Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Er det fortsatt ikke mulig å konkurere med ponni etter at man har fylt 16 år? Heller ikke i dressur? Mente det var mulig å konkurere på ponni i hesteklasser?
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 PC'n henger seg hver gang jeg prøver å åpne reglementet på rytter.no. Og reglementet jeg har er fra 1995
Gjest Dixie i.i Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Du har alltid hatt muligheter til å konkurrere med ponny i hesteklasser på hestenes vilkår, dvs at man ikke følger aldersbegrensingen. Dog kan dommerne reagere om en veldig stor person rir på en liten ponni. Men finnes flere KAt 1 ponnier som går på Ds tevner rundt om kring med voksneryttere...
smidja Skrevet 18. januar 2008 #4 Skrevet 18. januar 2008 Mulig jeg tar feil, men går det ikke på høyde på rytter og ikke alder?
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Alder. Finner ikke noe sted det står at man kan konkurere etter at man er 16 (sprang) og 17 (dressur). Men håper det er som Dixie sier. Høyde og vekt for kat 3 og 4, under 160 cm og 45 kg (om jeg ikke husker helt feil). Jeg er i allefall ikke for stor for ponnien min, og kommer sikkert heller ikke til å delta på annet enn klubbstevner i små klasser.
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Det ville jo være rart om ponnier ikke kunne delta i voksen klasser, rett og slett fordi en del hesteraser har individer som er under målet for hest bl.a. en del fjordinger, og jeg vet mange som har små fjordinger som konkurrer både i sprang og dressur.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #7 Skrevet 18. januar 2008 da har jeg sikkert husket feil/fått feil info!!! Gleder meg
Gjest Dixie i.i Skrevet 19. januar 2008 #8 Skrevet 19. januar 2008 Nå husker jeg ikke reglementet ordrett, men tror det bare står noe i KR1 om at ponnyer kan konkurrere på hestenes premisser... I de gode gamledager kunne man konkurrere i ponnyklassene til man var 18, men bare ri mesterskap til man var 16. Men tror de endret dette i 94 eller noe sånt... Muligens at du må ha disp over 1.30 (eller så er det bare det at da kan du kreve at avstanden i kombinasjonene tilpasses deg) Ponnykokurranser går på høyde på ponnyen og alder på rytteren... I kjørekonkurranser gjelder ikke aldersbestemmelsene på kusk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå