Gjest Evie Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Lurer på om det er noen sammenheng mellom høyere alder og sjeldnere telefonsamtaler mellom venner... På forhånd takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Lurer på om det er noen sammenheng mellom høyere alder og sjeldnere telefonsamtaler mellom venner... På forhånd takk for svar! jeg er 22.. bor mange titalls mil unna min bestevenninne og ringer henne flere ganger i uka... de vennene jeg bor i samme by med ringer jeg sjelden.. bare når vi skal treffes, eller hvis det er lenge siden jeg har sett dem, hvis det har vært syke eller noe... ellers så møter jeg vennene mine ca annenhver dag..
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Ikke så ofte i grunnen. Jeg har to venninner som bor langt unna, og som jeg snakker med et par ganger i måneden (men vi har oftere kontakt på mail/sms - de jeg ikke snakker med, sender jeg mail/sms med). De som bor i samme by snakker jeg bare med på telefonen når vi skal avtale noe litt komplisert. Jeg ringer aldri bare for å snakke med de som bor i nærheten - vi møtes heller. Jeg er ikke spesielt glad i å snakke i telefon, bl.a. fordi det er mye som går tapt i kommunikasjonen, som f.eks. blikk og kroppsspråk. Jeg er 25 forresten.
Gjest Mirina Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 De fleste vennenne mine bor langt unna, og jeg liker å skravle i telefonen så jeg ringer ganske ofte. Et par ganger i uka i hvertfall. Jeg er i begynnelsen av 20-årene.
Suzy Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Jeg snakker med minst en venninne en halvtimes tid en gang i uka - men det er mye som foregår så det begrenser seg jo litt. Jeg ringte mye mer før, men da var jeg alene med et barn og kom meg ikke ut så mye (barnet har blitt større ) Jeg er forresten 36
Chica Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Omtrent aldri... Avtaler mest møter via MSN eller sms. Liker bedre å møtes for å skravle enn å ta det på telefonen. Er 27
Uno Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Er 26, og det går mest i msn og sms. Ringes med èn venninne som bor langt unna ca en gang i måneden.
Arkana Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Jeg og vennene mine ringes omtrent aldri bare for en prat. De som bor langt unna holder jeg kontakt med over mail. De som bor i nærheten ringer jeg for å avtale noe (og tar gjerne en prat i slengen) eller sender SMS. Ellers møtes vi heller enn å ringes, det er mye hyggeligere.
Gjest Skya Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Jeg er 24 og har to venninner jeg ringer ofte, blir samtaler på en drøy halvtime flere ganger i uka. Hun ene bor like ved meg mens hun andre bor på en annen kant av landet. Andre venner er det sjelden jeg ringer, kanskje en gang eller to i mnd for en liten oppdatering (det gjelder de som ikke bor i nærheten da...)
Gjest Gjest Julie Skrevet 15. januar 2008 #10 Skrevet 15. januar 2008 Lurer på om det er noen sammenheng mellom høyere alder og sjeldnere telefonsamtaler mellom venner... På forhånd takk for svar! Og det vil du gjerne teste ut her? Jeg er over 30 og ringer svært sjelden til venner. Jeg ringte dem ikke noe særlig mer da jeg var 20. Det går mest i korte beskjeder, sms og e-post. Jeg tror det reduseres ennå mer når venninner får barn. Da blir de så travle at single venninner har høyere terskel for å ringe hvis det ikke er noe "viktig".
Aurela Skrevet 15. januar 2008 #11 Skrevet 15. januar 2008 Jeg er 18 og ringer skjeldent venner, eller, ringer dem for å avtale tider, finne hverandre hvis vi skal møtes i byen og buss/tog er forskinket osv. Snakker som regel med dem en del i virkligheten.. Sender kanskje mer sms om ditt og datt, formen og planer.. Men, kjæresten min ringer jeg mye. Vi snakker flere ganger i uka, skjeldent kortere enn en halvtime
Gjest Wolfmoon Skrevet 15. januar 2008 #12 Skrevet 15. januar 2008 Jeg er 23. Jeg ringer svært sjelden, jeg hater nemlig å snakke i telefonen. Derimot sender jeg gjerne sms, mail og snakker med folk på msn. I det siste har jeg også begynt å snakke med enkelte på Skype, sparer penger. Synes faktisk det er mindre skummelt å snakke på skype av en eller annen grunn.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #13 Skrevet 15. januar 2008 Jeg er 26, og ringer aldri hvis jeg ikke -må-. Jeg hater å snakke i telefonen. Jeg sender meldinger i stedet, og gremmer meg når folk ringer tilbake i stedet for å sende sms.
Kristaa Skrevet 15. januar 2008 #14 Skrevet 15. januar 2008 Jeg er ekstremt glad i å snakke i telefonen. En venninne av meg er også det, så vi ringes omtrent daglig, bare for å prate piss og og daglivlivets ting. Jeg ringer ellers dersom jeg kjeder meg, tar en røyk etc - da går telefonen til foreldre, venner, kusiner eller tanter.
Gjest Mirina Skrevet 15. januar 2008 #15 Skrevet 15. januar 2008 Jeg ringer ellers dersom jeg kjeder meg, tar en røyk etc - da går telefonen til foreldre, venner, kusiner eller tanter. Samme her, går igjenom telefonlista og leter etter folk jeg kan ringe hvis jeg røyker.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #16 Skrevet 15. januar 2008 Jeg er 38. Tidligere snakket jeg med mine 2 nærmeste venninner minst 3 ganger i uken (hver), men nå blir det stort sett 1 gang i uken eller hver 14. dag. Mine andre venninner ringer jeg nesten aldri til lenger, fordi jeg for tiden har mer enn nok med å takle hverdagen her hjemme, og klarer ikke gi dem det de fortjener fra meg når jeg snakker med dem. De fortjener å ha noen som lytter til dem, som støtter dem, og som gir dem gode råd i stedet for en som sier "ja" og "tja", mens hodet er et annet sted... Skriver heller mail. Ringemønsteret mitt har stort sett vært det samme (bortsett fra nå de siste 6-8 mnd), uavhengig av mann, barn eller andre ting. Det eneste som har forandret seg er tidene vi snakker på.
Kristaa Skrevet 15. januar 2008 #17 Skrevet 15. januar 2008 Samme her, går igjenom telefonlista og leter etter folk jeg kan ringe hvis jeg røyker. jeg og!
Gjest prestekrage Skrevet 16. januar 2008 #18 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er blitt lat og lite økonomisk (har dekt mobil fra jobben). Når jeg får meldinger som krevet mer en "ja/nei" svar- så ringer jeg heller opp igjen. Så får vi samtidig skravlet litt utenom også.
Gjest ~Aravis~ Skrevet 16. januar 2008 #19 Skrevet 16. januar 2008 (endret) Jeg og ei venninne ringer hverandre opptill 2 ganger daglig, når vi skal ut og røyke når vi er hjemme. Så da blir det fort 15-20 min i tlf hver dag.. Nå skal det sies at vi har hustlf begge to, så vi ringer veldig billig. Og jeg er 22 år, forresten. Endret 16. januar 2008 av ~Aravis~
estrella Skrevet 16. januar 2008 #20 Skrevet 16. januar 2008 Jeg prater ikke så ofte på telefonen med venner faktisk, men jeg bruker msn/facebook veldig masse. Jeg liker heller ikke å prate i telefonen, så jeg unngår det. Så de gangene jeg er nødt til å prate så er det skikkelig fælt Er 17 år.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå