Gå til innhold

Usikker på forholdet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Det har seg sånn at meg og kjæresten har vært sammen i 4 år nå. De første 2 årene var alt flott! Jeg var veldig forelsket og vi hadde det veldig bra.

Sommeren 2 år siden begynte jeg å føle meg usikker. Er han nok for meg? lurte jeg på. Jeg følte han var kjedelig.

Vi kjøpte oss leilighet sammen og det ordnet på en måte ting. For en stund. Et halvt år senere kom usikkerheten tilbake. Måten jeg følte det på var at følelsene mine ikke var de samme lengre, mistet sex lyst, ville ikke at han skulle ta på meg, klemme meg m.m.

Slik har det gått opp og ned nå det siste 1, 5 året. Masse usikkerhet, nesten ingen sex lyst eller kose lyst.

Det går jo selvfølgelig opp og ned, men mest ned føler jeg. Litt av problemet er at jeg trives veldig godt i hans selskap, men mer på det vennskapelige plan. Jeg tenner ikke på han lengre og føler av og til jeg får litt eklinger av han.

Til vanlig er jeg en veldig glad og omgjengelig person, men han får meg irritert og får frem mine verste sider.

Hva skal jeg gjøre?

Vi har hatt en pause, men jeg tok han fort tilbake for han var så knust å jeg tenkte at jeg måtte gi det en sjanse. Jeg savnet han da, men vet ikke om dette var for at jeg savnet han som person og kjæreste eller om det bare var for å ha noen der.

Dette tar skikkelig på. Tankene spinner i ett sett og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Håper noen kan ta seg tid å gi meg noen råd.

MVH Jente 24 (Oslo)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det har gått så langt at du ikke vil at han skal ta på deg og du har mistet interessen, ja da må dere enten komme dere til en samlivsterapeut a.s.a.p eller gå videre hver til dere...

Skrevet

Jeg hadde det også sånn, med eksen min. Forskjellen mellom deg og meg er at hos meg kom den følelsen etter 2-3 mnd., når den først forelskelsen hadde lagt seg og vi var blitt godt kjent. Han var nok litt annerledes enn det jeg trodde når jeg først ble kjent med ham, hadde endel holdninger til ting som var annerledes enn mine. Jeg begynte å tvile som sagt etter 2-3 mnd, men vi hadde noen oppturer innimellom. Men etter 8 mnd gikk det ikke lengre, etter å ha prøvd å bo sammen i 1 1/2 mnd.

Og jeg ser idag at jeg gjorde det rette. Vi var for forskjellige til at det kunne funket med oss, rett og slett.

Har du snakket med ham om dette? Merker han at du er usikker? Er han villig til å prate om dette, eller lukker han øynene for det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...