor er bruden?" Jeg synes det er mer naturlig at de går noen meter foran dere.

jeg må si meg litt enig der.

men i tilfelle så hadde det jo vært ille søtt med en disney sang kanskje? :hjerter_rundt:

Gjest Ballerina
Skrevet

jeg må si meg litt enig der.

men i tilfelle så hadde det jo vært ille søtt med en disney sang kanskje? :hjerter_rundt:

Må si meg enig her! Melodien vår er kjempelang, så brudebarna kommer til å gå litt før, men vi går til samme melodien! ;) Og det er ikke sånn at de har satt seg på plass inne før jeg kommer opp!

Skrevet

Jeg har også tenkt at det kan bli litt voldsomt med full kirke og kirkeorgelet som stemmer i. Men barna kan jo også gå inn etter bruden? Jeg mener å ha lest et sted at "skikk og bruk" var at de gikk foran bruden hvis hun hadde kjole uten slep, og etter bruden hvis hun hadde kjole med slep -eller var det omvendt? Jeg tror vi sender brudepike og svenn inn med min forlover før vi kommer inn, uten noen ekstra sang, nettopp fordi jeg tror det kan bli litt mye for dem. Men det kommer jo an på hvor gamle de er også...

Skrevet

Åh, det hørtes veldig søtt ut.

Skrevet

Hei

Det hadde sikkert vært koselig.

Men er det ikke sånn at når musikken begynner å spille, så reiser folk seg i påvente av bruden? Synes kanskje i såfall at det er litt dumt om folk skal stå til to sanger...?

Jeg ville nok ikke ha gjort det slik du sier. :)

Men lykke til uansett hva du bestemmer deg for.

Skrevet

Går brudepike/svennane berre litt framfor bruda eller bak bruda e no de nesten ingensom kjem til å sjå dei....Bruda e no liksom den alle vil sjå... So korfor ikkje la dei gå først, la folka få sjå kor nydelige dei e.

Min inngangs marsj blir Canon in D, den begynde veldi roli i begyndelsen, so då kjeme mine brudepike/svenna til å gå først, so når melodien teke sej litt op, då kjeme ej... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...