Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Jeg driver og planlegger en tur med den transmongolske jernbanen. Har skrevet en liten tråd om det tidligere her. Jeg ser det er byråer i utlandet som kan hjelpe til med visum (f.eks. i England, Danmark osv) for alle tre aktuelle landene på en gang (Russland, Kina og Mongolia). Jeg bor i Trondheim og det er veldig tungvint og tidkrevende å søke etter tur om visum fra tre ulike ambassader i Oslo, sende pass i hytt og pine, med posten eller kurerer (når det gjelder Russland, som ikke aksepterer visumsøknad per post). Nå lurer jeg på følgende: Er det lov for en nordmann å sende passet sitt til f.eks. England, og bruke et visumbyrå der som kan skaffe meg visum til alle tre landene på én gang (ved Russiske/Mongolske/Kinesiske ambassadene i London)? Det ville spare meg for svært mye tid og energi. Eller må alt for nordmenn gå gjennom norske ambassader?
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Man kan skaffe visum i utlandet, men du gjør det enklest å skaffe det i Norge. Iallfall for de landene du skal besøke. Se f.eks her http://www.landsider.no/land/russland/reis...se/innreise.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå