Arwen Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Er litt forvirret, går det an å forsikre huskatten sin, eller er det bare rasekatter som kan forsikres?
Gjest Morgan le Fay Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Du kan forsikre huskatter, også.
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Du kan velge mellom 2 selskaper: Gjensidige eller Agria
Arwen Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2008 Takk Noen som vet hvilken av de to jeg bør velge?
KristineT Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Takk Noen som vet hvilken av de to jeg bør velge? Hei. Jeg vet ikke hvem du skal velge men jeg har forsikring gjennom agria på min huskatt. Jeg har heldigvis ikke fått bruk for forsikringen, men for noen år siden hadde jeg en hund som var veldig syk og hadde også da agria forsikring. Dei hjalp oss veldig og hadde utrolig god service. Vi hadde ikke klart det økonomiske hadde det ikke vert for den fosikringen. Forsikringa på katten vår tror jeg koster ca 250 kr året.
Arwen Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2008 Det står at prisen på huskatt er 430 kroner året. Jeg har to katter som skal forsikres. På gjensidige måtte man sende inn forespørsel på pris, så det har jeg gjort. Det viktigste er at de er behjelpelige da, men prisen spiller jo inn den også.
KristineT Skrevet 15. januar 2008 #7 Skrevet 15. januar 2008 Det står at prisen på huskatt er 430 kroner året. Jeg har to katter som skal forsikres. På gjensidige måtte man sende inn forespørsel på pris, så det har jeg gjort. Det viktigste er at de er behjelpelige da, men prisen spiller jo inn den også. Den prisen er det for den enkleste forsikringen?? Jeg prvde å lete etter forikringspapira på katten min , men fant dei ikke. Jeg kan godt ta feil ang hva prisen er... Lurt å høre rundt. Forsikrer gjensidige huskatter??
Gjest *englefjes* Skrevet 15. januar 2008 #8 Skrevet 15. januar 2008 Vi valgte i alle fall Agria-mener at de hadde det beste tilbudet når vi skulle bestille. Helt sikkert er det i alle fall at det lønner seg å ha forsikring. Vi hadde det ikke det første året etter at vi fikk katten og endte opp med vetrinær regning på 15 000 når katten ble syk.
Gjest Skrevet 15. januar 2008 #9 Skrevet 15. januar 2008 Jeg har gjensidie på alle mine. Betaler 450 kr i året på hver katt. Da dekkes alt opp til 30.000 og det er da en egenandel på 20% (eller minimum 500 kr)
Gjest Linn24 Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Jeg har gjensidie på alle mine. Betaler 450 kr i året på hver katt. Da dekkes alt opp til 30.000 og det er da en egenandel på 20% (eller minimum 500 kr) signerer denne.
spezitas Skrevet 18. januar 2008 #11 Skrevet 18. januar 2008 Et lite tips til dere somhar planer om å forsikre kattene deres: Husk å lese godt gjennom forsikringskreteriene før du sender den inn. Det er mange ting forsikringen ikke dekker, så vær forberedt for å kanskje måtte tegne tilleggsforsikringer for å få fullforsikret katten din. Jeg har vært med på å skrive en oppgave hvor vi sammenlignet forsikringene hos Gjensidige og Agria, og her kommer noen eksempler på hva forsikringen IKKE dekker: GJENSIDIGE 1. tannsykdommer, tannfeil og bittfeil 2. forebyggende undersøkelse / behandling. 3. sykdom som oppstår tidligere enn 20 dager etter at forsikringsdekningen trådte i kraft. Det samme gjelder ved forhøyelse av forsikringssummen, men da bare for forhøyelsen. 4. Avliving, obduksjon og kremering (Avlivningshonorar til veterinær med inntil kr 500 i forbindelse med erstatningsmessig skade/sykdom.) 5. psykiske sykdommer, atferdsproblemer og gemyttfeil 6. foreskrevet/utleverst spesialfôr 7. Reise og Transport 8. kastrering / sterilisering, utover det som går frem av pkt. 2.2 (Utgifter til kastrering/sterilisering ved følgende påviste sykdommer: fødselsskader, diabetes, livmorbetennelse, vaginalprolaps, prostatasykdommer, perinealbrokk, analdenom, testikkelbetennelse og kreftsykdommer i livmor, testikler, vagina eller eggstokker.) 9. komplikasjoner i forbindelse med sykdom, skade, behandling og pleie som ikke omfattes av forsikringen. 10. Bortkomst 11. sykdom/ulykke hvor det offentlige ytererstatning. 12. Jordskjelv og vulkanske utbrudd. 13. atomkjernereaksjoner. 14. krig og krigslignende handlinger, enten krig erklært eller ikke. AGRIA: 1. tannsykdommer, tannfeil og bittfeil (bare behandling av frakturer på permanente tenner erstattes) 2. forebyggende undersøkelse / behandling. 3. sykdom som oppstår tidligere enn 20 dager etter at forsikringsdekningen trådte i kraft. 4. Avliving, obduksjon og kremering 5. psykiske sykdommer, atferdsproblemer og gemyttfeil 6. foreskrevet/utleverst spesialfôr 7. Reise og Transport 8. kastrering (erstattes imidlertid ved diabetes, fødselsskader og livmorbetennelse med kliniske symptomer) 9. komplikasjoner i forbindelse med sykdom, skade, behandling og pleie som ikke omfattes av forsikringen 10. navlebrokk, kryptorkisme og haleknekk 11. plastisk kirurgi, det vil si kirurgisk korrigering av hud, slimhinner eller andre kroppsdeler når avviket i kattens konstitusjon eller utseende forårsaker medisinske problemer 12. undersøkelser ved hjelp av MR, MRI (magnetresonans) og CT (computertomografi ) 13. kreftbehandling med cellegift eller stråling (forsikringen dekker heller ikke oppfølgende undersøkelser i forbindelse med disse behandlingene; behandling av giftstruma erstattes imidlertid) 14. medisiner som er utlevert eller foreskrevet av veterinær 15. resepter, fakturering, attester eller journalutskrifter 16. merverdiavgift for momspliktig forsikringstaker 17. fordyrede veterinærkostnader fordi veterinærbesøket har funnet sted i vakttiden uten at det var nødvendig 18. besetningsutredning av leukose og ringorm 19. FIP for katt som har vært forsikret hos Agria kortere tid enn ett år 20. Rehabiliterende trening og svømming 21. undersøkelse og behandling som ikke er medisinsk motivert, herunder alternativ Jeg anbefaler likevel å forsikre kattene sine, jeg har selv 5 katter forsikret i Agria, men etter å ha jobbet med denne oppgaven , har jeg innsett at Gjensidige kanskje har litt bedre vilkår enn Agria enn så lenge.
Gjest puselabb Skrevet 18. januar 2008 #12 Skrevet 18. januar 2008 Hvor mye burde man forsikre katten sin for da? Har ikke peiling på slike ting i det hele tatt, og kikket på DnBNOR sine sider, der måtte man skrive inn forsikringssum. (?)
spezitas Skrevet 18. januar 2008 #13 Skrevet 18. januar 2008 Jeg anbefaler optimal-forsikringen om man skal forsikre huskatt i Agria. Jeg bruker den til huskatten min. Til mine rasekatter har jeg tegnet optimal+ elite tillegsforsikring + avls tilleggsforsikring. Når det gjelder sum, skriver du opp den summen du betalte for katten, eller den summen du ønsker å få igjen om katten skulle dø. Husk at forsikringen blir dyrere jo høyere pris du setter her. Jeg har satt opp kr. 1000 i livsforsikring på min huskatt, og betaler kr. 573 i årspremie for henne, og mine rasekatter betaler jeg kr 957 for. Jeg betaler ca 4500 kr i forsikring i året for mine katter...Ja, det koster å drive oppdrett, men det er bedre å ha kattene forsikret OM det skulle skje noe alvorlig med mine øyenstener! Heldigvis kan Agria tilby kvartals/ halvårs betaling.
Gjest Linn24 Skrevet 18. januar 2008 #14 Skrevet 18. januar 2008 så i bunn og grunn så er det jo nesten ingen ting de dekker da. sånn er det med oss mennesker også, når man leser igjennom forsikringspapirene. litt scary å tenke på, når man tenker på hvor mye vi betaler for det.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2008 #15 Skrevet 18. januar 2008 Jeg angrer på at vi ikke skaffet meg forsikring til mine to katter! Til sammen har de hatt jursvulst, hjerteproblemer, stoffskifteproblemer og krystaller i urinen... Det har blitt en dyr affære! I går betalte vi 6000 kr for jursvulstoperasjon. Dette vil ha blitt dekket av forsikring dersom vi hadde hatt det. Neste gang jeg får meg en katt blir det forsikring fra dag en!
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #16 Skrevet 19. januar 2008 Forsikringssum hos gjensidige er verdien på katten. Er det en huskatt man har fått setter man den som oftest til 500 eller 1000, kommer litt ann på fra sted til sted. På rasekatter gjelder verdien man kjøpte de for..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå