Gå til innhold

Kattespråk, hva betyr de ulike tingene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten jentepus som foreløpig er veldig leken og kosete. Det jeg lurer på er hva hun prøver å si når hun tar potene forsiktig opp i ansiktet mitt. Hun kan gjerne gjøre dette mens hun allerede har kontakt med meg/jeg koser med henne.

Har prøvd å kommunisere med øynene, ved å lukke dem markant, og smalne øynene. Foreløpig virker det ikke som hun reagerer nevneverdig på det, bortsett fra at hun tok ene poten forsiktig mot øyet mitt et par ganger da jeg lukket øynene et par ganger.

Noen som vet hva hun prøver å si til meg? :)

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også opplevd at kattunger synes øynene våres er spennende. Spesielt når vi blunker... Den er vel bare nysgjerrig og prøver å bli kjent med deg...

Skrevet

Akkurat hvorfor hun legger poten sin på fjeset ditt vet jeg ikke. Men når kattene myser, så smiler de.. Mine setter seg utenfor skapet hvor vi har godbitene, og så myser de så fint at de smelter hjertet til matmor.. :rødme:

Har også opplevd at de legger poten på ansiktet mitt, men jeg kan ikke se noen grunn/sammenheng..

Skrevet

Mina kattungar gjorde också det i starten.

Tänkte de bara lekte med ögonfransarna :)

(de gjorde bara på mej, inte på samboer )

Skrevet

Min pus gjør også det, bare når han koser seg i fanget. Ser opp i ansiktet mitt og legger poten på kinnet mitt, eller på munnen min. Hvis den glir ned igjen legger han den der på nytt med en gang. Så det er nok ikke tilfeldig. Minner meg om babyer som undersøker ansiktet på foreldrene sine. Det føles ihvertfall som et tegn på hengivenhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...