Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søk på nettakvariet, så finner du nok en del tråder om akkurat det. Det er mange der som vet mye mer enn meg. Jeg har heldigvis ikke hatt bruk for den enda, men jeg har hørt om folk som har brukt den både mot hvitprikk og sopp.

Merkelig med fiskene dine.. når de dør sånn helt uten grunn er det jo ofte nitritt som gjør det. De ser helt normale ut? Ingen utstående skjell eller oppblåsthet? Trådete avføring? Har du skifta vann, så du er sikker på at det er nok oksygen der? Målt pH? Tilsatt ett eller annet nytt til akvariet i det siste, fisker, røtter eller liknende?

Masse spørsmål ja, men det kan kanskje hjelpe deg litt :)

Skrevet
Søk på nettakvariet, så finner du nok en del tråder om akkurat det. Det er mange der som vet mye mer enn meg. Jeg har heldigvis ikke hatt bruk for den enda, men jeg har hørt om folk som har brukt den både mot hvitprikk og sopp.

Merkelig med fiskene dine.. når de dør sånn helt uten grunn er det jo ofte nitritt som gjør det. De ser helt normale ut? Ingen utstående skjell eller oppblåsthet? Trådete avføring? Har du skifta vann, så du er sikker på at det er nok oksygen der? Målt pH? Tilsatt ett eller annet nytt til akvariet i det siste, fisker, røtter eller liknende?

Masse spørsmål ja, men det kan kanskje hjelpe deg litt :)

Det er det som er så rart!

Null nitritt (hvis ikke det er noe galt med test-væsken min da)

De ser helt normale ut, helt til en plutselig blir slapp, også går det en til to dager, så er den død! Helt vanlig avføring! Skifter vann ca hver 3 uke. PH er på 7, og det har stått nøyaktig sånn det er nå i kanskje 6mnd'er!

Skal ta med vannprøve til butikken her i morgen, så jeg er spent på om han finner ut noe!

Skrevet

Du bør skifte ca 20-30% vann hver uke. Hvorfor fiskene dine dør kan jeg desverre ikke svare på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...