Gjest StearinPikken Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Vi har katt på for som er en perserblanding. Den har veldig mye hår. Er det noe spesielt vi må gjøre med pelsen? Vi har hatt den i en uke og pelsen er fin enda, men den trenger vel kanskje noe stell etterhvert?
Uno Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Persermix ja, du må bruke kvalitetsfòr fra dyrebutikk eller vetrinær og du bør være ivrig med børsten ellers får du nok problemer med knuter iløpet av kort tid.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Vi har katt på for som er en perserblanding. Den har veldig mye hår. Er det noe spesielt vi må gjøre med pelsen? Vi har hatt den i en uke og pelsen er fin enda, men den trenger vel kanskje noe stell etterhvert? Du må børste den hver dag, ellers får den klumper. Men herlighet for et nick!
la Flaca Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Vi har katt på for som er en perserblanding. Den har veldig mye hår. Er det noe spesielt vi må gjøre med pelsen? Vi har hatt den i en uke og pelsen er fin enda, men den trenger vel kanskje noe stell etterhvert? En huskatt på fór? Blir litt nyskjerrig på hva som ligger i det... Forebyggende børsting er lurest, så begynn å jobbe litt med det nå før det floker seg.
Gjest StearinPikken Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Ja, vi er forverter. Vi fikk med Iams kattefor fra tidligere eier (måtte gi den bort p.g.a sykdom) og et par leker og kurv. Ingen børste, så jeg vet ikke hva de har gjort. Går det greit med en hårbørste som jeg har her eller må en kattebørste til?
Uno Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Kjøp kam, børste og eventuelt en slags kniv som du får på dyrebutikken til å fjerne floker med, veldig effektivt.
Gjest StearinPikken Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Da skal jeg se om jeg ikke får kjøpt dette på dyrebutikk i morgen. Hvor mye ca. koster dette?
Wildy Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Skikkelig for, ikke billigfor fra Rema og daglig pelsstell! Selv har jeg en hannkatt som er en blanding av skogkatt og perser, og nå på vinteren er han en gedigen hårball!Vi børster ofte, tar knuter så fort vi oppdager de og stort sett berger han bra. På våren klippes han ned, når han begynner å røyte floker alt seg uansett hva vi gjør og etter noen år med prøving og feiling har vi kommet fram til at klipping fungerte best.
Pusemamma Skrevet 17. januar 2008 #9 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har selv en katt som er blanding av perser/huskatt.Hun har halvlang pels. Jeg trenger ikke børste henne så ofte. Men pga mye underpels bør det gjøres ca annenhver dag. Mine katter er innekatter så derfor blir de ikke fulle at gress, kvister o.l. Du må ha egen børste, ikke bruke din egen! Har funnet en leverandør som har en mega god børste for hund/katt som virkelig tar tak i røytinga. Skal bestille i dag. Mine får for som er beregna på innekatter. Men hun som er blanding kan også ha for beregna på perser katter. Du må kjøpe kvalitetsfor fra dyrebutikk eller vetrinær,det vil svare seg. har i nøden kjøpt i butikken men den har ikke samme kvalitet og næringsinnhold som er bra. Mine eter veldig mye da. Lykke til med pusen :katt:
Gjest StearinPikken Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 Fikk aldri kjøpt børster engang, fordi katten fikk nye eiere. Jeg informerte istedet den nye eieren om børste og siden den skal være utekatt rett ved skogen der så er det jo spesielt viktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå