Gjest pille Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Hei! Jeg bruker månedslinser og har fått beskjed av optiker om at øyedråper som gjør det hvite i øyet hvitere ikke er lurt å bruke når man har linser. Er det noen her som vet om dråper som det er trygt å bruke, evt annet man kan gjøre for å unngå røde øyne?
Parfumfreek Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Er du sikker på at linsene er de rette til deg? Du skal egentlig ikke bli rød i øynene av kontaktlinser (kanskje hvis du har hatt dem på VELDIG lenge) Du kan jo prøve fuktdråper, men ikke sikkert det hjelper nevneverdig. Optikeren min sa jeg kunne bruke ClearEyes til festbruk, men jeg skulle dryppe 1/2 time før jeg tok på linsene.
lunina Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har hatt linser siden jeg var 13(endagslinser og fra 15 år-nattogdag månedslinser), og min erfaring er at når øyene blir røde, er det noe galt. Enten er linsene tørre, øyebetennelse eller at de bare trenger å hvile. Da tar jeg av linsene, skyller de i linsevæske og bruker "fuktighetsøyedråper" før jeg tar de på meg igjen:) Røde øyne bortevekk!
Gjest TS Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har hatt linser siden jeg var 13(endagslinser og fra 15 år-nattogdag månedslinser), og min erfaring er at når øyene blir røde, er det noe galt. Enten er linsene tørre, øyebetennelse eller at de bare trenger å hvile. Da tar jeg av linsene, skyller de i linsevæske og bruker "fuktighetsøyedråper" før jeg tar de på meg igjen:) Røde øyne bortevekk! Dersom jeg er trett så blir øynene mine fort røde. De blir også veldig tørre og røde etter at jeg har brukt dem en hel dag og så går ut på byen om kvelden. Frister lite å erstatte dem med brillene for å la øynene hvile selv om det er det mest fornuftige. Takk for råd om å bruke dråper en god stund før linsene settes i
Munachimso Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Om øynene blir tørre kan du jo bruke "fuktighetsøyedråper" (hva det nå enn heter..)? Jeg har samme problem av og til og det er det jeg ble anbefalt
Yougogirl Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Og et spørsmål... Får man kjøpt clear eyes i Norge?? Har ofte røde øyne etter nattevakter, ikke særlig pent hvis man skal ut av huset.. hehe
wind-up bird Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Og et spørsmål... Får man kjøpt clear eyes i Norge?? Har ofte røde øyne etter nattevakter, ikke særlig pent hvis man skal ut av huset.. hehe Nei, det ble ulovlig å selge for noen år siden så vidt jeg husker.
Yougogirl Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Det var det jeg også mente...jaja, får leve med det da..
wind-up bird Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Det var det jeg også mente...jaja, får leve med det da.. Det er visstnok ikke helt sunt for øynene i lengden å bruke den slags øyedråper, så det er kanskje like greit?
La Luna Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Dersom jeg er trett så blir øynene mine fort røde. De blir også veldig tørre og røde etter at jeg har brukt dem en hel dag og så går ut på byen om kvelden. Frister lite å erstatte dem med brillene for å la øynene hvile selv om det er det mest fornuftige. Takk for råd om å bruke dråper en god stund før linsene settes i Du burde absolutt la øynene hvile mer, røde øyne er jo øynenes måte å si i fra på at de ikke er helt fornøyde. Husk at du bare har et par øyne. Eventuelt kan du jo vurdere en laseroperasjon hvis det er så veldig ille å gå med briller innimellom.
wind-up bird Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 (endret) Det er viktig å være klar over at øynene blir rødere på sikt ved bruk av clear eyes og liknende typer øyedråper. Virkestoffet i øyedråpene får blodårene i øyet til å trekke seg sammen, for å motvirke dette, utvider blodårene seg, og forblir større enn de var i utgangspunktet. edit: la til et par ord Endret 16. januar 2008 av wind-up bird
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #12 Skrevet 19. januar 2008 Jeg har lenge hatt problemer med røde og såre øyne ved bruk av kontaktlinser. Siden du bruker månedslinser, kan du jo prøve å bytte til daglinser, det kan hjelpe. Et annen tips som jeg synes hjelper litt, er å massere øyelokkene med vaskeklut med så varmt vann som du klarer morgen og/eller kveld, bare trykk lett. Bruk av p-piller kan også forårsake tørre og dermed røde øyne, bytte av prevensjonsmiddel har visstnok hjulpet en del. Ellers er det også noen som bare har tørre slimhinner eller noe med tårekanalene (som jeg ikke husker) og bare må finne seg i dette problemet. De optikerne jeg har vært hos sier dette med røde øyne ikke er farlig så lenge du ikke bruker kontaktlinsene altfor mye og går til årlige sjekker
henine Skrevet 21. januar 2008 #13 Skrevet 21. januar 2008 Hvis du har røde øyne kan du ha en øyebetennelse, hvis ikke tror jeg linsene ikke passer for deg, man skal ikke få røde øyne av linsebruk. Men når jeg blir tør på øynene bruker jeg å øyedråper som fukter øynene. Denne får du kjøpt på : www.lensway.no Den heter Ciba Vision AQuify. Funker veldig godt.
Gjest Thea Marie Skrevet 5. november 2009 #14 Skrevet 5. november 2009 Hei! Åh, jeg har akkurat samme problem! Det handler ikke om noen kommende betennelse, men en konstant rødhet, ikke sant? Jeg er ofte ok om morgenen litt etter jeg har våknet, men utover dagen blir det verre og verre, særlig hvis jeg går med kontaktlinser. Når jeg går uten er det litt bedre. Jeg har prøvd Dailies comfort plus, og to-ukers linser som man sover med. Alt er det samme, pluss at jeg KJENNER dem på øynene hele tida. Jeg har aldri hørt om noen som har samme problem. Jeg tror øynene våre bare er ekstremt sensitive og mottakelig for alt som er i luft og rom, som støv, røyk, kanskje sminke (jeg reagerer f eks på pudder).. Jeg tyr ofte til "drop it" saltvannsdråper når jeg har noe inni øynene, bare for aldri å gå rett inn i dem med tørre fingre/q-tips. Dråper er jeg mer forsiktig med, noen reagerer jeg på, andre er ok, men øynene burde jo "klare seg selv" eller hva? Jeg vet ikke. Jeg håper fortsatt på å en dag vende meg til kontaktlinser likevel. Tror jeg går tilbake til dagslinser.. I tillegg vil jeg bare si, at røde øyne kan virke generende, men vi må prøve å bare blåse i det. Noen ganger gjør det ikke vondt i dem, men folk kommenterer at jeg ser trøtt ut og sånn. Det er kjipt, men det er bare å åpne dem opp vidt med et smell og ta dem som de er, la gløden skinne igjennom. Det er jo ikke fargen det kommer an på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå