Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Hvordan er disse studentbyene i Trondheim? Ligger de bra til om man vil studere på Gløshaugen?
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Singsaker er nesten nærmeste nabo med Gløs. Bloksberg har jeg faktisk ikke hørt om. Men så har jeg heller leid privat.
FrøkenStrøken Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 bloksberg er rett over gata for samfundet. så bra i forhold til gløs..
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Er det nedre singsakerslette som også kalles singsaker?
Gjest _Leela_ Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 (endret) Er det Singsaker Studenterhjem det er snakk om eller er det Nedre Singsakerslette studentby? Sistnevte er så og si nabo med Gløshaugen, Singsaker Studenterhjem er privatdrevet og ligger i overkant av 1 km fra Gløshaugen og her er det kost og losji i prisen. Bloksberg ligger i "krabbeavstand" fra Samfundet, så kanskje 1 km til Gløshaugen. Altså ligger alle alternativene bra til for en Gløshaugenstudent. Men som ny student (hvis du er det) vil jeg tro det kan være problematisk å få plass på Nedre Singsakerslette og Bloksberg. Ettersom det er "nye" boliger er de ettertraktet og det er ofte venteliste på de. Og hvis ikke ting har endret seg siden jeg var student så kan man ikke søke på SIT hybler før man er tatt opp som student. Tidligere ble det øremerket hybler til 1.årsstudenter kun på Berg, Moholt og muligens Steinan. Mulig ting har endret seg siden jeg var student da... --- Var nå inne på SIT sine sider og så at ting hadde endret seg litt siden jeg var student, kan visst søke på hybel alt nå, mye kjekkere det. På SIT sine sider finner du jo masse info, men regner med at du alt har sjekket ut det. Lykke til i boligjakten forresten. Endret 15. januar 2008 av _Leela_
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Hey står det at Singsaker studenthjem ligger 800 m fra Gløshaugen. Og på SiT sine sider står det at Nedre Singsakerslettestudentby ligger nært Student samfundet, men det står ikke noe om den er nært NTNU. Så vil det si at det er Singsaker studenthjem som er nabo med Hløshaugen og Nedre Singsakerslette studenby ligger lengre unna?
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Sorry skulle skrive: her står det... http://studenterhjem.singsaker.no/beliggenhet.php
Supramundane Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Hvis Moholt Studentby er et reellt alternativ kan man like gjerne bo på Voll Studentby. Mye bedre standard.
¤flicka¤ Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Nedre Singsakerslette ligger et par minutters gange unna Gløs, og steinkast unna Samfundet. Singsaker Studenthjem ligger 7-8 minutters gange unna Gløs, men litt lenger unna Samfundet.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Hvis Moholt Studentby er et reellt alternativ kan man like gjerne bo på Voll Studentby. Mye bedre standard. Og mye dyrere! Jeg blakket meg der et år.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Og mye dyrere! Jeg blakket meg der et år. Hvordan klarte du det?
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 Hvordan klarte du det? Spørsmålet er vel heller hvordan man ikke klarer det til KR 3.375.- pr. mnd + busskort ned til byen.... Flyttet privat og betalte mindre og slapp busskort.
Supramundane Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 Spørsmålet er vel heller hvordan man ikke klarer det til KR 3.375.- pr. mnd + busskort ned til byen.... Flyttet privat og betalte mindre og slapp busskort. Jeg bodde på voll, med den husleien - og busskort. Kan ikke si at det blakket meg.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #14 Skrevet 14. januar 2009 Skal gå på Dragvoll til høsten, noen tips om hvor det er bra å bo? Etter hva jeg har skjønt så er det bra og bo nært byen, da Dragvoll uansett er så langt borte at man uansett er avhengig av buss.. Ser at Moholt er ganske nært Dragvoll, men om jeg ønsker å bo nærmere sentrum så er kanskje Nedre Singsakerslette bedre?
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 14. januar 2009 #15 Skrevet 14. januar 2009 Skal gå på Dragvoll til høsten, noen tips om hvor det er bra å bo? Etter hva jeg har skjønt så er det bra og bo nært byen, da Dragvoll uansett er så langt borte at man uansett er avhengig av buss.. Ser at Moholt er ganske nært Dragvoll, men om jeg ønsker å bo nærmere sentrum så er kanskje Nedre Singsakerslette bedre? Det kan være kjedelig å bo for nært Dragvoll som ny student. Det går relativt ofte buss til Dragvoll, så et tips kan være å bo mellom Dragvoll og sentrum langt med buss 5, eller kanskje buss 9. Vil ikke anbefale Byåsen om du skal pendle til Dragvoll, blir fort reisetid på en time hver vei. Sjekk mer bussrute her www.teamtrafikk.no . Det kan og lønne seg å sjekke private boliger, kan bli litt heftig med studentby. Om du ser likt å bo på studentbyen Moholt, deler du en leilighet med fire, og betaler ca 2000 kroner i måneden, så det er ganske rimelige saker. Busskortet ligger på ca 400 kroner i mnd. Som tidligere i tråden har samfundet og gløshaugen vært nevnt, de ligger veldig nært hverandre, og begge er relativt nær byen. Dere kan finne en rekke aktuelle hybler i området som kan være i gangavstand. Kan fort hende at man tjener inn litt høyere husleie på å ikke trenge busskort. De mest sentrale studentboligene skal som nevnt være vanskelig å få plass på, for de er så populære, men det går å sette seg på venteliste, og kanksje bo midlertidlig på Moholt, der det er lett å få plass, og er ganske rimelig. Er i grunn gåavstand til Gløs derfra, vil vel ta 20-30 minutt. Lykke til i en fin studieby!
Gjest Gjest_Student_* Skrevet 14. januar 2009 #16 Skrevet 14. januar 2009 Mente å skrive at det kan være lurt å bo LANGS med ruta til buss 5 eller 9. Uansett hvor dere bor, sjekk hvor langt det er til busstopp, hvilke ruter som går der, og om de går ofte, om dere er avhengig av daglig transport til skolen. Bor man ved Lerkendal eller Leangen/Jakobsli, kan man ta buss 66 eller 36. (Noen ganger når man bor ved Solsiden/Lademoen/Møllenberg kan det lønne seg å ta 36, for 9 går to ganger i timen (i snitt) og er overfylt til de mest populære forelesningstidspunktene. 36 tar vel 5-8 minutter lengre å kjøre, men du får langt bedre plass, og 9 pleier å være forsinket og overfylt til tider.
Store My Skrevet 14. januar 2009 #17 Skrevet 14. januar 2009 Mente å skrive at det kan være lurt å bo LANGS med ruta til buss 5 eller 9. Uansett hvor dere bor, sjekk hvor langt det er til busstopp, hvilke ruter som går der, og om de går ofte, om dere er avhengig av daglig transport til skolen. Bor man ved Lerkendal eller Leangen/Jakobsli, kan man ta buss 66 eller 36. (Noen ganger når man bor ved Solsiden/Lademoen/Møllenberg kan det lønne seg å ta 36, for 9 går to ganger i timen (i snitt) og er overfylt til de mest populære forelesningstidspunktene. 36 tar vel 5-8 minutter lengre å kjøre, men du får langt bedre plass, og 9 pleier å være forsinket og overfylt til tider. Jeg skjønner ikke helt at nr 36 kan bruke bare 5-8 minutter mer. Den skal jo innom Brundalen og Jakobsli og alt mulig rart først. Sier ikke at det ikke stemmer altså, bare synes det er litt rart..
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #18 Skrevet 14. januar 2009 Den kjører til Jakobsli og Brundalen først. Stopper ikke på det "vanlige" Dragvollstoppet, men er likevel ca like langt unna Dragvollbygget (det kommer selvsagt ann på om du skal ha forelesning i D10 eller D100 (om det er det det heter, det rett ved studentservice..). Singsaker Studenthjem er vel ca 800 m? Med sykkel tar det omtrent 2 min. Det er jo og selvsagt avhengig av om du skal ha forelesning i hovedbygget eller realfagsbygget, Gløshaugen er stoort! Men både det, Bloksberg, Nedre singsakerslette og øh. christies gate eller noe lignende er i bra avstand fra Gløshaugen. Møllenberg er heller ikke noe stress. Rosenborg går og fint. Lade litt lenger unna. Ila går fint om du bor på nedre del. Øya er selvsagt å foretrekke. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #19 Skrevet 14. januar 2009 Meg over igjen. Nei, den kjører ikke oppom Brundalen/Jakobsli først. Den stopper ved Dragvoll på vegen, og kjører i krysset ved coop/ica/voll rett frem, der 9 og 5 tar av oppover. Jada. Håper du er lokalkjent! Også kjører den ikke innom Gløshaugen. (slepper med andre ord en haug med studenter sånn), den kjører over lerkendal. Ja. 36 er bra. Ikke på langt nær like mye folk.
Fortunatus Skrevet 14. januar 2009 #20 Skrevet 14. januar 2009 Singsaker Studenterhjem er vel forbeholdt kun for sivilingeniør-studenter (hvis jeg ikke tar feil). Bloksberg har i allefall fullt omtrent hele året. Fordelen med Moholt er at du deler bad og kjøkken med 3 andre. På Voll deler du vel med 6 eller 7 andre (kjøkken), men har eget bad.. Nedre Singsaker vet jeg ikke. Men vil nok være lurest å bo langs 5, eller 9-ruta, så slipper du skifte buss. 66 og 36 går vel også forbi Dragvoll. Ville ha prøvd å finne bolig langs Elgeseter Gate eller rundt Samfundet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå