bebis80 Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 :gjeiper: Første gangen jeg skriver innlegg her på forumet,så tilgi meg om det blir litt "knotete". Er det noen der ute som vet hvor lenge etter "utløpsdagen" man kan spise egg? Jeg lurer også på om det går an å knuse og fryse ned rå egg for bruk i matlaging ved en senere anledning?
Gjest frulou Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Utgåtte egg har jeg brukt så lenge som tre uker etter utløpsdato, med stort hell- egg har veldig lang holdbarhetsdato, og når et egg er dårlig er det noe man LUKTER.Frysing av egg har jeg ikke prøvd....
Gjest Eurydike Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Egg kan fint fryses - plommer og hviter hver for seg.
bebis80 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2008 Ok, takk for tipset! Har vært "lur" og kjøpt stor pakke med egg fra First Price,men får jo aldri spist dem opp..
Karen Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 :gjeiper: Første gangen jeg skriver innlegg her på forumet,så tilgi meg om det blir litt "knotete". Er det noen der ute som vet hvor lenge etter "utløpsdagen" man kan spise egg? Jeg lurer også på om det går an å knuse og fryse ned rå egg for bruk i matlaging ved en senere anledning? Fikk tips fra en kokk en gang. Hvis du snur eggene varer de 14 dager til i kjøleskapet. Du kan visst fortsette og snu de og de varer enda lenger.
Gjest Gjest_bebis80_* Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Enda et tips, tror jeg skal eksperimentere litt nå og se om det stemmer,hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå