Gjest Lano Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Vi overtar den nye leiligheten vår i kveld (), og overlapper med den gamle med 2,5 uke. Disse dagene skal vi bruke til å shine den nye leiligheten skikkelig og gjøre en ok finish. Det innebærer å male alle rom, bortsett fra badet. Rommene er lysmalte, så det er ikke snakk om grunning og sånt, men antagelig holder det med et eller to strøk med den fargen vi helst vil ha. Så nå må vi ut på malingshandling! Vi har sett på noen lyse farger fra Lady, feks Stillhet eller Chi. Men så er vi usikre på hvor vi skal kjøpe malingen hen? Hvem pleier å ha gode priser på maling og andre byggevarer som sparkel osv? Mange har tipset oss om Obs, og at vi skal følge med på tilbud derfra. Men er det andre vi skal forsøke oss på eller eventuelt styre unna? Hvordan er feks Byggmakker eller Maxbo eller Bauhaus? Takknemlig for alle innspill!
Lassie Skrevet 15. januar 2008 #2 Skrevet 15. januar 2008 Nå vet jeg ikke hvor du bor, men inni Oslo er det iallfall en butikk som reklamerer med byens billigste maling. husker ikke hva det heter der..
Gjest Pax Skrevet 15. januar 2008 #3 Skrevet 15. januar 2008 Nå vet jeg ikke hvor du bor, men inni Oslo er det iallfall en butikk som reklamerer med byens billigste maling. husker ikke hva det heter der.. Ja, det er en i alle fall en som ligger på Bislett, i Theresesgate. Husker heller ikke hva den heter.
Orthia Skrevet 15. januar 2008 #4 Skrevet 15. januar 2008 Fargerike på Torshov har gode priser og god service.
Darksun Skrevet 15. januar 2008 #5 Skrevet 15. januar 2008 Ja, det er en i alle fall en som ligger på Bislett, i Theresesgate. Husker heller ikke hva den heter. I krysset hausmannsgate og storgata er det også en som reklamerer med byens billigste malling
Serene Skrevet 15. januar 2008 #6 Skrevet 15. januar 2008 Mange merker som du aldri har sett annonser for, er som regel rimeligere, da de ikke har lagt markedsføringsutgiftene oppå salgsprisen, slik de kjente merkene gjør. Jeg har jobbet i bransjen, og vet at feks Day-systems maling består av bestanddeler som er laget på samme fabrikker som Jotun sin maling, og er derfor akkurat like bra. De fører maling som heter "Yunik", som er et datterfirma er velkjente "Flügger" (med andre ord samme maling), og denne malingen har null markedsføring og dertil lavere pris enn annen maling. Sikkert mange andre som også er rimelige, men dette er den jeg kjenner best til, og kan anbefale til alle uten å mokke. Det dukker stadig opp Day-butikker rundt omkring, og ellers tror jeg at de store byggevarekjedene fører også disse mindre kjente merkene.
Gjest samarina Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Kan i alle fall anbefale chi, jeg holder på å male hele huset i den fargen nå. En super hvitfarge. Veldig behagelig. Jeg bruker jotun lady, min erfaring med billig maling fra tidligere, er at jeg må ha flere strøk. Mer jobb og ikke spesielt mye billigere. Men jotun sin maling varierer også i pris. Kjøp den hos store forhandlere, som f.eks byggmakker. Små malerforretninger selger den ofte dyrere. Her betaler jeg 179,- for 3 liter. Men det er lenge siden jeg har brukt billig maling nå, så det kan jo være at det er annerledes nå.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juli 2010 #8 Skrevet 22. juli 2010 Hvordan beregner man hvor mye maling man trenger?? Seren: jeg har prøvd å finne den Yunik - men ingen har hørt om den...
pittie Skrevet 22. juli 2010 #10 Skrevet 22. juli 2010 Hvordan beregner man hvor mye maling man trenger?? Seren: jeg har prøvd å finne den Yunik - men ingen har hørt om den... http://www.dinside.no/115796/hvor-mye-maling-trenger-jeg Butinox tak og vegg er grei maling. Koster vel rundt 298,- for et 10L spann det og.
Medlem Skrevet 22. juli 2010 #11 Skrevet 22. juli 2010 Osterhausgaten Farvehandel reklamerer med Oslos billigste maling. http://www.osterhausgatensfarge.no Torshov avdelingen her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå