Gjest Gjest_Lotta_* Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Alle vet hvordan man popper mais. Jeg ville lage min egen ostepop. Jeg tok en gryte med lokk, satte den på varmen med litt smør. La så oppi et halvt kilo gulost. Men osten poppet ikke! Den bare smeltet og rant utover i gryta. Hva gjør jeg feil?
Brunhilde Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Du skulle selvfølgelig ha kuttet osten i terninger før du la den i gryta.
Gjest Eurydike Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 (for anledningen ostepop, selvfølgelig)
Gjest Yihaa Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Du skulle selvfølgelig ha kuttet osten i terninger før du la den i gryta. Det var et godt tips! Kanskje litt avlange biter? Lykke til til trådstarter!
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Altså, maiskornene en lager popcorn er jo tørka eller noe, og skikkelig harde. Så kanskje du burde brukt tørka ost? Parmesan kan kanskje fungere, den er ihvertfall veldig tørr.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #7 Skrevet 17. januar 2008 Nå har jeg prøvd igjen, med oppdelt parmesan. den ble bare brunsvidd. Hvordan popper man ost? Er det ingen som vet?
Gjest sjokka Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 okay, sjokket har lagt seg... ostepop er nok dessverre ikke laget kun av ost, det er laget av mais..med ostesmak.. hvordan man lager det vet jeg dessverre ingenting om..
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Snakk om å gjøre ting vanskelig. Del osten opp i litt avlange firkanter. Stikk et maiskorn inn i hver ostefirkant. Varm opp ei gryte med frityrolje og hell alle ostefirkantene oppi. Ikke legg på lokk! La dem poppe rundt i rommet for å få dem mest mulig luftige.
Annie Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Snakk om å gjøre ting vanskelig. Del osten opp i litt avlange firkanter. Stikk et maiskorn inn i hver ostefirkant. Varm opp ei gryte med frityrolje og hell alle ostefirkantene oppi. Ikke legg på lokk! La dem poppe rundt i rommet for å få dem mest mulig luftige. NEI NEI NEI!!! De må jo skjæres i buer med avrunda ender!! Ellers blir det heeeelt feil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå